Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - orjan

#31
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 22:29
Sitat fra: Kristian O på tirsdag 01. desember 2015, klokken 18:06
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:49
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:19
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:14
Tesla Model S mangler en viktig ting, nemlig motor. Slitsomt å måtte lade hver gang batterier er tomme. Da er det fint å kunne gjøre begge deler etter behov. Snart kommer sikkert plug-in hybrider til å gå 15-25 mil på elektrisk og deretter kan man bruke bensinmotoren.
For at en plug- in hybrid skal kunne gå 15- 25 mil elektrisk så må den vel ladast først? Er dette mindre slitsomt enn å måtte lade en Tesla?  ::)
For min egen del synes eg det er meir slitsomt å måtte fylle bensin enn å sette bilen til lading.


En plug-in hybrid kan lades opp under kjøring, så man trenger i praksis aldri å lade.

O. M. G.
#32
Jeg hadde heller aldri kjøpt bilen til dagens priser. For Tesla Norge sin skyld så får man håpe jeg er i mindretall, men tviler egentlig litt på akkurat det. Tesla får sikkert solgt alle bilene de rekker å produsere til andre land uansett.

#33
Feil 1 og 2 høres nesten ut som at en av DU'ene er ute av drift. Dette er isåfall så alvorlig at Tesla nok tar bilen inn asap.

5 kan være svakt batteri i FOB.
#34
Model S 2013 - 2022 / Sv: Calling P85D owners world-wide
mandag 09. november 2015, klokken 19:16
Normalt sett er det vel god folkeskikk å ikke gjengi pm'er samtidig som man identifisere sender, men hvis jeg ikke har misforstått så er den gjengitte pm'en bare en copy&paste av et tidligere innlegg i denne tråden med en drøss utropstegn lagt til på slutten? Se "Svar #1353" 1-2 sider tilbake.
#35
Model S 2013 - 2022 / Sv: Calling P85D owners world-wide
mandag 09. november 2015, klokken 18:43
Å være uenig med noen og argumentere for sitt syn er vel neppe i nærheten av trolling. Selv om mange i tråden her ikke selv har P85D så må det da være takhøyde for at disse for gi utrykk for sine meninger.
#36
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software 7.0 på eldre modeller
mandag 26. oktober 2015, klokken 10:10
Forvarming så ut til å fungere nogenlunde normalt på min p85 2014mod, men under den påfølgende kjøreturen ble det vesentlig kaldere i bilen enn jeg har vært vant til før 7.0 ble installert.
#37
Model X 2014 - 2022 / Sv: Tanker etter lansering
onsdag 30. september 2015, klokken 13:00
Er vel snakk om at man bør plusse på ca $5000 på en tilsvarende Model S variant så har man prisen på Model X'en.
#38
Jeg har rett og slett ikke plass til en X i garasjen, og 2WD S'en har uansett vist seg å være veldig kapabel på vinterføre så tror jeg beholder denne i mange år til.
#39
Model S 2013 - 2022 / Sv: Foliering
torsdag 20. august 2015, klokken 14:06
Jeg ga 20.000 + moms (så 25.000), tror det er en ganske vanlig pris for en slik jobb.
#40
Model S 2013 - 2022 / Sv: Foliering
torsdag 20. august 2015, klokken 09:14
Jeg har akkurat den folien på min bil, Teslanewbie. Erfaringer etter ca 1.5 år er at den holder seg ganske godt, selv om jeg av og til må ty til litt kjapp kaldavfetting for å få av det verste grumset. Ble endel ørsmå riper etter forrige vinters fjerning av snø og is da bilen måtte stå ute en peride. Bruker "Clear Seal Gloss Enhancer & Protectant" fra Chemical Guys etter vask for å få fin glans i folien.

Alt i alt tipper jeg folien vil holde seg ganske pen i minst 3-4 år, og den har allerede reddet lakken under fra endel steinsprut, hundeklør ++.
#41
Model S 2013 - 2022 / Sv: Vatn inni(!) bakluka
torsdag 02. juli 2015, klokken 12:43
Jeg har omtrent nøyaktig samme problemet som deg Cato76. Har fukt inne i den venstre lykten på bakluken og en del av de nederste led'ene er mørke.
#42
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
onsdag 01. juli 2015, klokken 13:14
Har bare hatt rial lugano på bilen i ca en uke, men null problemer så langt - og jeg har kjørt dem nokså hardt for å teste kvaliteten.
#43
Model S 2013 - 2022 / Sv: kreativ foliering?
onsdag 24. juni 2015, klokken 08:55
Smaken er forskjellig. Det vil alltid være noen som synes noe er stygt selv om man selv liker det. Tåpelig å ta det ille opp.

Det ene bildet kan nok med fordel få sladdet regnr men ellers bør vel tråden få være som den er.
#44
SitatHvis det er et reelt behov hos deg, og det ikke blir urimelig dyrt for selger, har du rett på en lånegjenstand. Du kan kreve dette fra første dag.

http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/garanti-og-reklamasjon/l%C3%A5negjenstand
#45
Hadde eksakt samme feil på min, aguro. Bilen måtte til drammen for å få det fikset. Ble bra etter det.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA