Det er jo dette som er fornuft
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Øggen på søndag 12. april 2015, klokken 12:31Ja, her tror jeg de har tatt Teslauker til nye høyder (eller ikke). Den S85D'en jeg bestilte i skutten av nov-14 blir vel levert tidlig juni. Det vil være lett fasinerende om en 70D bestilt 4,5 mnd senere blir levert før
Skal mann noen gang ta alt en journalist skriver for god fisk? I så fall er det nytt for meg.
Fra spøk til alvor, Esben Pedersen har sagt at de første 70'ne kommer mot slutten av mai eller juni. Altså juni-juli ville jeg sagt, sånn erfaringsmessig sett.
Stikkord: 2 teslauker
Sitat fra: ctr46 på søndag 12. april 2015, klokken 16:22
Hei. Noen som har et forslag til hva min pent brukte P85 vil kunne gå for? Fikk den mars 2014 og har alt minus barneseter og dobbellader. Bilen er foliert matt blå og har sotede ruter (verdi ca 22.000) i tillegg til 8 års serviceavtale (7 år igjen - verdi 28.400). Km stand ca 28.000. Vurderer sterkt en 70D eller 85D litt avhengig av hva jeg kan forvente å få igjen for den gamle.
Edit: originalfargen under er gamle blå metallic
Sitat fra: lightningii på søndag 12. april 2015, klokken 11:52
Du glemte neste generasjonseter, eller en nyere farge som ikke var tilgj tidligere.Sitat fra: Også_Øyvind_H på søndag 12. april 2015, klokken 11:09
Nå er det kun ca 105 rwd til salgs på Finn, mao en reduksjon på over 30% på en mnd. Og prisene er på vei opp, så jeg tror nok en godt utstyrt 85 vil holde seg over 500' et lite halvår til.
70D er selvsagt en "konkurrent", men du må ut med ca 670' for en med tilsvarende utstyr - spm blir da om det er verdt 150' ekstra for å få en bil som er 1,5 år nyere, har 4WD/autopilot+, men kortere rekkevidde. Jeg hadde i alle fall vært i tvil.
Sitat fra: Sense på lørdag 11. april 2015, klokken 22:28Redusert rekkevidde skyldes nok primært manglende "kalibrering" av batteriet (det finnes flere tråder på dette). Batteriet må lades helt opp/helt ut noen ganger etter hverandre for at målingen skal bli noenlunde rett. Men dette er jo ikke noe man ønsker å gjøre - det finnes mye emperi på at batteriene holder mye lenger dersom man ikke lader helt opp/helt ut. Jeg tror allikevel ikke en fullading i uka betyr all verden.
Ikke vanskelig å forstå at økonomiske rammer bestemmer modell-valg. Men faller valget på 70D, ville jeg også anbefale å lade 80-90 % og heller superlade litt på Brokelandsheia, enn å lade 100 % en gang i uka.
Jeg tror det vil være vanskelig å få Tesla til å akseptere batteribytte på garantien, når de registrerer at batteriet er fulladet hver uke.
Mobilen min som jeg lader fullt hver natt, har bare etter ett år redusert driftstiden fra 4 døgn til 2 døgn. Det forteller meg at det er en grunn til at Tesla advarer mot topplading.
Jeg har kun ladet fullt èn gang på 16 mnd. Og har likevel mistet en del rekkevidde, uten at jeg vet nøyaktig hvor mye. Noe skyldes nok SW.
Poenget er at tror det er uhensiktsmessig å tyne bilen hver uke en hel vinter. Lad heller underveis.
Sitat fra: Havebigfun på onsdag 08. april 2015, klokken 20:11Er det noen som har sjekket om dagens S 85 (uten D) er lettere enn den vi kjøpte i gamle dager....? Og event om dette skyldes lettere batteripakke?Sitat fra: Amoss på onsdag 08. april 2015, klokken 19:55Bra resonnement- jeg tror på "motsatt fall" fordi jeg vet at Tesla har endret antall celler på 85-pakkene allerede- til celler med høyere energitetthet og dertil redusert vekt på hele batteripakken. Det er antakelig en 100 kW versjon rundt svingen- mulig først når X kommer, alternativt som opsjon mot noen ekstra $$ for TMS.
Jeg har hele tiden antatt at det ikke ville komme noen oppgradering av batteripakkene før GF var oppe. Nå, etter dagens endring, er jeg mer usikker. Tror mye ville blitt klart dersom vi viste om de fortsatt kjører med de samme gamle cellene som før, bare flere enn i 60, i denne nye batteripakken, eller om det er oppgraderte celler.
Ser fra Telsa Motor Club at MS60 hadde 14 moduler vs. MS(P)85(D) med 16 moduler, og at hver modul hadde færre celler enn på 85. Noen gjetter på at MS70D fortsatt har 14 moduler, men nå like mange celler i hver modul som MS85. Dersom dette er korrekt så spår jeg fortsatt at det ikke vil komme noen større batterier før GF er oppe. I motsatt fall, at 70 har celler med mer energi enn 60 hadde, så vil temmelig sikkert de nye cellene også bli tatt i bruk på "storebror" i forbindelse med Model X i sommer.
Ikke alle bor i SC- land- større batteri gir større frihet -det vet Tesla også.
Sitat fra: fonberg på tirsdag 24. mars 2015, klokken 11:26
Hvilke standard sommerdekk leveres S85D med? Jeg ser at P85D leveres med Michelin PS3 i 19" - gjelder dette også S85D?
Sitat fra: rmr på mandag 23. mars 2015, klokken 19:31
Da har jeg klart å få lagt til Next Gen Seter på min S85D , superfornøyd med det , levering juni.
Takk til en Tesla representant som gjorde det mulig!
Sitat fra: Epleskreller på mandag 23. mars 2015, klokken 18:15Sitat fra: Også_Øyvind_H på mandag 23. mars 2015, klokken 18:05Da blir jo xxx et slags utgangspunkt og det vil man jo ikke
Det er vel kanskje da bedre å skrive at bud under xxx vil ikke bli besvart - det er vel ryddig?