Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Også_Øyvind_H

#31
Model S 2013 - 2022 / Sv: Min konfig for 70D.
søndag 12. april 2015, klokken 18:03
Det er jo dette som er fornuft
#32
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla på finn.no
søndag 12. april 2015, klokken 17:50
Om du er heldig så finner du noen som vil selge sin S85D til gammel kostpris - da får du en godt utstyrt til rett under 700 (den jeg har i bestilling koster 694' med 21' og det meste).

Jeg er i sterk tvil om jeg skal beholde den gamle - tross alt er det en marginalt bedre bil enn min S85 og jeg må ut med ca 175' mer.
#33
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
søndag 12. april 2015, klokken 16:48
Sitat fra: Øggen på søndag 12. april 2015, klokken 12:31
Skal mann noen gang ta alt en journalist skriver for god fisk? I så fall er det nytt for meg.
Fra spøk til alvor, Esben Pedersen har sagt at de første 70'ne kommer mot slutten av mai eller juni. Altså juni-juli ville jeg sagt, sånn erfaringsmessig sett.
Stikkord: 2 teslauker
Ja, her tror jeg de har tatt Teslauker til nye høyder (eller ikke). Den S85D'en jeg bestilte i skutten av nov-14 blir vel levert tidlig juni. Det vil være lett fasinerende om en 70D bestilt 4,5 mnd senere blir levert før
#34
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla på finn.no
søndag 12. april 2015, klokken 16:43
Sitat fra: ctr46 på søndag 12. april 2015, klokken 16:22
Hei. Noen som har et forslag til hva min pent brukte P85 vil kunne gå for? Fikk den mars 2014 og har alt minus barneseter og dobbellader. Bilen er foliert matt blå og har sotede ruter (verdi ca 22.000) i tillegg til 8 års serviceavtale (7 år igjen - verdi 28.400). Km stand ca 28.000. Vurderer sterkt en 70D eller 85D litt avhengig av hva jeg kan forvente å få igjen for den gamle.
Edit: originalfargen under er gamle blå metallic :)

Om jeg regner ifht til min S85 med det meste (markedspris på de er ca 520'), så får jeg:
- tillegg P +40'
- nyere + 30
- større servicepakke (jeg har 5 år) +10
- lengre kjørelengde -10'
- mangl dobbeltlader -10'
-blå  -10' (litt færre kjøpere)
Det blir ca 580'. Jeg tror desverre ikke du får betalt for soting/folie, men om du er villig til å bruke litt tid på salget kan du kanskje få nærmere 600'. Tada.
#35
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla på finn.no
søndag 12. april 2015, klokken 12:17
Sitat fra: lightningii på søndag 12. april 2015, klokken 11:52
Du glemte neste generasjonseter, eller en nyere farge som ikke var tilgj tidligere.  ;)
Sitat fra: Også_Øyvind_H på søndag 12. april 2015, klokken 11:09
Nå er det kun ca 105 rwd til salgs på Finn, mao en reduksjon på over 30% på en mnd. Og prisene er på vei opp, så jeg tror nok en godt utstyrt 85 vil holde seg over 500' et lite halvår til.

70D er selvsagt en "konkurrent", men du må ut med ca 670' for en med tilsvarende utstyr - spm blir da om det er verdt 150' ekstra for å få en bil som er 1,5 år nyere, har 4WD/autopilot+, men kortere rekkevidde. Jeg hadde i alle fall vært i tvil.

#36
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla på finn.no
søndag 12. april 2015, klokken 11:09
Nå er det kun ca 105 rwd til salgs på Finn, mao en reduksjon på over 30% på en mnd. Og prisene er på vei opp, så jeg tror nok en godt utstyrt 85 vil holde seg over 500' et lite halvår til.

70D er selvsagt en "konkurrent", men du må ut med ca 670' for en med tilsvarende utstyr - spm blir da om det er verdt 150' ekstra for å få en bil som er 1,5 år nyere, har 4WD/autopilot+, men kortere rekkevidde. Jeg hadde i alle fall vært i tvil.
#37
Model S 2013 - 2022 / Sv: 70d - rekkevidde
søndag 12. april 2015, klokken 00:02
Sitat fra: Sense på lørdag 11. april 2015, klokken 22:28
Ikke vanskelig å forstå at økonomiske rammer bestemmer modell-valg. Men faller valget på 70D, ville jeg også anbefale å lade 80-90 % og heller superlade litt på Brokelandsheia, enn å lade 100 % en gang i uka.

Jeg tror det vil være vanskelig å få Tesla til å akseptere batteribytte på garantien, når de registrerer at batteriet er fulladet hver uke.

Mobilen min som jeg lader fullt hver natt, har bare etter ett år redusert driftstiden fra 4 døgn til 2 døgn. Det forteller meg at det er en grunn til at Tesla advarer mot topplading.

Jeg har kun ladet fullt èn gang på 16 mnd. Og har likevel mistet en del rekkevidde, uten at jeg vet nøyaktig hvor mye. Noe skyldes nok SW.

Poenget er at tror det er uhensiktsmessig å tyne bilen hver uke en hel vinter. Lad heller underveis.
Redusert rekkevidde skyldes nok primært manglende "kalibrering" av batteriet (det finnes flere tråder på dette). Batteriet må lades helt opp/helt ut noen ganger etter hverandre for at målingen skal bli noenlunde rett. Men dette er jo ikke noe man ønsker å gjøre - det finnes mye emperi på at batteriene holder mye lenger dersom man ikke lader helt opp/helt ut. Jeg tror allikevel ikke en fullading i uka betyr all verden.
#38
Model S 2013 - 2022 / Sv: Verdifall på Model S
lørdag 11. april 2015, klokken 00:34
Normalt sett kan du regne 13% årlig saldoavskrivning, mao av gjennstående verdi til enhver tid. En som i dag koster 520' vil da koste 475 til nyttår (8/12x13%).

Jeg tror X vil ha en del å si, men samtidig vet vi at dagens høye dollarkurs på langt nær er hensyntatt i nyprisen.
#39
Model S 2013 - 2022 / Sv: Lansering av større batteripakke?
onsdag 08. april 2015, klokken 20:54
Sitat fra: Havebigfun på onsdag 08. april 2015, klokken 20:11
Sitat fra: Amoss på onsdag 08. april 2015, klokken 19:55
Jeg har hele tiden antatt at det ikke ville komme noen oppgradering av batteripakkene før GF var oppe. Nå, etter dagens endring, er jeg mer usikker. Tror mye ville blitt klart dersom vi viste om de fortsatt kjører med de samme gamle cellene som før, bare flere enn i 60, i denne nye batteripakken, eller om det er oppgraderte celler.

Ser fra Telsa Motor Club at MS60 hadde 14 moduler vs. MS(P)85(D) med 16 moduler, og at hver modul hadde færre celler enn på 85. Noen gjetter på at MS70D fortsatt har 14 moduler, men nå like mange celler i hver modul som MS85. Dersom dette er korrekt så spår jeg fortsatt at det ikke vil komme noen større batterier før GF er oppe. I motsatt fall, at 70 har celler med mer energi enn 60 hadde, så vil temmelig sikkert de nye cellene også bli tatt i bruk på "storebror" i forbindelse med Model X i sommer.
Bra resonnement- jeg tror på "motsatt fall" fordi jeg vet at Tesla har endret antall celler på 85-pakkene allerede- til celler med høyere energitetthet og dertil redusert vekt på hele batteripakken. Det er antakelig en 100 kW versjon rundt svingen- mulig først når X kommer, alternativt som opsjon mot noen ekstra $$ for TMS.
Ikke alle bor i SC- land- større batteri gir større frihet -det vet Tesla også.
Er det noen som har sjekket om dagens S 85 (uten D) er lettere enn den vi kjøpte i gamle dager....? Og event om dette skyldes lettere batteripakke?
#40
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla på finn.no
tirsdag 31. mars 2015, klokken 23:32
Og kun 112 av disse har bakhjulsdrift/ikke solgt og er reelt sett brukte biler.

Det har gått vesentlig ned siste 3 uker.
#41
Model S 2013 - 2022 / Lomma som forsvant, eller...?
torsdag 26. mars 2015, klokken 21:33
Sitter her i en loaner uten skinnseter - kliss ny.

Dagens gåte - er lomma i forkant av førersete borte på alle nye seter,både på nextgen seter, vanlig skinn og som denne uten skinn?
#42
Model S 2013 - 2022 / Sv: Erfaringer med Tesla S 85D Tråden
onsdag 25. mars 2015, klokken 19:07
Sitat fra: fonberg på tirsdag 24. mars 2015, klokken 11:26
Hvilke standard sommerdekk leveres S85D med? Jeg ser at P85D leveres med Michelin PS3 i 19" - gjelder dette også S85D?

Ja, ihht en av de heldige på FB.
#43
Øhhhh what?!? Navn og nummer! :)

Sitat fra: rmr på mandag 23. mars 2015, klokken 19:31
Da har jeg klart å få lagt til Next Gen Seter på min S85D , superfornøyd med det  ;D, levering juni.

Takk til en Tesla representant som gjorde det mulig!
#44
Model S 2013 - 2022 / Sv: Påskebil - noen spørsmål om last
mandag 23. mars 2015, klokken 18:49
Whisbar og poser oppå disse fungerer ypperlig - har som regel med 10+ par ski og synes det er greit å ta posene rett oppå. Det eneste man må passe på er høye bindinger, eks telemarkbindinger ala NTN - de tar nedi glasstaket, så de må legges på høykant (sammen med andre skipar for å stabiliserer). Fungerer greit, men krever litt ekstra surring av skiposer for å unngå blafring.
#45
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla på finn.no
mandag 23. mars 2015, klokken 18:44
Sitat fra: Epleskreller på mandag 23. mars 2015, klokken 18:15
Sitat fra: Også_Øyvind_H på mandag 23. mars 2015, klokken 18:05
Det er vel kanskje da bedre å skrive at bud under xxx vil ikke bli besvart - det er vel ryddig?
Da blir jo xxx et slags utgangspunkt og det vil man jo ikke :)

Hehe - helt enig. Jeg sa bare at det kanskje var bedre - jeg ville ikke gjort det :).

Ser forøvrig at når man skreller bort solgte bakhjulstrekkere så er det nå 138 biler til salgs. Jeg tror vi kan være så eplekjekke å påstå at toppen i antall til salgs er passert.

Ble mye skrelling og epler her, men men 8)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA