Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - christian1986

#31
Sitat fra: petersv på onsdag 27. januar 2016, klokken 21:28
Sitat fra: christian1986 på onsdag 27. januar 2016, klokken 21:10
Er strengt tatt noe tesla ikke har skyld i. De taper alt i snitt 200 000(?) per bil, de som selges til Norge drar helt klart opp tapet. Skal det skyldes på noe må det være den fantastiske valutaen vår..

At de taper penger per bil må du nesten forklare. Tesla har best margin i klassen, kun Porsche som er på linje faktisk.
Kommer an på hvordan du regner. Antar at hvis en tar med veksten de jobber med så ser det verre ut. Hvis en derimot ser på rene kostnader på å produsere bilen mot hva den koster tjener de riktignok bra.

http://seekingalpha.com/article/3641306-tesla-manages-to-lose-19810-per-car-sold
#32
Er strengt tatt noe tesla ikke har skyld i. De taper alt i snitt 200 000(?) per bil, de som selges til Norge drar helt klart opp tapet. Skal det skyldes på noe må det være den fantastiske valutaen vår..
#33
Fikk telefon om at min tredje bil var klar i dag. Regnet på det, og min s90d koster nesten 100k ekstra over dammen. Har lenge vurdert for og i mot, men her må jeg nok nesten slå til.

Grunnen er heller dårlig da jeg har en s85d som er under året. Men har en lyst, har en lov 8).

Edit: Enda gøyere er at jeg har disponert biler som i praksis har vært gratis siden november 2013. Regnet over det og ek har steget tilsvarende utgiftene mine. DET er ikke feil det, når en tenker på hvilke bil jeg har disponert.
#34
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ikke samsvar mellom triptellere
mandag 25. januar 2016, klokken 00:01
Det står jo egentlig der... Den nede er siden sist lading, den over tar utgangspunkt i grafen fra den store skjermen. Altså da snittet fra de siste 10, 25 eller 50 km.
#35
Må vel komme en justering etterhvert nå tenker jeg. Nesten 90k i forskjell på en godt spekket 90D...

Kanskje det var lurt å legge inn en liten ordre før forrige justering 8)
#36
Model S 2013 - 2022 / Oppretting og lakkverksted Bergen
mandag 21. desember 2015, klokken 20:29
Da var det min tur å skade bilen. Rygget i en stolpe, så nå er skjermen skadet, samt en bulk på 5-10cm over skjermen. Noen som vet om noen i Bergen som har lov til å ta det?
#37
Sitat fra: Dexter på tirsdag 01. desember 2015, klokken 12:55
Sitat fra: christian1986 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 06:16
Det har vært uttalt i alle fall. Hvorfor tok de ellers ikke bedre betalt tilbake i 2013..?

var vel da de første kom ut, har tesla satt ned prisen noen gang?
Om de ønsket høyere dekning i Norge, typ den de har i USA ville de gjort det tilbake i 2013. De har satt ned prisene i andre markedet grunnet endringer i valuta tidligere.
#38
Det har vært uttalt i alle fall. Hvorfor tok de ellers ikke bedre betalt tilbake i 2013..?

#39
Hvorfor er det åpenbart? For meg er det da like åpenbart at de burde solgt model x med mindre avanse.

Viktig å huske på at Tesla av en eller annen grunn ikke driver med valutasikring...
#40
Valuttarisikoen har jo egentlig vært et langt pluss for oss som kom inn tidlig. Spent på om jeg nok en gang er heldig.

Folk blir ganske overrasket når jeg sier at bilen i praksis har vært gratis de årene jeg har hatt model s til nå..
#41
Betalte depositum i dag og fikk telefon fra tesla. I følge han jeg snakket med ville det gjøre vondt å være på feil side av prisjusteringen...

Tenker jeg venter til etter det er offisielt før jeg bekrefter:)
#42
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: TMS Kjøpe nytt sommerdekk
mandag 16. november 2015, klokken 14:05
Har faktisk et liggende, men er i Bergen da.

Kan kanskje sendes?
#43
Må vel nesten bestille tenker jeg. Tredje bil på tre år, 800k, og jeg må igjen forklare meg.

Ufattelig hvor få som faktisk skjønner at det koster marginalt.
#44
Model S 2013 - 2022 / Sv: Verditap 3-5 år - oppdatert vurdering 2015
søndag 16. august 2015, klokken 21:45
Ikke alle ser ut til å forstå at den voldsomme ekspansjonen Tesla holder på med nå koster mye. Egentlig veldig imponert over at behovet for kapital ikke har meldt seg tidligere.
#45
Model S 2013 - 2022 / Sv: Prisen stiger neste uke
mandag 10. august 2015, klokken 13:21
Sitat fra: weld77 på mandag 10. august 2015, klokken 12:43
Var tydligvis ganske mange som bestillt før den første store prisoppgangen (dvs bestillinger før slutten av desember 2014) som skulle selge når bilene kom i mars/april, det viste seg vel å ikke være fullt så enkelt som folk hadde sett for seg. Lå lenge biler ute som var priset til godt under ny nypris. Solgt den får man alltids, men det blir ikke nødvendigvis så mye penger utav det til tross for at man har en fin papirgevinst i form av valutakursjusteringen.

Uten at jeg har fulgt veldig nøye med har jeg inntrykk av at det ligger en del Teslaer på finn.no som selges for en del titusener under nyrpis. Får ubrukt S85D for laaangt under 800k i alle fall.
Ta en titt i dag. Billigste S85d ligger ute til 668k, uten spesielt mye utstyr. Dette er da altså nesten det jeg gav for min i april(683k). Føler meg overbevist om at jeg kan selge bilen jeg har i dag uten tap.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA