Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Muffinman

#46
Tenker jeg må ha noe slikt til neste vinter. Lurer på hvor tykt skum den solskjermen klarer å holde på plass...
#47
Model S 2013 - 2022 / Sv: Detailing og chrome delete
fredag 17. mars 2023, klokken 08:24
Det du lister opp er mange timers arbeid, spesielt poleringen. Det er ikke mulig å utføre dette til 4000 inkl mva som skal dekke produkter og arbeidstid uten å ta svart betalt, og bruke underbetalte arbeidere. Med mindre det er en kampanje hvor butikken bevisst går i tap. Husk at om man trekker fra mva er det 3200 igjen som skal dekke produkter, lønn, arbeidsgiveravgift, lokaler, strøm, administrasjon osv. Summen dekker egentlig bare opp 3-4 timers arbeid, og ikke noe av det andre.

Jeg ville forventet minst det doble for full pakke inkludert polering - forutsatt at lakken er i god stand i utgangspunktet. Om det er mye å korrigere drar det seg fort på med flere timer.
#48
I utgangspunktet har man ikke reklamasjonsrett på ny driveunit med mindre første bytte skjedde som reklamasjon innen 5 år som er den absolutte reklamasjonsfristen. Her er det gjort på garanti utenfor reklamasjonsfristen, så du er nok prisgitt hva Tesla godtar her. Det har jo vært en sak nylig om en som opplevde at et batteri byttet like før garantien gikk ut røk etter kort tid. Her nektet Tesla, men snudde etter at saken kom i media. Men mener tiden fra garantiutløp til batteriet røk var lengre i det tilfellet enn i ditt.

Jeg ville nå tatt en prat med dem og forklart saken. Da får du sikkert avklart om DU`en virkelig har røket eller om det faktisk er noe som kan rettes med små tiltak. Uansett tror jeg ikke de vil være bekjent med å montere defekte deler på garantien.
#49
Model S 2013 - 2022 / Sv: Staggered på en TESLA S 2017 p100d
onsdag 01. mars 2023, klokken 20:14
Alle Model S før den seneste generasjonen er helt like i så måte, så det vil fungere.
#50
Model S 2013 - 2022 / Sv: Uncorked eller ikke?
onsdag 01. mars 2023, klokken 10:53
Se der ja. Ikke kaldt batteri, men 26 grader er litt unna driftsvarmt. P-bilene må jo ha opp mot 50 grader for å få maks ytelse. Setpunkt med range mode av er 32 grader, og 42 med range mode på.
#51
Model S 2013 - 2022 / Sv: Uncorked eller ikke?
lørdag 25. februar 2023, klokken 14:58
Målt med høy SOC og varmt batteri?
#52
Lading av Tesla / Sv: Lader hjemme - med strømpris-styring
fredag 10. februar 2023, klokken 10:54
Enig. Vent på avklaring, eller velg noe annet hvis det haster.
#53
Sitat fra: Muffinman på mandag 12. desember 2022, klokken 08:25
Enig med de to siste. Virker som Musk har gått fra å være en dreven grunder med et noe problematisk forhold til tidsfrister til å være på full fart ned i koko-hullet. Slike mennesker skremmer meg.

Nå synes jeg ikke bilene de tilbyr treffer meg spesielt godt lenger heller. Obligatorisk yoke med knapper for blinklys, ingen instrumenter foran rattet, ikke mulig å velge vekk glasstak er eksempler på ting jeg ikke har så mye sans for. Her har fokuset egentlig endret seg mye, og det viktigste neste gang vi kjøper bil blir nok stort batteri/rekkevidde, en eller annen form for fungerende app og lavest mulig pris. Men vi holder nok på de to TMS`ene ei god stund enda.
Prisreduksjonen fanget også oss, og vi har nå en TMY i bestilling. Funksjon foran form og utseende osv.
Vi må dermed la vår kjære 2013 P85 gå. Kan hende den blir byttet inn. I så fall vil noen uten å vite det på forhånd ende opp med en av landets stilleste Model S  :D

#54
Enig med de to siste. Virker som Musk har gått fra å være en dreven grunder med et noe problematisk forhold til tidsfrister til å være på full fart ned i koko-hullet. Slike mennesker skremmer meg.

Nå synes jeg ikke bilene de tilbyr treffer meg spesielt godt lenger heller. Obligatorisk yoke med knapper for blinklys, ingen instrumenter foran rattet, ikke mulig å velge vekk glasstak er eksempler på ting jeg ikke har så mye sans for. Her har fokuset egentlig endret seg mye, og det viktigste neste gang vi kjøper bil blir nok stort batteri/rekkevidde, en eller annen form for fungerende app og lavest mulig pris. Men vi holder nok på de to TMS`ene ei god stund enda.
#55
Fire nye stolper i Molde i dag.
#56
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bytte bremseveske
tirsdag 06. desember 2022, klokken 10:52
Har byttet med sugesak (trykkluft) på kaliperen på begge våre TMS. Fungerer uten problemer, ingen forskjell på bremseeffekt eller pedalfølelse.
#57
Model S 2013 - 2022 / Sv: Kjøpe brukt eldre Model S?
søndag 20. november 2022, klokken 13:10
Regn inn 30k i året i reparasjon og slitedeler, så er du dekket. Med mindre den "store" smellen kommer før du har samlet opp nok penger til å dekke den ;)

Det er flere potensielle utgiftsbomber i klassen 30 til over 100k på disse.
#58
Model S 2013 - 2022 / Sv: Reklamasjon luftfjæring
fredag 28. oktober 2022, klokken 12:07
Handel mellom private reguleres av kjøpsloven hvor reklamasjonsrett er oppad begrenset til 2 år. I tillegg er det mulig å avtale seg vekk fra vilkårene (i motsetning til i Forbrukerkjøpsloven), så kontrakten må gjerne inneholde noe annet. I tillegg er den relative reklamasjonsfristen veldig kort. I praksis har man heller dager enn uker fra feil ble oppdaget eller burde vært oppdaget til å fremsette reklamasjonen om den ikke skal tapes.

Så er det spørsmål om det foreligger en mangel. På en 7 år gammel bil som er rullet 120.000 er dette dessverre sånt som man kan forvente skjer, og luftfjæring generelt har rykte på seg for å ryke tidlig og være dyrt å reparere (ref Audi, MB m.fl.). Jeg tror egentlig ikke det foreligger en kjøpsrettslig mangel her dessverre, og jeg tviler dermed på at det er noe å forfølge selv om reklamasjonsfristene er overholdt.

Forbehold om at det finnes informasjon som ikke fremkommer av åpningsinnlegget.
#59
Model S 2013 - 2022 / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
onsdag 26. oktober 2022, klokken 13:28
Varmer vel uansett batteri ved forvarming. En ikke helt heldig løsning for de som har mye småkjøring og ønsker å starte med varm kupe.
#60
Avsluttet ikke om lading var pågående tidligere heller, bare åpnet ladeporten.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA