Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Muffinman

Sider: 1 [2] 3 4 ... 841
16
Model S / Sv: Gps antenna disconnected - årsak?
« på: Torsdag 08. Oktober 2020, klokken 20:51 »
Mulig vann fra montering av filmen kan ha trengt inn i kobling eller noe?

17
Model S / Sv: Tilbakekalling? Mulig brudd i oppheng foran på Model S
« på: Tirsdag 06. Oktober 2020, klokken 14:19 »
Caster eller thrustarm dette. Eksentrisk justering på innerste foring. Bærer ikke vekten av bilen.

18
Model S / Sv: Bytte av onboard lader.
« på: Lørdag 03. Oktober 2020, klokken 17:09 »
Skjønner godt at du byttet. Det fæle analoge ødelegger "hele" bilen etter min smak. Bensinmåler som viser batterinivå  :o

19
Model S / Sv: Bytte av onboard lader.
« på: Lørdag 03. Oktober 2020, klokken 13:40 »
Det finnes så klart noen unntak i Tesla også, som instrumentpanelet, MCU, Gateway og muligens flere også.
De modulene er ikke bare å bytte om på uten Toolbox.

Har faktisk byttet instrumentcluster med et jeg kjøpte på huggern (ikke spør...). Funket sånn passe med "software update required", men ordnet seg helt ved neste oppdatering.

20
Model S / Sv: Bytte av onboard lader.
« på: Lørdag 03. Oktober 2020, klokken 07:53 »
Dette tror jeg nesten er en kalibreringssak. Du kan prøve å åpne luka helt manuelt, og deretter holde inn knappen til det kommer et pip. Da "lærer" den seg hvor den skal stoppe. Dette kan også brukes til å sette maksåpning i tilfeller hvor man parkerer under lavt tak, for eksempel.

21
Model S / Sv: Bytte av onboard lader.
« på: Fredag 02. Oktober 2020, klokken 21:07 »
Litt spent på hvordan det der vil funke :)

22
Utrolig uredelig å holde på slik :(

23
Model S / Sv: Gjenbruke chrome delete-folie?
« på: Fredag 02. Oktober 2020, klokken 10:52 »
Tviler på det. Men de bytter vel ikke selve håndtaket, kun mekanismen? Eller går det an å flytte det over?

24
Model S / Sv: Fjerne lukke-varselslyd fra bakluke
« på: Mandag 28. ſeptember 2020, klokken 15:46 »
Jeg prøvde å dempe den med et par lag tykk tape før jeg koblet fra. Det hjalp ikke mye :)

25
Model S / Sv: Redusere camber bak Model S
« på: Mandag 28. ſeptember 2020, klokken 13:31 »
Er vel "bedre" justering på de toe-armene, dvs ikke eksenter på innerste foring? Mye greiere om man skal fikle selv, da har man en referanse på hvor man var i forhold til hvor mye man justerer. Det er mye justering i blinde med original løsning, og toe-platene jeg har til å kontrollmåle med gir bare total og ikke individuell toe. Til slutt brukte jeg faktisk utskriften fra hjulvinkelapparatet til Tesla som referanse. Skulle ha litt mer toe in samtidig som camber på ene siden skulle reduseres enda et par knepp. Justerte bare camberstaget litt ut til total toe ble som ønsket. Eneste "bivirkningen" er at total toe ikke lenger ligger 100% i 0, men fremdeles godt innenfor toleranse og absolutt ikke merbart på bil :)


26
Model S / Sv: Redusere camber bak Model S
« på: ſøndag 27. ſeptember 2020, klokken 21:58 »
Er det tetningsring på foringen nærmest hjulet? I så fall kan det være likt de oppgraderte originale. Kjennes ut som det er ei kule inni der på de jeg plukket av her, eller et sfærisk lager. På de gamle var det bare en fast foring.

27
Model S / Sv: Bytte av onboard lader.
« på: ſøndag 27. ſeptember 2020, klokken 08:12 »
Aha, mange muligheter bare man har tid skjønner jeg. Skal lese litt innpå der :)


28
Model S / Sv: Bytte av onboard lader.
« på: Lørdag 26. ſeptember 2020, klokken 21:37 »
Interessant! Hva kan man gjøre ved ta kontroll over de tre delladerene som man ikke får gjort med urørt oppsett?

29
Model S / Sv: Bytte av onboard lader.
« på: Lørdag 26. ſeptember 2020, klokken 16:40 »
@offpist: Laderen består av 3x230v ladere som hver kan ta 16A (de tåler faktisk et temmelig stort spenningsintervall, det ser du på merkeplata på toppen om du nøkker av seteputa). Ene siden av alle 3 er koblet sammen, og når du kobler på TN-nett kobles N til den laskede siden. Faselederene kobles individuelt på den andre siden på de individuelle laderene, slik at de ser 230v hver. Lader du på IT-nett kobles faseleder til den laskede siden, og andre faselederen til den andre siden. Andre siden er ikke lasket i bilen, men om man skal lade på høyere strømstyrke enn 16A (som er maks en enkellader klarer) må det laskes på den siden også. Det gjøres enten med releboksen som er montert istedet for slaveladeren på biler med enkellader (fra fabrikk fra ca 2015, ettermonteres på tidligere biler). Det blå adapteret til UMC er også lasket slik at man får 32A på biler som mangler releboksen.

30
Model S / Sv: Fjerne lukke-varselslyd fra bakluke
« på: Lørdag 26. ſeptember 2020, klokken 16:31 »
Ei stund siden jeg gjorde det, men mener det var den falske høytalergrillen helt bakerst. Mulig det er høytaler inni der på biler med hifipakke.

Sider: 1 [2] 3 4 ... 841