16
Model S / Sv: Elektronisk støy-lyd inneimellom
« på: Onsdag 07. April 2021, klokken 13:38 »
Kjenner du farten på bilen endres marginalt samtidig med summingen, og kun i lav fart? Tipper det er automatisk bremsetørking du hører.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Makset 48kW @ 67% soc før cappingen av ladehastigheten på 85-pakkene. Nå slutter det å stige 10% tidligere på en god del lavere effekt før det går ned igjen.Finnmark har bare V3, men man har også 100kW chademo tilgjengelig hos ishavsveien.Chademo på 100kW får du ikke utnyttet med Tesla chademo adapter. Det er begrenset til 125A og du får vel i beste fall 44kW igjennom dette ...
Det er kanskje fordelen av å være sent på banen.
Troms har V2 ladere så vidt jeg har observert, og Nordland er jeg mer usikker på, men her kommer det nok an på alder vil jeg tro siden alt nytt er V3.
Legger ved bilde av min plottede ladefart med mars 2017 S90D det året jeg hadde den. Den ladet med godt over 100 til over 50% stort sett alltid. Ta gjerne kontakt hvis dette er verdifullt for noen.90 har ulik kjemi i forhold til 85 (og tidlige 70/60). De har også en capping etter et visst antall ladinger, men det er ikke samme problemstillingen. Ladekurve for 90-batterier er nok ikke relevant i den sammenhengen her dessverre
Noterer meg at det kanskje er smart å fortsette å kartlegge hurtigladefarten man opplever i tilfelle noe slikt skjer igjen. I mine øyne, hvis batteriet ikke tåler å ha den kurven etter bare 2-3 år, så burde dette medført en tilbakekalling - ikke en total devaluering av ladefarten.