Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Muffinman

Sider: 1 ... 851 852 [853] 854
12781
Model S / Sv: Performance vs. Standard
« på: ſøndag 10. Februar 2013, klokken 19:54 »
Forskjellen i antall HK er forsvinnende liten.
Du har helt rett, 360 vs 416 hk er liten forskjell (vel 15%). Men så må du huske at dette er en bil uten girkasse, og det vil si at toppeffekten når du _kun_ ved toppfart. Dermed er effekten lite beskrivende for den opplevde forskjellen.

Da blir det mer riktig å sammenligne dreiemomentet. Du har dermed 36% mer krefter i bilen fra stillestående og oppover, og det vil nok kjennes godt.

12782
Model S / Sv: 1 eller 2 ladere? Avstemming
« på: ſøndag 10. Februar 2013, klokken 12:37 »
Blir vel mulig å oppgradere senere om man trenger - riktignok vil det helt sikkert bli dyrere enn å kjøpe bilen med ferdig montert dobbel lader:

http://shop.teslamotors.com/collections/model-s-functional/products/2nd-onboard-charger

12783
Model S / Sv: Model s uten tech pakke
« på: ſøndag 10. Februar 2013, klokken 12:25 »
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/12049-Anyone-receive-a-car-without-the-Tech-Package-yet/page2

Basert på info og bilder i denne tråden ser det ut som jeg dropper tech-pakka. Det vil i hovedsak være å betale for ting jeg ikke ønsker eller trenger.

12784
Model S / Sv: Model s uten tech pakke
« på: ſøndag 10. Februar 2013, klokken 07:54 »
Jeg er klar over hvilke regler som gjelder ombygging til xenon, og jeg er veldig mot dette i reflektorlamper som er beregnet for glødepærer. Men projektorlamper pleier å gi godt resultat ved ombygging, selv om det ikke er lovlig uten høyderegulering og spylere. Det blir svært lite strølys, sammenlignet med en reflektorlampe. Om man velger en 4300K pære av god kvalitet vil det nok bli spiselig for de aller fleste, og ikke så lett å oppdage heller.

12785
Model S / Sv: Model s uten tech pakke
« på: Lørdag 09. Februar 2013, klokken 18:31 »
Sitat
Lyktene er helt like, bare med halogenpærer i stedet for.
Samme linse, samme dioder. Samme alt.

Det skulle vel indikere at det går an å gjøre en ombygging til xenon med godt resultat, og uten at man ender opp med å blende motgående trafikk. Får vel en bra haug med xenonkits for 20K + ...

12786
Model S / Sv: Model s uten tech pakke
« på: Lørdag 09. Februar 2013, klokken 17:21 »
Er egentlig litt glad for at jeg ikke står fremst i køen (#2417), så får vi se hva som dukker opp av options og feilfiksinger inntil til finalize-knappen dukker opp. "Pakkene" kan bli endret, og tør vi håpe på at det går an å velge mer av utstyret individuelt(xenon  ;D )? Greit med god tid å gjøre research rundt bilen for meg som kunde også. Regner med rundt 9 måneder før jeg må signere - hvis jeg da fremdeles er interessert.

12787
Model S / Sv: Model s uten tech pakke
« på: Lørdag 09. Februar 2013, klokken 14:10 »
Nåja, rekkevidden blir vel neppe påvirket i særlig grad av xenon vs halogen. 2x55W eller 2x35w utgjør ikke mer enn 40W, eller 0.04KW,i forskjell. Det blir lite tatt i betraktning at man må regne med ~20KW eller 20.000W i forbruk for motoren sin del.

:)

12788
Model S / Sv: Model s uten tech pakke
« på: Lørdag 09. Februar 2013, klokken 09:35 »
Det er vel egentlig bare Xenon-lysene som er "must have" for min del i den pakka der. Egentlig er det litt tullete at Xenon ikke er standard. Om det ble levert med samtlige biler ville prispåslaget til kunde blitt temmelig lavt også.

EDIT: Noen som finner bilde av S _uten_ Xenonlys? Bilen på "My Tesla" endrer ikke utseende i front når jeg velger/velger bort Tech-pakka.

12789
Model S / Sv: Hva skal til for at du kanselerer din reservasjon av MS?
« på: Fredag 01. Februar 2013, klokken 20:55 »
Leste nettopp i en annen tråd at det ikke er justerbare nakkestøtter bak i S. Det er vel noe man ikke burde finne på noen biler i 2013, uansett prisklasse? Lista mi over ting jeg ønsker fikset før jeg inngår noen bindende kontrakt blir lengre og lengre...

Spent på setene forresten. Har vært bortskjemt med nydelige seter fra en konkursrammet svensk bilprodusent de siste 5-6 årene :)

12790
Model S / Sv: Har egentlig noen motorjournalist...
« på: Fredag 01. Februar 2013, klokken 20:52 »
IKKE justerbare nakkestøtter bak? Seriøst? Det er jo potensielt livsfarlig om de er for korte...

12791
Model S / Sv: Hva skal til for at du kanselerer din reservasjon av MS?
« på: Fredag 01. Februar 2013, klokken 19:34 »
Enig i at det ikke ser så ille ut på det bildet, men fronten er tydeligvis ikke designet med skilt i tankene. Da blir resultatet sjelden optimalt.

Et lag med karbonfiber høres ikke så dumt ut. Får kanskje bort "el-cheapo-plast" følelsen da.

12792
Model S / Sv: Hva skal til for at du kanselerer din reservasjon av MS?
« på: Fredag 01. Februar 2013, klokken 18:58 »
Tja, om det rapporteres om mye krøll når bilene begynner å rulle på norske veier blir det nok kansellering. Eller om det blir flere rapporter om uforståelige tabber som temperaturføler til klimaanlegget _inni_ luftkanalen - skikkelig bummer av franske proposjoner. Liker heller ikke at det ikke er midtkonsoll på bilen eller rapporter om solskjerm ala billig mikk. "Grillen" i fronten bør også helst kunne velges bort til fordel for noe annet da jeg synes den ser veldig jalla ut i forhold til resten av bilen. Blir ikke pent med skiltholder på det der. Er også skeptisk til rammeløse vinduer. Har hatt en del trøbbel med slike i Subaru og Pontiac.

Oppsummert: En del som jeg forventer fikset eller endret om jeg skal la reservasjonen stå. Det bør også komme flere opsjoner mtp interiør og eksteriør, slik at jeg kan bli tilbudt midtkonsoll og et penere alternativ til grillen.

Bilen er veldig interessant og jeg kan nok være troende på å bruke 6-700K på en, men jeg er VELDIG langt unna å tilhøre menigheten og stiller meg i utgangspunktet kritisk. Bilen må overbevise på norske veier.

12793
Model S / Alternative felger til S
« på: Tirsdag 22. Januar 2013, klokken 22:23 »
Tenkte det kan være greit med en tråd hvor det postes alternativer til de originale felgene som S kan leveres med. Det har vært litt snakk om boltsirkel og diameter på senterhullet, men lite konkret.

Selv vurderer jeg grå 21", men om man skulle velge å få bilen levert med 19" som er inkludert i prisen har man jo rundt 22 laken å handle hjul for i tillegg. Da er det greit å vite hva som passer og pris.

Bilder og pris samt om man er sikker på om de passer på bilen er info som bør være med, men om noen kommer over bilder av S med uoriginale felger er det hyggelig om også de kan legges ut.

Noen som har noe å bidra med?  ;D

12794
Hvilke alternativer har man når det skal lades hjemme? Tenker da at noen ganger har man 10A tilgjengelig, noen ganger 16A osv. Kan strømtrekket stilles fra bilen?

12795
Tesla må forholde seg til forbrukerkjøpsloven slik som alle andre som skal selge noe til sluttbruker i Norge. Det betyr blant annet at feil skal utbedres "uten risiko for at kjøper får dekket sine utlegg".

Dermed er det Tesla sitt problem om det er langt til verksted og det skulle bli reklamasjoner - ihvertfall kostnadsmessig så lenge bilen er innenfor reklamasjonsfrist på 5 år. Det kan selvfølgelig bli upraktisk for kunde like vel.

Sider: 1 ... 851 852 [853] 854