meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Muffinman

#12736
Dette er vel chademo?

EDIT:
Sitat
YX Gråmyra Hurtigladestasjon, Levanger
Gråmyra
Ladepunkt:1
For hvem:Offentlig
P-avgift:Ja
Sted:Energistasjon
Åpen24t:Ja
Makstid:1 timer
Info om ladepunktene
Kjøretøy:Alle EL (1)
Tilgang:Betaling (1)
Kontakt:CHAdeMO (1)
Ladefart:Hurtig CHAdeMO (1)
Betaling:Abonnement
På ny YX-stasjon ved rundkjøringen på E6 på Gråmyra sør for Levanger.

Tilgjengelig med abonnement/RFID-kort evt dyrere kontantkjøp. Sjekk evpower.no for pris/avtaler. Dette er hurtiglader med CHAdeMO-løsning for i-MiEV, iOn, C-ZERO og Nissan LEAF.

Kilde: Ladestasjoner.no

Chademo-adapter er bebudet fra Tesla, seneste spekulasjon her på forumet antyder pris på ca. kr.12.000. Med andre ord, hvis man ikke er VELDIG avhengig av chademo lønner det seg å ta leiebil de få gangene man ikke når fram med annen lading. Det koster jo faktisk en del å bruke disse ladestasjonene også.
#12737
Model S 2013 - 2022 / Sv: Statusoversikt
fredag 19. juli 2013, klokken 16:57
Enig, under forutsetning av at alle som stemmer faktisk holder sin stemme oppdatert.
#12738
Model S 2013 - 2022 / Sv: Statusoversikt
fredag 19. juli 2013, klokken 15:04
Synes en slik avstemmning er meningsløs da alle som har bestilt bil vil ha alle statusene etter tur etterhvert som prosessen fram mot levering skrider fram. Med mindre man får mange til å stemme et bestemt tidspunkt og dermed lage et øyeblikksbilde vil ikke dette si noe som helst.
#12739
Det var et godt tips. Har tenkt mer på jobbkjøring når jeg laget overganger; jeg arbeider i havbruksnæringen og arbeidsdagene fordeles mellom kontor, diverse møter og oppfølging av lokaliteter med vid geografisk spredning. Felles for de fleste oppdragsstedene er at det finnes industrielle uttak i mange forskjellige utgaver, men det varierer hvor nær jeg kan parkere av hensyn til arbeidet som foregår. Derfor skjøteledninger i nødsfall. Har også avtalt lading på noen overnattingssteder.

Imidlertid er det jo ikke utenkelig at det blir en og annen turen på fritiden også - og da kan overgangen du nevner være god å ha. Lages omgående!
#12740
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bestandig Off Topic-gjengen...
fredag 19. juli 2013, klokken 11:02
Sitat fra: janosat på torsdag 18. juli 2013, klokken 23:22
Redd dere tar feil  ;)
Grå er kulere!

Jeg er enig, og landet på grå/grå til slutt :)
#12741
Har allerede laget meg en drøss overganger inkludert fornuftig dimensjonerte skjøteledninger til bruk i nødsfall. Noe må man gjøre for å få ventetiden til å gå :)

Har laget følgende overganger med blå 32A enfas i ene enden:

- Shuko
-16A enfas blå
-16A trefas blå (koblet til en fase)
-32A trefas blå (koblet til en fase)

I tillegg skjøteledning med blå 32A enfas i begge ender, samt skjøteledning med 16A trefas 400v rød i begge ender. Til den siste har jeg laget en overgang fra 16 til 32A 400v trefas (rød).

Da må jeg altså ha 32A enfas adapter samt 16A 400v trefas levert med bilen, og skulle med det være skodd for det meste.

Vurderer også  en ekstra UMC samt chademo-adapter - det siste blir avhenig av pris. Kan hende blir det rimeligere å ta Corollaen på den sjeldne jobbturen hvor jeg fikke klarer meg uten  chademo-lading.

Oppsummert: lademulighetene er ikke en grunn til å kansellere. Med litt kreativitet kan man koble seg til nær sagt hvor som helst.
#12742
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bestandig Off Topic-gjengen...
torsdag 18. juli 2013, klokken 22:06
The thread to end all threads.
#12743
Model S 2013 - 2022 / Sv: EU-spec biler i Norge
torsdag 18. juli 2013, klokken 21:44
Hehe, hver sin smak.

Nå venter vi bare på de sedvanlige svarene hver gang Tesla gjør noe som er litt i grenseland og noen uttrykker misnøye; Tesla ender med å bli skrytt opp i skyene og den som er kritisk blir stemplet sutrepave ;)
#12744
Model S 2013 - 2022 / Sv: VIN nummer
torsdag 18. juli 2013, klokken 21:40
Og jeg. 17394.

EDIT: Grått skinn her også.
#12745
Model S 2013 - 2022 / Sv: EU-spec biler i Norge
torsdag 18. juli 2013, klokken 14:57
Sitat fra: Cirion på torsdag 18. juli 2013, klokken 14:26
Barnesetene er nå kun i stoff
Kjenner jeg blir litt irritert. Jeg har tegnet kontrakt på slike seter:



Ikke bra at man gjør endringer som mange vil oppfatte som at produktet blir simplere, og ikke informerer kunden om det før lenge etter at kontrakten er underskrevet.
#12746
Tja, nå kveles jo innbyggerene i enkelte byer av bompenger også da. Vil tro at enkelte må ut med tusenlapper i måneden til "miljøpakken" eller hva den nå heter i Trondheim for eksempel.
#12747
Sant nok, men de som nå venter på Model S som første elbil anerkjenner knapt resten av elbilforumet sin eksistens :)  Dermed er det fort gjort å poste emner som angår elbil generelt her.
#12748
Enig med Amper. Bilavgiftene er provenynøytrale, dvs at man skal ha inn like mange avgiftskroner totalt sett. Det betyr at den som kjøper biler med ingen/lav avgift må "sponses" av de som kjøper biler som er mer avgiftsbelagte. Tviler sterkt på at dette prinsippet vil endre seg med det første, da må jo pengene hentes inn på en annen måte.

Når elbilandelen er liten går det an med alle fordelene, men det spørs når Tesla kommer på banen med biler som faktisk fungerer på annet enn kortdistansekjøring om antallet elbiler vil eksplodere såpass mye at det begynner å gjøre et bra innhogg i budsjettene. Man kan jo avgiftsbelegge fossilbiler strengere, men det vil på sikt bare presse flere over på elbil og man er like langt.

Med mindre diverse klimaavtaler faktisk skviser Norge til å øke elbilandelen har jeg liten tro på at fordelene vil bestå særlig mye lengre enn 2017 - faktisk er jeg ikke helt sikker på at ingenting skjer før den tid heller. Men jeg har mest tro på en gradvis opptrapping fra `17.
#12749
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hvorfor velge tesla?
mandag 15. juli 2013, klokken 22:16
Må vel sette den i "low" og deretter i jack mode for å få den til å stå i laveste posisjon når den står parkert. Hever seg automatisk når man kjører igjen. Men hvis "low" ikke er lavt nok må du nok fikle litt :)
#12750
Hmm...regner med at man får kjøpt rød adapter i tillegg til den blå som leveres som standard, og at man slipper å kjøpe en ekstra UMC for å få mulighet for å koble til 400v trefas? Må ha "alle" tilkoblingsmuligheter med meg i bilen.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA