Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Jejl

Sider: 1 ... 95 96 [97]
1441
Model S / Sv: Utstyr / Varianter vi håper Model S kommer med.
« på: torsdag 24. januar 2013, klokken 23:58 »
Regenerering av enerigien i fjæringene burde vel være mulig, og gunstig på norske veier.

Leste for en stund tilbake om noen lastebiler som hadde testet ut dette og fått redusert drivstofforbruket med opptil 10%.

1442
Model S / Sv: Erfaringer - kjøring av Model S vinterstid
« på: torsdag 24. januar 2013, klokken 23:48 »
Hva skjer hvis du slipper opp gassen i en sving, hvor det er snø/is.

Kan regenereringen av batteriene føre til låste bakhjul?


1443
Model S / Rustbeskyttelse
« på: søndag 20. januar 2013, klokken 22:12 »
Er rustbeskyttelsen på bilen god nok for saltede norske veier, eller bør den etterbehandles?

1444
Model S / Tåler batteriene fartshumper
« på: onsdag 16. januar 2013, klokken 20:36 »
Hva vil skje dersom en kjører litt for fort over en fartshump?

1445
Model S / Sv: Min Tesla
« på: lørdag 12. januar 2013, klokken 13:41 »
Det burde vært forbudt å sette på nr-skilt som ødlegger for aerodynamikken.

1446
Model S / Sv: Performance vs. Standard
« på: fredag 11. januar 2013, klokken 22:08 »

Jeg er ikke i tvil om at jeg vil foretrekke performance fremfor orginal, hvis prisen var lik. 

En kommer ikke vekk fra at en sannsynligvis skal selge bilen en dag, og titusenkronersspørsmålet er hvilken som vil tape seg mest i verdi. Jeg har ikke noe 5 eller 15 års perspektiv på "investeringen", men annser det som sannsynlig at elbiler vil få avgifter en gang i dette tidsrommet.

Når en en gang skal selge, kan det jo være at avgifter har ført til at performance koster 300. 000,- mer enn orginal som ny. Da vil en kanskje tjene på å ha kjøpt performance. Jeg tror faktisk at dette er ganske sannsynlig.
Seriøst? Har du 5-15 års perspektiv i bilkjøp?!
Du må heller se på produktet idag, om performance tiltaler deg da går du for den.  Selv har jeg 2 Lotuser. En gjør 0-100 på 4+ sek og den andre 6 blank. Med mindre jeg virklig bruker motoren så er faktisk den tregeste den som føles sprekest ut, digresjon ja. Kan jo ikke sammenligne bensin m EL.

Jeg hadde egentlig bestemt meg for Standard, men bygynner å helle mer og mer mot Performance.

Argumenter for Performance:

For å få tilsvarende økt akselerasjon fra 0-100 i en fosilbil må en ut med kanskje 4-500.000,- ekstra.

Om 5-15 år er det kanskje blitt avgifter på elbil, og hvis noe av avgiften kommer på effekten vil nok bruktbilverdien på Performance stige i takt med disse avgiftene.

Argumenter mot:

Dyrere

Dyrere forsikring

1447
Model S / Sv: Fritak Mva
« på: fredag 11. januar 2013, klokken 19:34 »
Lar det seg gjøre å avtale å kjøpe bilen med 2 sett batterier?

Hvis det f.eks står i kontrakten at det andre batteriet blir betalt fullt ut ved behov for utskifting om f.eks 10-15år, og en liten sum av batteriet blir betalt på forhånd.

Er det ikke mulig å få fritak for mva på denne måten?

1448
Model S / Sv: Performance vs. Standard
« på: fredag 11. januar 2013, klokken 18:25 »
Jeg hadde egentlig bestemt meg for Standard, men bygynner å helle mer og mer mot Performance.

Argumenter for Performance:

For å få tilsvarende økt akselerasjon fra 0-100 i en fosilbil må en ut med kanskje 4-500.000,- ekstra.

Om 5-15 år er det kanskje blitt avgifter på elbil, og hvis noe av avgiften kommer på effekten vil nok bruktbilverdien på Performance stige i takt med disse avgiftene.

Argumenter mot:

Dyrere

Dyrere forsikring


1449
Model S / Sv: Avstemning- Hvilket utstyr vil du ha på modell-S?
« på: torsdag 20. desember 2012, klokken 22:20 »
Personlig heller jeg litt mot å droppe det på 60kwt pakken.
Kun basert på mitt lave behov for langturer og at kostnaden per lading i så tilfelle vil bli voldsomt dyr.


_____
Tapatalkin' from iTalatut.
Er det ikke gratis å hurtiglade de fleste plasser?

Tror at bilen vil bli mye mer lettsolgt (og få en høyere pris) hvis den har hurtiglading, hvis du en gang i fremtiden må selge bilen.

1450
Model S / Hvordan få rabatten på 1700 euro?
« på: torsdag 20. desember 2012, klokken 21:43 »
Leser at de som har bestilt bil før 31. des og konfigurerert bestillingen får 1700 euro i rabatt.

Hva innebærer det at bestillingen er konfigurerert?

1451
Model S / Sv: Vurderer å bestille
« på: tirsdag 11. desember 2012, klokken 16:59 »
Fikk nr 1871.

1452
Model S / Sv: Vurderer å bestille
« på: onsdag 05. desember 2012, klokken 20:28 »
Da har vi reservert en bil. :)

1453
Model S / Sv: Vurderer å bestille
« på: tirsdag 04. desember 2012, klokken 23:46 »
Takk for svarene.

Kom på et par spørsmål til.

Når er prisene klare?

Er det bestemt hvor lang garantitid det vil være på batteriene?

Vil det bli forskjellig pris på bilen i de forskjellige landene i Europa, slik at det kanskje vil bli lønnsomt å bestille bilen fra et annet land?

1454
Model S / Vurderer å bestille
« på: tirsdag 04. desember 2012, klokken 20:50 »
en Tesla model S.
Lurer på et par ting som sikkert noen her inne kan svare på.

1.Er det mulig å oppgradere til større batterikapasitet senere, hvis vi velger den minste batteripakken? (Er det f.eks plass til to av de minste batterieriene?)

2. Er det mindre hk i bilen hvis vi velger det minste batteriet? Bilen blir vel betydelig raskere (og rimeligere i drift) med det minste batteriet, hvis effekten er lik p.g.a. lavere vekt.

3. Er det avgjort hvor i Norge en kan få utført service på bilen?

4. Hvor mye lengre levetid på batteriet er det forventet at den største batteripakken har i forhold til den minste?

5. Hvor kan vi bestille bilen?

Sider: 1 ... 95 96 [97]