Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - sjossang

#31
Tesla SW og AP / Sv: Holiday Update 2020.48.25 (.26 & .30 bugfix)
tirsdag 05. januar 2021, klokken 22:03
Andre som har hatt problemer med å låse opp bil fra app (.26 og .30)?

App viser bilen som opplåst, men dørhåndtak kommer ikke ut, og heller ikke blink fra lys som viser at den er opplåst. Om jeg låser bilen fra app, så får jeg blink fra lys som indikerer at bilen er låst.

Ikke noe stort problem, da jeg som regel har med nøkkel, men...
#32
Tesla SW og AP / Sv: Spill "venter på nedlasting"
onsdag 16. desember 2020, klokken 16:17
Opplevde det samme etter oppgradering fra MCU1 til MCU2. Ny FW så ut til å trigge nedlasting av spillene også, og dette løste problemet.

Jeg lagde en serviceavtale i Appen, og da ble det pushet en ny FW til meg.
#33
Tesla SW og AP / Sv: 2020.48
fredag 11. desember 2020, klokken 15:21
Utrolig deilig å kunne løse ut ladekabel med knappen. Så mye enklere enn å knote med fjernkontrollen eller panelet i bilen.

Elsker disse oppdateringene til bilen :)
#34
Tesla / Sv: Nøkkel kjøpt på Finn.no
torsdag 12. november 2020, klokken 17:38
Kanskje du kan demontere din gamle og bytte innmat med den nye?


https://youtu.be/4nsCPMmEnvY
#35
Sitat fra: Vollis47 på mandag 09. november 2020, klokken 12:52
Det må jeg si imponerer. Kan du røpe hvor dette er? Ser ut til at noen deler på en ladestasjon.

Dette er så høy andel av ladbare biler at jeg våger meg til å utrope dere til Norgesmestre.

Finnes der noen utfordrere?

Vi holder til på Langhus, ikke så langt fra det store anlegget på Vevelstad. Vi har som sagt 30 Zaptec ladestasjoner, men to av garasjene har private ladestasjoner (med kobling til husets/privat sikringsskap). I tillegg har i alle fall to av naboene også ladestasjoner montert på eget hus, utenfor vår felles løsning, så vi har nok (minst) 34 ladestasjoner totalt. Målet må være 30% av 116 husstander.
#36
Nå fikk jeg en god anledning til å sjekke hos oss også!

Hatt ChargeUp/Zaptec-løsning siden september 2018. Vi har 116 garasjeplasser og 30 Zaptec ladestasjoner. 33 elbiler og 9 ladbare hybrider.
#37
Vegtrafikkloven er ganske klar: Fartsgrensen er 50 i tettbygde strøk og 80 utenfor tettbygde strøk, om ikke skilt angir noe annet. Man kan dermed komme til en vei som ikke er skiltet med fartsgrense og da er det enten eller.

Siden bilen/HW3 ikke forstår dette, så stoler den på siste leste fartsskilt, som etter utgangen av tunellen er 40. Burde vært et skilt som angir 80, ja...

Tror jammen jeg skal sende et spørsmål til vegvesenet :)
#38
Kan bekrefte at du får HW3 når du oppgraderer til MCU2, selv om du ikke har FSD-pakken. Jeg fikk oppgraderingen i slutten av oktober hos Tesla Rud.

Skiltlesing fungerer endelig, men helt feilfri er ikke opplevelsen:

Kjører mye gjennom Oslofjordtunellen og der har bilen tidligere (AP2/MCU) vist 40 på store deler av distansen, men nå leser bilen skiltene og jeg har 70 og fungerende autopilot hele veien.
Problemet oppstår når du kommer ut av tunellen og skal kjøre E134 mot Drammen. Der er det 40-sone fra man kommer ut av tunellen til første rundkjøring. Bilen registrerer 40-sonen, men forstår ikke at det er 80-sone etter rundkjøringen. Ingen skilt som sier 80, og da tror bilen at det bare er 40.

Er jo en generell regel om fartsgrenser i Norge: 50km/t i tettbygde strøk og 80km/t på landevei, og unntakene blir skiltet.
#39
Tesla / Sv: Bytte MCU1 til MCU2 er endelig mulig i Norge
tirsdag 27. oktober 2020, klokken 12:25
Hadde ikke trøbbel med MCU1, den var bare treg.

Testet "kalibrer kamera", men det hjalp ikke. Sendte en SMS til Tesla i går kveld, og fikk svar i dag tidlig - de har startet fjerndiagnose og bekrefter feil på frontkamera.

Revers med sidekamera fungerer heller ikke, så jeg tror nok ikke det er feil med selve kamera, men noe knyttet til MCU2.
#40
Tesla / Sv: Bytte MCU1 til MCU2 er endelig mulig i Norge
mandag 26. oktober 2020, klokken 21:47
I dag fikk jeg oppgradert til MCU2, og det er ingen tvil om at det er stor forskjell! Utrolig rask datamaskin sammenlignet med MCU1. Kart flyter på en helt annen måte. Ruteplanlegging er lynrask, og endelig har jeg en webleser som fungerer. Klart å logge meg på Netflix også, men sjekket bare at den startet. Vet ikke hvor aktuell den blir for oss, men veldig gøy.

Kjørt ca 120km i dag, men venter fortsatt på at kamera skal kalibreres. Status på kalibrering står støtt på 0%.

Dessverre er det ganske mange funksjoner som er avhengig av kamera: Sentry mode, CC/ACC/Autopilot, automatiske viskere, automatisk lys (også fjernlys) og sidekamera i revers :(

Sendt en forespørsel og håper på svar. Sett andre på teslaforum med samme feil, så det er nok bare en funksjon som ikke er aktivert.

Min bil var forøvrig første bil som fikk denne oppgradering på Tesla Rud.

Fikk ca 10GB med oppdateringer i timene etter at jeg hentet bilen, både FW og oppdateringer til spill.
#41
Og så ringte Tesla meg tilbake! Første kundebehandler hadde gjort en feil - de har MCU2 på sentrallager. Ny avtale er gjort. MCU2 og HW3 blir oppgradert mot slutten av oktober.

"Ny" bil på gang m.a.o. :D
#42
Kanskje bare Tesla Bærum som ikke har? Kunne sjekke om et par uker, så da gjør jeg det.

Leste linken, og da leste jeg at man mister FM/DAB. Skal jeg klare meg uten, men det var litt overraskende.
#43
Svarer i en gammel tråd, men tilgi meg ;)

Da denne tråden startet, så la jeg inn en serviceavtale i appen og ba om pris på oppgradering fra MCU1 til MCU2. La inn dato og alt, og ventet på svar. Fikk dette i dag: Pris for oppgradering ca 28.500,-.

Nå skal det også sies at jeg fikk en melding på SMS rett etter at e-posten kom, hvor jeg fikk beskjed om at MCU2 ikke var tilgjengelig og at jeg kunne kansellere avtalen om det ikke var noe annet jeg trengte hjelp med.

Med tanke på hvor mye penger jeg har brukt på oppgraderinger av datamaskiner opp gjennom årene, og hvor mye den trege MCU1 irriterer meg, så synes jeg ikke denne prisen var så ille. Når jeg sitter på med nyere Tesla, så er det alltid MCU2 som frister meg mest - nå slipper jeg å bytte bil!

(S75D fra sept 17 med AP2/MCU1)
#44
Tesla SW og AP / Sv: 2020.36
fredag 11. september 2020, klokken 15:17
Sitat fra: Kim- på fredag 11. september 2020, klokken 14:28
Ingen endring MCU2 og HW2,5

Heller ikke for meg med MCU1 og AP2 (S75D fra sept '17)
#45
DS 3 Crossback E-Tense / Sv: Priser er klare
torsdag 07. mars 2019, klokken 13:09
Kanskje en pitte liten frunk?

I Frankrike finnes en utgave med elektrisk førersete med massasje, men var ganske vanskelig å forstå via Google Translate.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA