Sitat fra: TorC på onsdag 27. mars 2013, klokken 14:23
Hvis man KUN skal frakte sykler finnes det en langt enklere, billigere og lettere løsninger:
http://www.carid.com/universal-bike-racks/pro-series-bike-racks-3726610.html
Eller http://www.etrailer.com/Trunk-Bike-Racks/Nissan/Leaf/2012/Y02624.html?vehicleid=20121071397
Disse "henges" på hatchbacken.
Billigere - helt sikkert.
Enklere - aldri i verden.
Hele poenget for mitt vedkommende er nettopp å slippe styret med en slik hatchback-kladd. Det er "litt" enklere å klikke på et "hengerfeste" enn å styre med en slik hatchback-løsning - spesielt når festet skal av og på mange ganger i uken.
Sitat fra: TorC på onsdag 27. mars 2013, klokken 14:23
Når det kommer til frakten tror jeg nok du har "forregnet" deg litt. Jeg har fått pakkemålene fra Carid, og basert på det og vekten kom jeg frem til ca 500,- med sjøfrakt med JetCarrier. + innenlandsfrakt i Norge på 250,- Du må også betale Mva på frakten fra USA til Norge. Men uansett lander du langt lavere enn Nissan vil jeg tro. MEN, det bilde som er lagt inn tidligere viser jo strømuttak til bremselys (?) etc. Verken Torklift eller Curt leverer med kabling. Dette må du evt. kjøpe ved siden av og instrallere for egen risiko og regning...
Når jeg skrev 300,- med JC baserte jeg med bare på vekten. Jeg skal ikke utelukke at det kan bli mer, dimensjonene tatt i betraktning.
Mva på frakten fra USA til Norge? Det har jeg aldri opplevd å betale med JetCarrier, men det er mulig du har andre erfaringer.
Når det gjelder innenlandsfrakt skrev jeg vel vitterlig at dette kom i tillegg?
Strømkontakt er kanskje kjekt å ha om man skal bruke lystavle. Jeg kommer kun til å bruke stativet til å frakte en sykkel og satser på å klare meg uten slikt (selv om det muligens ikke er lovlig).