Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Gizmo

#136
En kort oppdatering:
På fredag hadde det gått en uke siden bilen ble innlevert. Jeg ringte og fikk vite at man har kommet fram til at 2-3 av batterimodulene må byttes ut. Men de var ikke sikre på når disse ankom. Skal få vite mer snart.

Samtidig forstod jeg det slik at Nissan har en del spesifikke krav eller sjekklister som verkstedet må gjennom, før de kan bytte ut modulene. Sikkert fordi Nissan vil vite så mye som mulig om hva som er feil og hvordan de har kommet fram til det.
#137
Fikk forholdsvis gode nyheter fra BNH i dag. De bytter ut kassebilen (NV200) med en Juke eller Qashqai. Det er jo hyggelig.
Var snakk om at jeg dermed (siden dette er registrert hos dem som en leiebil) må betale for bomkostnadene.
Men de ombestemte seg og sa at jeg bare betaler for de to første dagene, deretter er det gått 1 uke siden bilen ble levert inn, og de tar kostnadene på egen kappe deretter. Synes det var en grei løsning.

Savner allerede å kjøre i kollektivfeltet. Jeg hadde glemt hvor kjedelig det var å gire i kø-kjøring til og fra jobb. Og gruer meg til å fylle diesel-tanken.

Er i alle fall fornøyd med BNH Økern sin håndtering av saken så langt.

Nissan er derimot anonyme. Det var noen flotte brosjyrer i butikken om Nissan sin supre garanti, som de hevder å våge å gi til sine kunder fordi de er så sikre på kvaliteten på produktet de leverer. Fine farger og trykk. Men ser at den ikke gir meg noe som helst i dette tilfellet.



#138
Det stemmer!
#139
Joda, men de ga meg det som var tilgjengelig. Leafene ønsket de å bruke til demokjøring. Så da ble det en rar liten kassebil.
#140
Hei
Jeg har også Enter forsikring. Forstod det slik at leiebil kun er relevant fra dem når man tar i bruk forsikringen/kaskoen. Siden dette ikke er en skade eller ulykke slik de ser det, så angår det ikke forsikringen. Jeg ble litt overrasket, siden jeg antok at leiebil ville være tilgjengelig umiddelbart ved en garantisak enten gjennom forsikring eller Nissan.

Har fått en leiebil av BNH nå. Håper ikke jeg må betale dem for bompasseringer...
#141
Som Leaf-eier har jeg hatt stor nytte av dette forumet, men ikke hatt noe å bidra med inntil nå.

På fredag opplevde jeg å få en feilmelding som antydet at det var noe galt med en elektrisk komponent i bilen. Da jeg slo av bilen, ville den ikke starte motoren (men de to andre startmodusene fungerte).

Falck kom på stedet og koblet av 12V-batteriet. Dermed var bilen resatt og kunne startes. Bilen fungerte en liten stund, men så kom feilmeldingen tilbake. Jeg kjørte dermed direkte til BNH på Økern uten å slå av bilen.

Framme hos BNH fant de ut at bilen har en feil noe sted tilhørende varmepakken til batteriene. Bilen blir sendt til Rud i dag for nærmere sjekk (de har flere sertifiseringer når det gjelder Leaf-service).

Forventet rep.tid: 1 uke (mer hvis det er deler som skal hentes fra Japan)

En liten kuriøsitet: Jeg fikk vite at ettersom feilen ble oppdaget og bilen innlevert i åpningstiden, så var det ingen leie-/demobil å få låne i helgen. Hadde det skjedd utenom åpningstiden, så ville jeg fått en leiebil over helgen. (Sannsynligvis fordi man da ikke vet hva feilen er og forsikringen kobles inn?)

Infoen jeg fikk om lånebil var forøvrig dette:
- Lovbestemt: Leiebil når forventet(?) rep.tid er 1 uke eller mer
- BNH: Gir leiebil allerede etter tre dager, eller tidligere hvis det praktisk lar seg gjøre (lot ikke gjøre i mitt tilfelle).
- Nissan: Selv om dette går på Nissans garanti forplikter de seg ikke til å ordne lånebil, men skyver dette over på forhandlernes kappe.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA