Innspirert av ladekontakten til El rayo, og siden det var US front på bilen min ble det ny ladekabel i dag.

Det er viktig å bruke gode kabelsko, innvester i en kabelskotang som klemmer "proffe" kabelsko.

Jeg kjøpte 3x1,5 gummikabel og den passet helt perfekt i gjennomføringen inn i koblingsboksen.

Slik så ledningene ut klare for å kobles til i koblingsboksen

Jeg la opp en kurs som går til innv. kontakt i bilen. Da kan vifteovnen stå på når bilen lader (over tidsur ) Jeg vet at denne funksjonen er i det orginale varmeapparatet, men nå slipper jeg å stresse 12 V batteriet. Jeg måtte også lage en aluplate som jeg poppet på mellom den horisontale kanalen og den skrå vindusprofilen for å få anlegg til kontakten


Her går kabelen igjennom og inn til kontakt inne i bilen.

Husk "vannlås/nedoverbøy på ledningen så den ikke leder vann inn i boksen

Innv. kontakt med timer rett på innsiden av h. A stolpe.

Kjøpte alle delene inklusiv timerem på Biltema og jeg tror det kom på ca. 450,- i deler. Fikk da også 10 m- ladekabel .

Det er viktig å bruke gode kabelsko, innvester i en kabelskotang som klemmer "proffe" kabelsko.

Jeg kjøpte 3x1,5 gummikabel og den passet helt perfekt i gjennomføringen inn i koblingsboksen.

Slik så ledningene ut klare for å kobles til i koblingsboksen

Jeg la opp en kurs som går til innv. kontakt i bilen. Da kan vifteovnen stå på når bilen lader (over tidsur ) Jeg vet at denne funksjonen er i det orginale varmeapparatet, men nå slipper jeg å stresse 12 V batteriet. Jeg måtte også lage en aluplate som jeg poppet på mellom den horisontale kanalen og den skrå vindusprofilen for å få anlegg til kontakten


Her går kabelen igjennom og inn til kontakt inne i bilen.

Husk "vannlås/nedoverbøy på ledningen så den ikke leder vann inn i boksen

Innv. kontakt med timer rett på innsiden av h. A stolpe.

Kjøpte alle delene inklusiv timerem på Biltema og jeg tror det kom på ca. 450,- i deler. Fikk da også 10 m- ladekabel .