Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - kjølholdt

#1
Skoda Citigo iV / Sv: Kjørelengde citygo
tirsdag 04. januar 2022, klokken 10:00
elbil.no gjorde test av denne . I 26 minus fikk du 17 mil. Ved normal vinter bør det ikke være et problem med 20 mil og motorvei
#2
Skoda Citigo iV / Sv: CITIGO e iV Online tjenester
onsdag 08. desember 2021, klokken 10:55
hav heter skoda appen i app store som brukes . Skoda connect?
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Flakbil rett før 8 års garantiutløp
onsdag 08. desember 2021, klokken 09:49
Sitat fra: petersv på mandag 06. desember 2021, klokken 13:04
Det var ganske lite ift. andre tilsvarende Model S, men egentlig en grei pris sett "normale" biler i samme segment. Verditap per år er jo ikke ille sånn sett.
Tja ser at stort sett 2013 modell med 190 tusen på telleren ligger for 190 -210 tusen .
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Flakbil rett før 8 års garantiutløp
fredag 03. desember 2021, klokken 13:22
For å ende historien, et firma i oslo kjøpte den.De ville gjøre reparasjonene sjøl.Helt iorden det sa jeg. Da gikk den for 150 tusen kr.
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Flakbil rett før 8 års garantiutløp
torsdag 02. desember 2021, klokken 09:56
En liten oppdatering.  batteriet jeg fikk 13 j- okt R1 overhalt 1 gang. Men feilmeldingen var der fortsatt, dvs den med for lav isolasjonsevne. måtte da bytte ptc heather, nei løste ikke problemet. De sier det er fukt i dc dc konverteren. Rift i ledning fra ptc inn i konverter , da kondens i konverteren. Totalt med bytte av vindusheis i tillegg 41000 kr
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Flakbil rett før 8 års garantiutløp
mandag 29. november 2021, klokken 09:14
Min selges med en gang den kommer ut av verkstedet nå. Kan ikke skru sjøl og frykter f.eks luftfjæring, DU osv. Men er egentlig mest lei av at jeg til stadighet må drive og organisere verkstedbesøk osv . Neste bil blir nå en hyundai kona fra 2021. Kjøper bil etter behov denne gangen også . Kun fruen og jeg som kjører bil på tur. Unga er blitt store ,de bestiller jo egne flybilletter nå. Dermed kona med ca 50 mil rekkevidde. Dårligere ladehastighet, men ikke så mye dårligere enn strupet 2013 modell!
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Flakbil rett før 8 års garantiutløp
tirsdag 09. november 2021, klokken 15:08
De valgte å gå for den løsningen som var enklest og billigst for de. Forøvrig kan det lønne seg å ta bilde av feilmelding ;" Strømstyrke redusert ikke sikkert at bil starter igjen" Jeg hadde denne en mnd før bilen gikk i svart. Med tanke på dokumentasjon hvis dette hadde skjedd etter garantiutløp. Da ville man kunne argumentere med at feil har oppstått innenfor garanti periode
#8
Batteribytte og ladestasjoner / Sv: Batteribytte av NIO EC 6
tirsdag 09. november 2021, klokken 15:04
Vel de reparer om bord laderen på en e up står det i artikkelen Sist jeg sjekket reparerte  de ikke enkelt celler i modulene; de kommer nok til å gjøre det .Men ikke pr dags dato! Forøvrig har jeg brukt de flere ganger!
#9
Batteribytte og ladestasjoner / Sv: Batteribytte av NIO EC 6
tirsdag 09. november 2021, klokken 14:05
Vedrørende kostnader ved utløp av garanti på batteriet, mitt røk nå, jeg var heldig og hadde 3 uker igjen på 8 års garantien. Det snakkes da her om 3 parts veksteder som kan gjøre jobben istedenfor å kjøpe tesla til 180 tusen for nytt batteri. Det er ingen verksteder i Bergen som reparerer batteriet ditt! Ergo er fortsatt eneste løsning å kjøpe nytt. Jeg mener fortsatt at å leie batteri er beste løsning. F.eks har tesla strupet supercharger hastigheten på mitt 85kwh batteri. Dette vil man jo slippe ved å leie
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Flakbil rett før 8 års garantiutløp
tirsdag 09. november 2021, klokken 09:23
Beklager lite tilbakemelding men russland og elbilforum er ikke tidenes kombo. Man kommer ikke inn på elbilforum. Det gikk slik: tesla feilsøker Spør om jeg har byttet ptc heater. Ja det har jeg kjøpte en brukt en hos høggern. Ja da lå problemet der.Den hadde for lav isoleringsevne og da nektet bilen å gå i drive. Ok da skal den ned til ev service og repareres der (tesla sine timepriser er uaktuelle). De setter på en dummy på dc dc konverteren slik at bilen kan kjøres tross feilmeldinger, so far so good. 15 min senere ringer de og sier de har mer dårlige nyheter. De greier ikke å få bilen i drive selv med dummy. De fortsetter å feilsøke, neste dag , det blir nytt hovedbatteri ;-) får et refurbished ett sa de. Men maks uttelling dette med 3 uker igjen på 8 års garantien
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Flakbil rett før 8 års garantiutløp
fredag 29. oktober 2021, klokken 13:01
Håndtakene er jeg sikker på at kom ut etter at boosteren var fjernet
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Flakbil rett før 8 års garantiutløp
fredag 29. oktober 2021, klokken 12:55
Boosteren ikke bilstereo😂
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Flakbil rett før 8 års garantiutløp
fredag 29. oktober 2021, klokken 12:51
Hadde liv i skjermen etter at bilstereo var fjernet. Tror jeg , de satte den i toe mode. Men det kanvære den . Har akkurat byttet sikringene til ptc heateren som sitter i dc sc konverteren . Dette pga at sikringene hadde røket og ptc heateren hadde tatt kvelden
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Flakbil rett før 8 års garantiutløp
fredag 29. oktober 2021, klokken 10:18
Ifølge tesla fikk jeg nytt batteri i 2016. Dog ikke med bedre kapasitet . Men vi får se hva de sier nå
#15
Model S 2013 - 2022 / Flakbil rett før 8 års garantiutløp
fredag 29. oktober 2021, klokken 07:10
Skulle egentlig selge min 2013 model s nå . Men kommer ned i garasjen og bilen vil ikke starte . Strømstyrken for lav. Deretter helt i svart. Flakbil kommer de får liv i den igjennom 12 volts batteriet . Men bilen nekter å gå i drive. Da er det flakbil til Kokstad . Og heldigvis garantiutløp 26/11. 2021. Kan jo være 12 volts batteriet ? Vi får se
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA