Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Nihon

#1
Model 3 / Sv: Model 3 refresh (highland)
fredag 23. august 2024, klokken 10:13
Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 23. august 2024, klokken 07:12
Sitat fra: Nihon på onsdag 21. august 2024, klokken 15:03Jeg gikk fra å eie en M3 LR 2020 med FSD til en M3 LR Highland med standard Autopilot og angrer ikke på det.
Bortsett fra at den har nå stått på service i snart 2 uker på grunn av vibrasjoner i bilen som de ikke klarer å finne ut av.
Høres ikke ut som et gærnt swap :+1:

Synd med den service saken dog :o håper det ordner seg...

Måtte bytte motor og akslinger bak. Det har blitt bedre, men fortsatt en god del mer støy enn i andre 2024 Model 3 jeg har sittet i.
#2
Model 3 / Sv: Model 3 refresh (highland)
onsdag 21. august 2024, klokken 15:03
Jeg gikk fra å eie en M3 LR 2020 med FSD til en M3 LR Highland med standard Autopilot og angrer ikke på det.
Bortsett fra at den har nå stått på service i snart 2 uker på grunn av vibrasjoner i bilen som de ikke klarer å finne ut av.
#3
Tesla SW og AP / Sv: Tesla konto, ustabil?
mandag 19. august 2024, klokken 11:03
Er ustabilt ja, to faktor har blitt deaktivert hos meg og jeg får ikke aktivert den igjen.

Fikk en epost for litt siden om at jeg måtte sikre kontoen min, så det kan være at Tesla gjør noen oppdatinger bak kulissene.
#4
Model 3 / Sv: Kjøre nedover i Europa i løpet av november måned
torsdag 15. august 2024, klokken 13:21
Jeg kjørte nedover i påsken og tenkte ikke på hva Nokian R5 har en begrensning på 190 km/t så jeg kjørte rundt i 203 km/t som er det maksimale 2024 M3 LR kan gå.
#5
Model 3 / Sv: Model 3 refresh (highland)
mandag 12. august 2024, klokken 20:56
Sitat fra: GOS på mandag 12. august 2024, klokken 20:49Hva er problemet med Phone Key?

Har ikke hatt noe problem med Tesla og Android/ Samsung siste 10+ åra

Med UWB funksjon så kan bagasjelokket åpne seg automatisk når du står bak bilen med henda fulle av ting og bilen vet mer nøyaktig hvor langt unna og hvor du står så den kan låse seg opp og igjen mer effektivt. Dette er ihverfall mulig med 2024 M3 og jeg tror også Model S og X.
#6
Model 3 / Sv: Model 3 refresh (highland)
mandag 12. august 2024, klokken 20:54
Sitat fra: marud på mandag 12. august 2024, klokken 18:57Vurderer kjøp av ny telefon og er i utgangspunktet en Android (Samsung) person. Det er dog vanskelig å finne ut om UWB (better phonekey og handsfree trunk) er kommet til Tesla på Android. Har ikke telefon med UWB idag så får ikke sjekket selv. Noen som vet?

Tesla har ikke implementert UWB i appen i Android enda.
Jeg venter også på at Tesla skal la meg velge språk eller valuta i appen. Jeg bruker telefonen på engelsk og i appen får jeg opp kostnadene i britiske pund.

Tesla er veldig sene med å implementere ting i Android appen av en eller annen grunn, det er heller ingen app til Wear OS som jeg også savner.
#7
Tesla SW og AP / Sv: 2024.26.X Summer update
fredag 09. august 2024, klokken 23:07
Sitat fra: Nihon på torsdag 08. august 2024, klokken 22:212024.26.6 er vist på vei ut nå ifølge TeslaFi

2024.26.10 har begynt å rulle ut nå bare en dag etter 2024.26.6.

Tydligvis en del bugs som de jobber med.
#8
Model 3 / Sv: Model 3 refresh (highland)
fredag 09. august 2024, klokken 23:05
Sitat fra: E-Trond på fredag 09. august 2024, klokken 22:46Flott for deg...👍
Testet Model 3 i ca 2 timer uten blinklys- spaker og med gearvelger i taket eller på skjerm.
Hater det som pesten selv og kommer aldri til å kjøpe Model 3 på grunn av dette...

Flott for deg, jeg kommer aldri til å kjøpe en bil som har spaker igjen.

Vi er alle forskjelige så du trenger ikke å være sur fordi at andre har en annen opplevelse eller mening enn deg.
#9
Model 3 / Sv: Model 3 refresh (highland)
fredag 09. august 2024, klokken 22:36
Sitat fra: Contango på fredag 09. august 2024, klokken 22:21
Sitat fra: Nihon på fredag 09. august 2024, klokken 20:50...etter 8 måneder med knapper på rattet så foretrekker jeg knappene...
Bare 8 måneders tilvenning? Skjønner ikke hva folk klager over 😉

Hvor skrev jeg at det tok 8 måneder å vende meg til knappene. Du er flink til å ta ut av kontekst å tilpasse det til ditt syn.

Vendte meg til knappene iløpet av de 30 minuttene jeg kjørte hjem fra Tesla når jeg hentet den i desember.

Har kjørt i noen timer med lånebil nå og har ikke klart å vende meg tilbake til spaker igjen, føles som om jeg kjører en gammel veteranbil.
#10
Model 3 / Sv: Model 3 refresh (highland)
fredag 09. august 2024, klokken 20:50
Sitat fra: Nihon på torsdag 01. august 2024, klokken 13:46
Sitat fra: RuneW på mandag 15. juli 2024, klokken 16:11Til dere som nå har kjørt en del mnd med trykke-blinklys:

Er det noe man venner seg til (med litt medvilje) eller er og blir det pyton?

Har hatt min 2024 siden slutten av desember.

For meg har det blitt like naturlig å bruke knappene som det var å bruke spaken. Er en av de 5% som faktisk blinker i rundkjøringer og en av de 1% som blinker både inn og ut av dem.

Som et tillegg til svaret mitt over:

Jeg fikk en lånebil med spaker bak rattet og jeg må si at etter 8 måneder med knapper på rattet så foretrekker jeg knappene enn å kjøre med spaker. Jeg føler at jeg hele tiden må slippe taket i rattet for å bruke blinklysene i rundkjøringene med spakene, noe som jeg ikke trenger å gjøre med knappene.
#11
Tesla SW og AP / Sv: 2024.26.X Summer update
torsdag 08. august 2024, klokken 22:21
2024.26.6 er vist på vei ut nå ifølge TeslaFi
#12
Lading av Tesla / Sv: Sakte lading Model 3 HL LR?
torsdag 08. august 2024, klokken 22:18
V2 lader (2 kabler) = 150kW max eller teoretisk 75kW hvis to biler deler en lader (f.eks.: 2A og 2B)
V3 og V4 lader (1 kabel) = 250kW max og ingen deling mellom bilene
#13
Tesla SW og AP / Sv: 2024.26.X Summer update
torsdag 08. august 2024, klokken 17:16
Ser man på TeslaFi så kan det se ut som om at de har stoppet utrullingen av 2024.26.X


Har 2024.20.9 på min 2024 M3
#14
Tesla / Sv: Vask av Tesla - Dilemma
torsdag 08. august 2024, klokken 17:10
Baklyktene på min 2020 M3 sprakk etter ca 2 år med vask hos bildusjen (lazerwash), byttet over til UnoX børsteløs er er fornøyd med det.

Min 2024 M3 blir også vasket hos UnoX børsteløs og 2 ganger i året så kommer jeg til å spandere en full detailing for å få renset bort alt som ikke børsteløs vask klarer å fjerne.

Begge bilene har full PPF behandling.

Husk også at PH verdiene som UnoX skriver i databladet sitt er før det blandet ut med vann, så PH verdien er noe lavere når det treffer bilen.
#15
Model 3 / Sv: Stor reparasjon på 104000km - garantisak ?
søndag 04. august 2024, klokken 19:23
Sitat fra: RJK på torsdag 01. august 2024, klokken 17:46Nå er det heldigvis mulig å reklamere på reparasjoner som viser seg å bare virke midlertidig. Men surt om man må krangle på dette, da Tesla i noen tilfeller er ganske lite medhjelpsomme i slike tilfeller, uten at de er aleine om å være det.

Men om man må hyre inn NAF/Advokat for å vinne frem på dette som det allerede finnes mye presedens på fra tidligere dommer, så er jo det både dyrt og tidkrevende. Så skjønner at man da heller kvitter seg med bilen, og helst via en forhandler for å slippe reklamasjoner videre!

Den 2020 modellen jeg hadde var en ekte mandagsbil med masse problemer hele tiden så jeg turte ikke beholde den selv med utvidet garanti. Solgte den til en forhandler til en pris som var mye høyere enn hva Tesla var villige til å betale for den.

Eneste problemet jeg har hatt med min 2024 model er at den ene akslingen bak var deffekt (ubalanse) fra fabrikk så det er mye støy og vibrasjoner. Har tatt Tesla 8 måneder på å inrømme at det er en feil og bestille deler for å rette på det.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA