Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Hamar

#1
Strategien er vel å få flest mulig av de som står i kø til model 3 eller andre merker over i en brukt model S.
#2
Carwing / Sv: Carwings nede?
torsdag 03. november 2016, klokken 14:40
Slettet og reinstallerte Nissan-appen og da funket det igjen  :).
Har også testet appen EVA (Electric Vehicle Assistant). Enkel og oversiktlig. Fungerer fint til å se batteristatus samt til å slå på forvarming.
#3
Carwing / Sv: Carwings nede?
torsdag 03. november 2016, klokken 12:51
Er det nede fortsatt? Jeg får ikke noe status fra bilen, men får slått på forvarming. Feilmeldingen i appen  er : "The service cannot be provided. Please try again or contact NISSAN."  Andre som opplever det slik?
#4
Model X 2014 - 2022 / Model X registrert i Norge
torsdag 09. juni 2016, klokken 13:02
Heisan. I dag er det registret 4 Model X. En rød og 3 hvite. Reg.nr er EL 99575 - EL 99578. De er registrert som bruktimport.
#6
Innlandet / Sv: Elbil i Hedmark
onsdag 20. november 2013, klokken 08:42
Hei!
Vi bor landlig til på Hedmarken og har kjørt Leaf siden mars 2012. Kulda opplever vi ikke som noe problem i seg selv, men rekkevidden blir selvsagt noe redusert. Derimot blir bilen svært fort varm og den oppleves ikke som så kald som en bensin/diesel-bil gjør i starten. Vi kjører stort sett mellom 3 og 10 mil hver dag og opplever ikke at rekkevidden blir noe problem, selv ikke når det er kaldt. Så daglig pendling med 2x40 km, uten lademulighet på jobb, burde være helt uproblematisk. Har du lademulighet på jobb så trenger du knapt lade hjemme.
Vi bruker Leaf'en til Oslo av og til (140 km for oss), men da er vi avhengig av hurtigladeren på Minnesund. Det betyr at vi må legge inn et ladestopp på 15 minutter sommerstid og 15-30 minutter når det er som kaldest. Vi kommer frem uten ladestopp sommerstid, men da kjenner vi litt på rekkeviddeangsten. Marsfarten på motorvei påvirker rekkevidden mye. Vår erfaring er at man sparer overraskende mye strøm ved å senke farten fra 100 til f.eks 85 km/t. Det betyr at skal man på langtur, uten lading underveis, så må man være forberedt/innstilt på å senke hastigheten noe.
Er man avhengig av å strekke rekkevidden lengst mulig, må man være forberedt på å ha det litt kjøligere inne i bilen. Da blir varmeseter og varme i rattet er et "must" synes vi. I det daglige har vi så grei margin at vi ikke tenker spesielt på å redusere varmen.
Alt i alt er vi kjempefornøyd med å kjøre elbil, og kan absolutt anbefale det til ditt kjøremønster.

mvh
Hamar
#7
Mekanisk / Sv: Feil eller feature?
mandag 07. oktober 2013, klokken 17:25
Har ikke funnet noe mønster i hva som forårsaker dette. Klarer derfor ikke å provosere det frem. De gangene det har skjedd så har jeg akkurat startet bilen og satt den i D eller R. Har ikke brukt parkeringsbrems og det har stort sett vært på flatmark. Kan virke som om bremseservoen ikke har våknet enda, når bilen settes i gir.
Norsk 2012 - modell fra BNH.
#8
Mekanisk / Sv: Feil eller feature?
mandag 07. oktober 2013, klokken 09:35
Hei!
Har også opplevd dette 6 - 7 ganger i senere tid. Gjelder både D og R.
Ganske guffen følelse når bilen begynner å gå og det ikke hjelper å trykke hardere på bremsen. Må slippe bremsen helt opp og trykke den inn på nytt for at bilen skal stoppe.

#9
Eidsiva oppgradere sin hurtiglader på Hamar for noen uker siden. Han som utførte oppgraderingen sa at det var nødvendig for at de skulle virke på euro-Leaf.
#10
Dagens guess ble oppnådd etter å ha kjørt 4,5 km hjemmefra. Og det på flatbygdene på Hedmarken...

#11
TLC / Sv: Svake spyledyser?
onsdag 20. februar 2013, klokken 09:35
Kan lav spenning eller spenningsfallet også være årsaken til problemene med vindusheisene?
#12
Mekanisk / Sv: Tråden for oss med ulyder i forstillingen
torsdag 17. januar 2013, klokken 09:05
Vi fikk knirking venstre side foran når det ble kaldt denne vinteren. Knirkingen hørtes veldig godt ved passering av fartsdumper. Foringene på stab staget ble byttet, som garantisak, av forhandler her på Hamar, og nå er lyden borte.
#13
Navn: Hamar
Kjøpt:   Mars 2012
VIN: 0953x
Solcelle:  ja
Brukt: veihjelp nei
Kommentar: Har brukt forvarming uten å være tilkoblet ca 30 ganger. Har opplevd startproblem 2 ganger, men begge gangene startet bilen etter en 4 - 5 forsøk. Gul varseltrekant lyste når bilen ikke startet. Ser ut som det fungerer best når alt blir slått av, slik at ingen lamper på instrumenter eller klimakontroll lyser, og deretter venter 15 - 20 sek før nytt forsøk. Utetemperaturen var hhv 0 og -15. Ved -15 hadde jeg kjørt 2 mil. Startet forvarming fra mobilen mens jeg var inne og handlet. Batteritemperatur var 4 barer.



#14
Leaf 2010-2017 / Sv: For mange feil med Leaf?
tirsdag 04. desember 2012, klokken 09:21
Hei!
Det er nok stort sett feil som blir tatt opp på ulike forum, og derfor kan det virke som om det er uforholdsmessig mye feil. Det gjelder nok de fleste fora enten det gjelder Leaf, andre biler eller helt andre ting.

Vi har hatt vår Leaf i 9 måneder og kjørt ca 11.000 km. Så langt har det ikke hatt noen feil. Bilen starter og det er helt grei varme i den selv nå når vi har 18 - 20 minus.

En dag forrige uke kjørte vi Hamar - Oslo - Hamar (totalt 290 km) med piggdekk og 4 personer i bilen. Våt vegbane og temperatur mellom +2 og -2. Med hurtiglader på Minnesund og litt lading i Oslo var det helt uproblematisk å gjennomføre turen. Guessometeret viste fortsatt 45 kilometer igjen når vi kom hjem. På den turen sparte vi mer i bompenger enn vi betalte for hurtiglading....

Vi kan absolutt anbefale elbil. Etter hvert som hurtigladerene nå dukker opp, er bruksområdet (aksjonsradiusen) blitt mye større enn vi så for oss når vi bestilte Leaf'en.
#15
Kjøpe elbil? / Sv: El bil eller ikke
fredag 19. oktober 2012, klokken 13:16
Hei!

Vi tror elbiler i nær fremtid vil være et fullverdig alternativ også for større biler. Leaf'en er hovedbil for oss i hverdagen med kjøring til jobb, skole, barnehage, fritidsaktiviteter etc. I tillegg til Leaf'en har vi en Tahoe som hovedsaklig blir benyttet når vi skal ha med tilhenger eller når hele familien på 5 skal på tur utover to - tre mil. På lengre turer blir temperaturen blant de tre i baksetet vel høy, så da foretrekker vi den store bilen, siden den har 3 seterader. Vi ser for oss å bytte ut Tahoe'n, når Tesla model X eller noe lignende blir tilgjengelig. For oss vil en slik elbil være et fullverdig alternativ for en Tahoe. Vi har dog bare 3 barn.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA