Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Ohmia Charging

#1
Hei alle fine og engasjerte elbileiere der ute! 8)


Vi har forstått at det har vært endel misforståelser og feiltolkninger av vår tjeneste den siste tiden. Vi ønsker ikke å starte en debatt, men heller oppklare og informere litt om hvordan vår forretningsmodell fungerer.

Først og fremst er vi TrønderEnergi-eid. Det vil si at vårt moderselskap er eid av flere kommuner i Trøndelag, og ikke en stor aktør som er ute etter å gjøre stor profitt på kort tid.

Hele vår forretningsmodell er basert på at vi har stor tro på elbiler i fremtiden. Troen er så stødig at vi tar hele den finansielle og teknologiske risikoen når vi kostnadsfritt installerer infrastruktur for elbillading i boligselskap.
Vi tror at vi på sikt (Om flere tiår) vil tjene på dette, selv om det er en lang vei til det punktet.

Vi samarbeider med markedets beste elektroinstallatører og monterer et anlegg som gir alle beboere mulighet til å lade sin el- eller hybridbil. Alle parkeringsplasser vil bli klargjort for lading, ved at vi legger opp strømtilførsel til hver plass og forsegler det med et plug & play-deksel. Smartsystemet vil selv fordele og justere strømkapasiteten til der det trengs mest. Man trenger aldri å bekymre seg for at noen ikke får strøm. Våre infrastrukturkostnader er litt større enn hos noen andre leverandører fordi vi nettopp gjør hele jobben med å sette opp ladere til alle med en gang.

Etter at infrastrukturen i boligselskap er installert kan beboerne bestille et ladeabonnement hos oss. Beboer oppgir da hva slags bil hen kjører, hvor mange KM hen kjører per år og hvor stor andel av ladingen beboeren skal gjøre hjemme.

Basert på bilprodusentenes offisielle data vet vi hvor mye hver enkelt bil snittmessig forbuker, og det er disse dataene vi har lagt til grunn i vår differansiering mellom modellene. Vi har også en flåtemessig betrakning på dette slik at det blir likt for kunder uavhening av om de bor i Tromsø eller Kristiansand.

Noen synes det er vanskelig å forstå seg på hvorfor vi gjør det slik, men det er rett og slett for å gjøre det enklere for våre sluttbrukere. Det er KM man kjører og ikke kWh. Trenger man hjelp til å finne ut av hvor mye man kjører per år anbefaler vi å sjekke hvor mange KM du har forsikret bilen for.

Faktisk er det slik at våre kunder kan bruke så mye kWh de ønsker uten at det koster de noe ekstra - bare så lenge hen kjører antall KM som er oppgitt.  Med andre ord kan du forvarme så mye du vil, kjøre opp og ned fjellformasjoner i -30 grader eller sove i bilen din med full AC hele natta.
Energien utgjør kun en liten del av kostnadsbildet for å levere en ladetjeneste slik vi gjør. Dette er blant annet inkludert i alle våre ladeabonnement:

- At vi tar all finansiell og teknologisk risiko
- Beboere betaler etablering og kobler seg til når de ønsker
- Rimelig tilgang til fremtidsrettet ladeteknologi
- Lader med type 2 uttak
- Full garanti så lenge boligselskapet er kunde
- Kostnadsfri bytte av lader ved feil, og når teknologisk utvikling tilsier det
- Nok strøm til alles kjørebehov
- Førstelinjesupport til sluttbrukere
- Forsikring av lader og infrastruktur
- Driftsavtale med årlig kontroll
- Sikring mot effektavgifter med egen måler og strømabonnement
- Mulighet for utkjøp av anlegget, men ingen plikt.
- Fast ladeabonnement per måned, selv ved effekttariff

Når beboeren har bestilt et ladeabonnement hos oss vil vi sende hen en lader i posten helt kostnadsfritt.
Den kan hen selv klikke på plass på strømuttaket på sin parkeringsplass eller få hjelp av oss mot et lite gebyr. Beboeren kobler til sin ladekabel og er klar til å bli fulladet.

Og bare så det er nevnt - ladeabonnementene våre kan tilpasses etter bruk , om du ser du har behov for mer eller mindre.
OG det en ingen skjulte infrastrukturkostnader i månedsprisen. Du betaler kun for din pakke og ditt forbruk.

Om noen skulle ha noen flere spørsmål til Ohmia så kontakt gjerne kundesenteret vårt.
De er eksperter på feltet  :)

Tlf: 46 42 60 00
Mail: ohmia@ohmiacharging.no

Håper dette klarte opp i eventuelle misforståelser. God onsdag videre!
Mvh Oda, markedssjef i Ohmia.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA