Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - terjem

#1
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
mandag 27. april 2020, klokken 19:55
Takk for svar. Tilsammen er det vel 20 mil av 32 på motorvei (hvor hastigheten veksler mellom 100-110). Vi var to personer i bil uten bagasje. Men skal prøve ut forslaget ditt.
#2
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
mandag 27. april 2020, klokken 19:12
Heisann, trenger et innspill fra dere som har mye erfaring med etron 55.
Jeg kjøpe ny etron 55  i februar 2020( toppmodell med mye utstyr, og med de endringer som skulle gi litt ekstra batterikapasitet). Jeg fikk forsikring om at jeg glatt skulle kunne kjøre fra Krsand til Oslo uten lading på vår/ sommerstid.  Prøvde på nytt denne helgen. Forholdene var tørr vei, midt på dagen, 12 grader, liten trafikk, holdt stort sett fartsgrensene hele veien (mye motorvei). Prøvde å forvarme batteriene med å starte bilen med ladekabel ca 20 min før avreise. Distansen mellom adressene jeg reiser til er 325 km. Men jeg får ikke lenger rekkevidde enn 290km. Ved rolig blandet kjøring rundt hjemadressen min får jeg max ut 310 km. Alt er målt ved efficiency mode. Jeg synes dette er en del  mindre enn forventet, og jeg leser at andre synes å få langt mer ut av batteriet enn jeg gjør. Så, har noen noen gode tips til en elbil-amatør som gjerne vil besøke famlien uten å lade underveis? Hjelper det eks å sette regenerering til manuell og med større belastning på regenereringen? Takk for alle innspill. Mvh Terje
#3
Audi e-tron / Sv: e-Tron flerfase på IT?
fredag 06. mars 2020, klokken 11:39
Hei
I den grad jeg svarer  på det du spør om - er ikke god på dette. Men i Tibber appen vises det at easee lader med 5.8 ut fra lader. I dashbordet på bilen viser det at bilen lader på 5.2. Så noe blir borte på veien... :-/
t
#4
Audi e-tron / Sv: e-Tron flerfase på IT?
fredag 06. mars 2020, klokken 11:13
Takk for svar. I appen er det satt opp 3 fas, 25 amp. Tibber måler nå 5.7 ut av laderen. Jeg bruker den vanlige Audi ladekabelen og får 5.3 i bilen. synes det høres ut som om mye tap. Har noen er respons på dette?
mvh terje
#5
Audi e-tron / Sv: e-Tron flerfase på IT?
onsdag 04. mars 2020, klokken 14:09
Heisan. jeg ser mange har god greie på ting her, så jeg håper på litt hjelp. Jeg har fått elektriker til å montere en Easee lader i garasjen (3 fas, 25 ampere 220 volt) til etronen. Men jeg får ikke mer effekt enn 4,5 kw. Det synes jeg var smått. Jeg har ringt Audi i håp om klare svar, men det er ikke så mye hjelp å få. Har noen tips om hva jeg el elektriker bør gjøre? Og gjerne hva jeg kan forvente av effekt? Jeg har forøvrig tibber, og skal montere opp en tibber pulse om ikke så lang tid. Håper på svar.
t
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA