Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - ACCEPTUS

Sider: [1] 2 3 ... 5
2
1 Time ca, men du bør ha elektriker, da du må skjøte på ny kontakt på hv-kabelen.

3
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Defekt ombordlader?
« på: Tirsdag 08. Juni 2021, klokken 13:12 »
Beklager, holder til i Stavanger.

4
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Defekt ombordlader?
« på: Tirsdag 08. Juni 2021, klokken 09:46 »
Jeg bruker ca 45 minutter på å bytte obc. Antar uerfarne bruker 1-1,5 timer, da bør prisen være 1000-1500kr for jobben.

5
Ingen obc er vin-kodet, så alle passer så fremt di er fea 2010 til start 2013 og ser slik ut:
  [ You are not allowed to view attachments ]
Fra 2013 og nyere passer ikke, da hv pluggen er annerledes og kjølevæskepluggen som går til mcu'en peker ut en annen vei. Dette kan dig fixes med litt mekking, og du vil få den til å passe. Jeg har utført dette en gang på en bil.
Den ser slik ut:
  [ You are not allowed to view attachments ]

6
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Hjelp
« på: Tirsdag 08. Juni 2021, klokken 08:37 »
Ingen tvil om at det er 12v batteriet som er problemet. Lad dette opp så er alt iorden igjen.

7
Sjekk luft trykk i dekkene og smør opp bremsene fremme, dette har vanvittig mye å bety på rekkevidden på disse bilene.

8
Ja du kan starte den med startkabler fra en annen bil og ja 12v batteriet lades når den er i ready og ellers når fremdriftsbatteriet lades.

9
Leaf 2010-2017 / Sv: PTC varmeelement
« på: Torsdag 25. Mars 2021, klokken 21:39 »

10
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Bytte Sikringer på i-MiEV ?
« på: Onsdag 03. Mars 2021, klokken 20:43 »
90% av gangene obc ryker så er det innstøpte transistorer som ryker, disse er umulig å bytte da du må lodde av en "baffelplate" under lretskortet, det er 70-80 loddepunkt for å få denne av. Altså en umulig jobb, helt likt som på leafene. Di andre 10%ene er er det andre ting som f.eks noen små runde kondensatorer til 2kr stk som ryker.
Ny obc er uakuellt. Brukt obc er ett bra valg, den varer trolig bilens levetid.

11
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Bytte Sikringer på i-MiEV ?
« på: Onsdag 03. Mars 2021, klokken 15:24 »
Hei.
Når obc ryker, så tar den med seg nevnte sikring. Den er enkel å bytte, men vanskelig å få tak i. Når den byttes, lades 12v batteriet når du kjører, dvs bilen er fullt brukendes med hurtiglading. Straks du prøver å lade hjemme, ryker sikringen igjen. Ryker den ikke, så ryker den garanteri ila di neste 2-4 mnd.

12
Leaf 2010-2017 / Sv: CONTIMOBILITYKIT: Refill flaske
« på: Onsdag 17. Februar 2021, klokken 11:06 »
Spør jimmy samslått om å få kjøpt en av han 48484878

13
DTC valget får du opp ved å gå inn i settings  menyen (3 små streker oppe til høyre på dette bildet ditt)   [ You are not allowed to view attachments ]  og velge enable på service screen.

14
Dette er vanlig 10mm maskinskruer som har plast hode, plasten knekker og du sitter igjen med stålet, ta en meisel eller skruejern og slå med en hammer på siden av skruen i rett rotasjonsretning til du får ett hakk, og fortsett så løsner den til slutt. Kast den og erstatt med vanlig skrue.

15
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Varme - igjen!
« på: Torsdag 07. Januar 2021, klokken 22:16 »
Hei.
Har hatt flere trillinger med defekt ptc heater. GOMen ersom sagt en rekkeviddeindikator som estimerer rekkevidde basert på tidligere kjøreturer og forhåndsprogrammert strømtrekk fra ptc heater og/eller ac.
Å bytte disse er en enkel sak fra undersiden av bilen. Ett deksel i fremkant, en hv-plugg, en signalplugg, 2 slangeklemmer og 4 skruer. Enheten veier 3-4kg.
Det finnes 2 typer til di eldre trillingene. Min erfaring er at den eldste og største typen er mest upålitelig, jeg har byttet denne 2 ganger i en miev jeg har hatt i 1,5år. Gå for den som er noe mindre, brakettene er noe ulike, men festepunktene er like. Du må bare flytte festebrakettene fea den store til den lille dersom fu har stor og bytter til mindre.
Effekten er lik på begge 5kw.

Sider: [1] 2 3 ... 5