meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - kaffer

#1
Er det mulig i en moderne bil å slette data om en selv? Dette gjelder ikke telefon for det lar seg slette relativt enkelt, men alle andre data som har bygd seg opp om bruk og bruksmønster. Jeg ser at Tesla kan få problemer ved høye datamengder.
S.U.
#2
Audi Q4 e-tron og Q4 Sportback e-tron / Sv: Ryggelys Q4 med LED hovedlys
søndag 15. desember 2024, klokken 11:33
Hei.
Jeg har heller ikke lys i (vippe)brytere. Tror ikke det skal være lys i de da displayet viser funksjonene.
#3
Audi Q4 e-tron og Q4 Sportback e-tron / Ryggelys Q4 med LED hovedlys
torsdag 07. november 2024, klokken 13:40
Jeg kjøpte en Q4 e-tron 55 i sommer. Har nå i mørket oppdaget at det kun er et ryggelys! Det virker ikke på førersiden, angivelig fordi jeg ikke har kjøp den dyreste versjonen av hovedlys! Hvor er sikkerheten som Audi skryter av? Er det noen noen som har tips hvordan jeg kan få et lys som lyser opp bak når jeg skal rygge, og ikke det måneskinnet som Audi leverer?
#4
Tidlige versjoner av Leaf ( - 2014) hadde et plast deksel på støtdempertoppen. Som tidliger nevnt blir det i Youtube filmen montert en av disse. De er merket med org. delenr for Nissan. De er å finne på ebuy til ca kr 50. De kan også bestilles fra Nissan til en pris av ca kr 280!!!!!
#5
Hei
Jeg har samme feil/problem. Har akkurat tatt service på bilen, ingen feil funnet svarer Nissan. :(
#6
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Kartoppdatering
søndag 26. juni 2022, klokken 10:30
Hei
Hvis du leter gjennom forumet er dette tatt opp før. Nissan har kjøpt avtale med Tomtom og det finnes ikke oppdateringer, eller det ligger en error i dataprogrammeringen. Dette kan ikke Nissan Norge løse, så du må nok bruke googlemaps på mobilen........ Gå på innstillinger og oppdatering. Kart er oppdatert sier systemet. Hurra for Nissan! :P
#7
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Kart/Navigasjon på Nissan Leaf 2019
torsdag 16. september 2021, klokken 16:48
Nissan har desverre valg Tomtom og det er et dårlig valg. Min håndholdte GPS er "oppdatert" og kjører også i naturen. Dette på veier som er ferdigstilt for mer enn et til to år siden.
Det er alltid følgende melding i Leaf'n sitt display "siste versjon".
Aldri mer Nissan!
#8
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Service og oppdatering
fredag 29. januar 2021, klokken 09:01
Prisen på service ser ut til være den samme over alt, det kan tyde på et prissamarbeid innen Nissan konsernet. Hvilket jeg trodde var ulovlig?
Straffen for å ikke foreta service er trussel om å fjerne deler av nybilgarantien. Så det er bare bøye seg i støvet og betale for skifte av kupefilter og lite annet...........
#9
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Wifi Hotspot
fredag 29. januar 2021, klokken 08:51
Oppdateringer gjøres fra displayet i bilen. Du må være tilkoblet wifi eller blåtann o.l. Via servise valg kan du velge kartoppdatering. Her velges hvilke land/område som ønskes. Trykk på oppdater og svaret du får er: DU ER OPPDATERT.
Fantastisk med et snart 2 år gammelt kart i en snart 2 år gammel Leaf +..................... :(
#10
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Wifi Hotspot
fredag 22. januar 2021, klokken 13:17
Leaf er ikke den smarteste i markedet og er ikke mer avansert enn at "wifi hotspot" er for deg eller andre til å laste ned oppdateringer. Kartoppdateringer får du kun 1 gang i året. Erfaringsmessig kjører du i "terrenget" på nye veier. Det er nok en fantastisk avtale Nissan har gjort med Tomtom!
Du kan lese mer på pkt 3-15 og 8-16 i de fantastisk godt beskrevede manualer.  :(
#11
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Vinterdekk størrelse?
mandag 26. oktober 2020, klokken 15:26
Dette er orginaldim på dekk for Leaf. Sommerdekkene gir ca 5 % misvisning av hastigheten. Vinterdekkene gir noe over 7 % misvisning. Ergo er rulleomkretsen noe liten og burde vært større. Problemet er at det kostbart med dekkdimensjon som ligger nærmere sommerdekkene.
#12
Hei

Jeg har sendt en melding til VG vedr. app'n. Dette etter å ha feilmeldt den til Nissan 3 ganger. Dette er svaret (svada) som Nissan svarer VG;

" Det stemmer at vi har opplevd noen utfordringer med appen til vår LEAF. Flertallet av kundene er imidlertid godt fornøyde med den. Men så viser det seg å være ulike utfordringer knyttet til innlogging, aktivering og bruk for enkelte kunder. Heldigvis finnes det muligheter for å omgå noen av disse utfordringene, og mange benytter seg f.eks. av muligheten til å forhåndsinnstille varmeapparatet til et gitt klokkeslett direkte i bilen, slik at de får automatisk forhåndsvarming av bilen på morgenen. Nissan erkjenner viktigheten av NissanConnect EV-applikasjonen for våre LEAF-kunder, og vi er klar over situasjonen. Nissan er opptatt av å levere kvalitet og en god opplevelse for våre kunder.
Problemstillingen med appen er noe det jobbes hardt med å finne en snarlig løsning på i hele organisasjonen, og vi beklager problemene enkelte av kundene våre nå opplever."

Jeg har i dag feilmeldt app'n igjen og skal i tilegg klage hos forhandler (som sikkert hater meg). Kan derfor anbefale at kjøp av Leaf bør vurderes to ganger hvis en ønsker varm bil om morgen.

App'n er igjen feilmeldt i dag da siste oppdatering på denne er 2 dager gammel, dvs at den virket for noen dager siden. Er jeg ikke heldig!

Ha en god dag.
#13
Hei
Det er bare en ting om "nisse" app'n;
Den er stabil, ustabil.

Er det noen som vet hvor alle feilmeldingene ender, det er ikke i Oslo regner jeg med!
Er det noen der ute som kan tipse pressen, men de gidder vel ikke skrive om Nissan sin dårlige kvalitet. Har byttet varmeapp/vifte, da den kom defekt. Passasjerstol skarmler og baklukedempere knirker...................
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA