Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - kaffer

#1
Tidlige versjoner av Leaf ( - 2014) hadde et plast deksel på støtdempertoppen. Som tidliger nevnt blir det i Youtube filmen montert en av disse. De er merket med org. delenr for Nissan. De er å finne på ebuy til ca kr 50. De kan også bestilles fra Nissan til en pris av ca kr 280!!!!!
#2
Hei
Jeg har samme feil/problem. Har akkurat tatt service på bilen, ingen feil funnet svarer Nissan. :(
#3
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Kartoppdatering
søndag 26. juni 2022, klokken 10:30
Hei
Hvis du leter gjennom forumet er dette tatt opp før. Nissan har kjøpt avtale med Tomtom og det finnes ikke oppdateringer, eller det ligger en error i dataprogrammeringen. Dette kan ikke Nissan Norge løse, så du må nok bruke googlemaps på mobilen........ Gå på innstillinger og oppdatering. Kart er oppdatert sier systemet. Hurra for Nissan! :P
#4
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Kart/Navigasjon på Nissan Leaf 2019
torsdag 16. september 2021, klokken 16:48
Nissan har desverre valg Tomtom og det er et dårlig valg. Min håndholdte GPS er "oppdatert" og kjører også i naturen. Dette på veier som er ferdigstilt for mer enn et til to år siden.
Det er alltid følgende melding i Leaf'n sitt display "siste versjon".
Aldri mer Nissan!
#5
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Service og oppdatering
fredag 29. januar 2021, klokken 09:01
Prisen på service ser ut til være den samme over alt, det kan tyde på et prissamarbeid innen Nissan konsernet. Hvilket jeg trodde var ulovlig?
Straffen for å ikke foreta service er trussel om å fjerne deler av nybilgarantien. Så det er bare bøye seg i støvet og betale for skifte av kupefilter og lite annet...........
#6
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Wifi Hotspot
fredag 29. januar 2021, klokken 08:51
Oppdateringer gjøres fra displayet i bilen. Du må være tilkoblet wifi eller blåtann o.l. Via servise valg kan du velge kartoppdatering. Her velges hvilke land/område som ønskes. Trykk på oppdater og svaret du får er: DU ER OPPDATERT.
Fantastisk med et snart 2 år gammelt kart i en snart 2 år gammel Leaf +..................... :(
#7
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Wifi Hotspot
fredag 22. januar 2021, klokken 13:17
Leaf er ikke den smarteste i markedet og er ikke mer avansert enn at "wifi hotspot" er for deg eller andre til å laste ned oppdateringer. Kartoppdateringer får du kun 1 gang i året. Erfaringsmessig kjører du i "terrenget" på nye veier. Det er nok en fantastisk avtale Nissan har gjort med Tomtom!
Du kan lese mer på pkt 3-15 og 8-16 i de fantastisk godt beskrevede manualer.  :(
#8
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Vinterdekk størrelse?
mandag 26. oktober 2020, klokken 15:26
Dette er orginaldim på dekk for Leaf. Sommerdekkene gir ca 5 % misvisning av hastigheten. Vinterdekkene gir noe over 7 % misvisning. Ergo er rulleomkretsen noe liten og burde vært større. Problemet er at det kostbart med dekkdimensjon som ligger nærmere sommerdekkene.
#9
Hei

Jeg har sendt en melding til VG vedr. app'n. Dette etter å ha feilmeldt den til Nissan 3 ganger. Dette er svaret (svada) som Nissan svarer VG;

" Det stemmer at vi har opplevd noen utfordringer med appen til vår LEAF. Flertallet av kundene er imidlertid godt fornøyde med den. Men så viser det seg å være ulike utfordringer knyttet til innlogging, aktivering og bruk for enkelte kunder. Heldigvis finnes det muligheter for å omgå noen av disse utfordringene, og mange benytter seg f.eks. av muligheten til å forhåndsinnstille varmeapparatet til et gitt klokkeslett direkte i bilen, slik at de får automatisk forhåndsvarming av bilen på morgenen. Nissan erkjenner viktigheten av NissanConnect EV-applikasjonen for våre LEAF-kunder, og vi er klar over situasjonen. Nissan er opptatt av å levere kvalitet og en god opplevelse for våre kunder.
Problemstillingen med appen er noe det jobbes hardt med å finne en snarlig løsning på i hele organisasjonen, og vi beklager problemene enkelte av kundene våre nå opplever."

Jeg har i dag feilmeldt app'n igjen og skal i tilegg klage hos forhandler (som sikkert hater meg). Kan derfor anbefale at kjøp av Leaf bør vurderes to ganger hvis en ønsker varm bil om morgen.

App'n er igjen feilmeldt i dag da siste oppdatering på denne er 2 dager gammel, dvs at den virket for noen dager siden. Er jeg ikke heldig!

Ha en god dag.
#10
Hei
Det er bare en ting om "nisse" app'n;
Den er stabil, ustabil.

Er det noen som vet hvor alle feilmeldingene ender, det er ikke i Oslo regner jeg med!
Er det noen der ute som kan tipse pressen, men de gidder vel ikke skrive om Nissan sin dårlige kvalitet. Har byttet varmeapp/vifte, da den kom defekt. Passasjerstol skarmler og baklukedempere knirker...................
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA