Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Vaduz

#1
Elbiler i media / Sv: Tesla endrer prisen på TMY sr igjen
søndag 07. april 2024, klokken 08:16
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 06. april 2024, klokken 20:38
Sitat fra: Elbil er bedre enn sex på lørdag 06. april 2024, klokken 16:32-

Det er noe med det nikk'et der👄🫦jeg blir så gla hver hver gang jeg ser det

Og det er så sant så sant

#EVporn

Du skjønner at han bruker det sarkastisk ikke sant? Det er bare Exit elbil som ble full en lørdagskveld, skrev masse piss og byttet navn.
#2
Kanskje en kurs justering? Blir vel ikke rentekutt i usa, og kanskje renteøkning i Norge etterhvert slik det ser ut.
#3
Sitat fra: suverin på fredag 05. april 2024, klokken 20:03
Sitat fra: Vaduz på fredag 05. april 2024, klokken 19:49Det er helt umulig at Tang tar 50% mer bagasje enn en Y. Du må ha sett på kolonnen med baksetet nede. Tang er enorm utenpå men ikke inni.

15 stemmer. 28 med setene nede:

https://docs.google.com/spreadsheets/u/0/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/htmlview?pli=1#gid=0

Må pakke i bag, ikke banankoffert skal du få plass til noe i Y.

Så feil kan man ta! Men har ikke fått følelsen av at forskjellen er så enorm i praksis de jeg har sett på, kanskje mest innvendig passasjer plass som føles trangt i tang. Bagasjerommet må være større enn jeg husker.
#4
Sitat fra: edyrli på onsdag 03. april 2024, klokken 15:41Maxus Equniq5 har jo også god plass til prisen, men da har man igjen begrenset med rekkevidde og comfort.
Om vi kikker litt på banabox testen til teslabjørn så er det heller ikke noe magisk med Modell Y. Den klarer 9 bankasser baki og en i frunken. Dersom du går opp en klasse til f.eks. BYD Tang da får du 15 kasser baki. Jeg klarer meg veldig fint med denne plassen og når jeg putter på takboks i tillegg er egentlig aldri plass et problem lenger.
Men da havner man dessverre langt over prisen på disse kompakte familie suv'ene.

Det er helt umulig at Tang tar 50% mer bagasje enn en Y. Du må ha sett på kolonnen med baksetet nede. Tang er enorm utenpå men ikke inni.
#5
Model Y / Sv: Bakovervendt bilstol til eldre barn
fredag 05. april 2024, klokken 13:51
Ja, du får bare stikke innom en butikk og teste, ellers må du bare være litt bøyd i knærne noen år, det går greit deg også;)
#6
Model Y / Sv: Bakovervendt bilstol til eldre barn
fredag 05. april 2024, klokken 12:57
Ett minutt ja, nei da blir det Ford s-max!
#7
Tesla / Sv: Tesla aksjer
fredag 05. april 2024, klokken 10:56
Jeg tror faktisk ikke Musk har så mye å si, du skal være litt spesielt i terrassert for å få med deg det. Tipper det er generelt marked/makro. Bare se på Norge, selges 20% færre biler 1. kvartal vs i fjor, tesla er eneste som gjør det bra, BOS fører ti merker og selger halvparten av i fjor.
Tipper Europa og usa selger billig ICE eller ingenting om dagen, pluss at mange late adopters går for mer tradisjonelle merker som nå alle kan levere elbil som er helt ok.
#8
Sitat fra: Mobileum på torsdag 04. april 2024, klokken 18:17Postet denne for noen dager siden. Her er dagens tall fra finn.no:


Veldig mange elbiler er ukurante for folk flest, om du sorterer på WLTP 400km som jeg anser som et minimum for å erstatte fossil for de fleste, så er det 7800 biler igjen, hvorav 7100 har gjenværende garanti, altså under fem år gamle.
Dieselbilene regjerer i lavere sjiktet av bruktbiler 5-12 år gamle biler.

Elbiler har også veldig gunstige vilkår for nybil så vil tro mange sliter med å selge.

Men du har absolutt et poeng i at veldig mye elbiler ligger ute og diesel virker å holde seg svært godt i pris mens PHEV og BEV sliter på bruktmarkedet.
#9
Model Y / Sv: Bakovervendt bilstol til eldre barn
torsdag 04. april 2024, klokken 20:14
Sett eldstemann bak passasjersetet og snu han når det er neste sin tur, slik måtte vi gjøre det i alle fall i model s og den er litt større.
#10
Tesla SW og AP / Sv: 2024.8.x
torsdag 04. april 2024, klokken 20:04
En mikroskopisk nedgradering.
#11
KIA / Sv: Kia EV9
torsdag 04. april 2024, klokken 20:00
Var vel jeep avenger som ble årets bil i fjor, er det noen som har kjøpt den? En liten, dyr forhjulstrekker med halvdårlig rekkevidde og meh infotainment.
#12
Flertallet går for diesel fordi nesten alle bruktbiler er diesel. Bensin er fra før 2008 og er nå for gamle for folk flest, elbiler er for nye så de selges det færre av.
#13
Tesla / Sv: Tesla aksjer
tirsdag 02. april 2024, klokken 16:47
Sitat fra: Counterpointer på søndag 31. mars 2024, klokken 12:31
Sitat fra: Vaduz på søndag 31. mars 2024, klokken 11:01Hva har det med nybilkjøp å gjøre?
Elon Musk knyttes fremdeles sterkt til Tesla og deres produkter.

Tidligere var Musk og oppfatningen av han en ekstra grunn til å kjøpe en Tesla, nå er han blitt en grunn til å ikke gjøre det.
Jeg tenker litt sånn selv, da vi har to stk Tesla og er mer i tvil enn noengang om jeg vil bytte dem i nye. Folk jeg generelt snakker med om elbil tenker nå i stor grad at Musk er blitt temmelig ekstrem og ikke noe de ønsker å forbindes med 🤷🏻

Men det er mange ting som avgjør bilkjøp så det trenger ikke være avgjørende.

Personlig vil jeg ikke pt kjøpe Toyota av flere grunner, en av dem er at CEO virker ekstremt reaksjonær i forhold til bærekraft.

Litt fjernt for meg å velge bil basert på en aksjonær, CEO eller ideologi. Jeg kjøper beste bilen for pengene, men jeg ser enkelte tenker annerledes om biler feks laget i Kina eller av mr Musk.
#14
Tesla / Sv: Tesla aksjer
søndag 31. mars 2024, klokken 11:01
Hva har det med nybilkjøp å gjøre?
#15
Hva med plassen under setene? I gamle caravelle var jo det gull for ski, men det er ikke mulig lenger?9
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA