Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - John Brandsvik

#2
Begrunnelsen for felles ladeplasser var, i følge styret, kapasitet i inntakskablene. Att alle kostnader ble lagt i ladepriser ble begrunnet med "ingen økning i felleskostnader for beboere"

Forslaget til avstemming i generalforsamlingen var i utgangspunktet å danne ladekomité som utarbeider kravspesifikasjon, innhenter tilbud og legger fram forslag med kostnadsfordeling til avstemming ved ekstraordinær generalforsamling. Forslaget ble først forslått forkastet av styret. Når endring av borettslagsloven ble lagt ut på høring kom styret med det nye forslaget med felles ladeplasser, nedbetalt gjennom pris for lading, en uke før generalforsamlingen. Verdiøkning virker uinteressant for styret.

Jeg tenker dette er en saksgang mange "elbilhatende" styrer kan gjennomføre, og således er enringer i borettslagsloven nytteløse.
Spørsmålet er hvilken muligheter vi som elbileier har i dette tilfellet?

En mulighet er selvsagt å flytte:)
En annen å forsøke å samle elbileierne i felles resolusjon om å boikotte anlegget.
En tredje er vel å prøve vedtaket juridisk.

Er veldig usikker på om det er verdt kampen, og om der er like greit å svelge den bittre pillen. Takk for svar.








#3
I ett borettslag i Oslo øst med rundt 80 parkeringsplasser og 35 garasjeplasser har generalforsamlingen stemt for styrets forslag om at det opprettes 6 til 12 felles ladeplasser. Alle utgifter, infrastruktur og ladestasjoner, betales gjennom prisen for lading.
Generalforsamlingen har ikke fått informasjon om kostnader eller mulighet for videre utvidelse av anlegget senere.
Hva tenker dere om denne løsningen?
Det strider mot mine rettferdighetspeinsipper at vi som eier elbil nå finansierer ladeanlegg for de som kommer senere gjennom der som trolig blir høye kwh-priser.
Er det bare jeg som reagerer på dette?
Er det noen som har forslag til hva som eventuelt kan gjøres, eller må vi bare godta?


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA