meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - asbkar

#1
Tesla SW og AP / Sv: Status FSD i Europa
tir 09. jun 2026, kl. 16:20
#2
Bestilling og levering / Sv: Overføring av FSD
tir 08. aug 2023, kl. 15:08
Der lå den på norsk også ja!

https://www.tesla.com/no_no/support/fsd-transfer
#3
Bestilling og levering / Overføring av FSD
man 31. jul 2023, kl. 10:39
"Customers who take delivery of a new Tesla vehicle between July 20, 2023 and September 30, 2023 may qualify for transferring Full Self-Driving (FSD) capability from their current vehicle to their new vehicle."

Noen som vet om dette også gjelder Norge? https://www.tesla.com/support/fsd-transfer

TMC-diskusjon her: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/elon-one-time-fsd-transfers-for-purchases-in-q3.307271/

#5
Inne til oppgradering nå. Ca 2t, kanskje 3 har så langt blitt 4 timer på K100. Bra jeg tok med en bok. Og så har jeg noe å glede meg til!
Etter 4.5t var den ferdig, var noe trøbbel med software-oppdatering. Kom så langt at lånebil-skjema var fylt ut. Kamerakalibrering gikk ganske kjapt. Mange fartsskilt fungerer fint. Led-skilt trodde den var trafikklys... Veioppmerking og søppelkasser vises, litt gøy da.
#6
Imponerende: Han som kjøpte den fikset visst ombordlader-problemet selv ganske kjapt.

Enda mer imponerende: Han kjørte bilen fra Ski til Kristiansand! Hurtiglading + roterte 12v-batteri med følgebil på veien nedover!
#7
Tesla SW og AP / Sv: 2019.28.x
man 12. aug 2019, kl. 21:10
Fikk 28.3 nå, ikke noe nytt i forhold til det som er nevnt på tidligere 28.x-versjoner (TM3LR)
#8
Edit: Solgt.


Batteriet er fortsatt i god form, gummimatter, dab-radio, sommer/vinterdekk som fungerer fint. Tectyl-behandlet for noen år siden. Byttet 12v-batteri for et år eller to siden.
Farge: Blå
Kilometerstand: 82058

Kjente mangler:
- DC-converteren/ombord-laderen er altså defekt, som er et kjent problem på disse. Fikses av elbilmek i Asker for 17 410,- ferdig montert.
- Rustne bremserør, som gjør at den nok ikke kommer gjennom eu-kontrollen senere i år. Koster noen tusenlapper å fikse
- Rustne bremseskiver, bør vel byttes eller pusses ned eller noe.

Chademo-lading fungerer fint, men 12v-batteriet lades ikke ved lading/kjøring, så det lader jeg manuelt.

Pris: 15000?

Kan kontaktes på karl@asbjornsen.org
#9
Tesla SW og AP / Sv: 2019.16.1.1 697c2ff
ons 15. mai 2019, kl. 22:59
Bare til AP1 og ikke-AP so far...
#10
Teslaene som venter på videretransport kan ofte ses mellom siloene her:
https://tsftp.no/drammen/k1/snapshot_Pos13.jpg
#11
Model 3 / Sv: TIPS - bruk "bug report" funksjonen!
man 06. mai 2019, kl. 18:33
Bil-ikonet er nok ikonet med bilde av bil i bunn-menyen :)

https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/b5c8tx/long_press_on_car_icon_sends_feedbackany_more/

Sender skjermbilde, og sikkert litt annet snacks fra logger etc.
#12
Model 3 / Sv: Noen som selger model 3?
tor 02. mai 2019, kl. 12:15
Hvis du bestiller fra Tesla nå, er "Estimert levering i mai". De fyller fortsatt opp båter, og matcher med bestillinger når båtene ankommer.
#13
Model 3 / Sv: Eftermarked udstyr
søn 28. apr 2019, kl. 17:43
#14
Hmm, den er på vei til Oslo, ikke Drammen... Blir det havna som Møllergruppen bruker tro, Kneppeskjærutstikkeren?
#15
Model 3 / Sv: Levering av model 3
ons 13. mar 2019, kl. 15:13
Sitat fra: kristtorp på ons 13. mar 2019, kl. 15:11
Er det noen som har sett en trend på når man får varsel om utlevering av bil?
Har bestilt med levering på Lillestrøm.
Jeg fikk beskjed på mandag 11/3 om utlevering på fredag 15/3. Estimat i FI er 21/3, tidligere SMS sa 14/3-27/3.
© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA