Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Jon65

Sider: [1] 2 3 ... 22
1
Takk for svar. Bilen er ikke strøken så 100% match kan jeg nok leve uten, da tar jeg sjansen på at en dør i vanlig sort farge gjør jobben bra nok :)

2
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Fargekoder/lakk på de ulike modellene
« på: Onsdag 08. Desember 2021, klokken 13:40 »
Hei,

vi fikk en skade på siden og jeg ser etter en brukt sort dør men usikker på om jeg må ha en iOn dør eller om jeg også kan se etter i_miev og C-Zero dører. (Egentlig er skaden litt mer enn dør, skaden var taksert til 58.000)
Er det noen som vet om i-Miev, C-Zero og iOn har samme lakk eller er det spesifikt for hver fabrikk?
Tenkte at hvis de er produsert samme sted bare med ulikt merke så er det kanskje lik lakk men hvis de faktisk er produsert hos de tre ulike produsentene/merkene så er det kanskje ulik lakk.

Uansett så er vel kanskje sort "ikke metallic lakk" likt nok uansett.....

3
Model Y / Sv: Forskjell på frontlykt LR vs Performance?
« på: Tirsdag 07. Desember 2021, klokken 19:53 »
Får isåfall håpe at det blir bedre enn fjernlysautomatikken

4
TAYCAN / Sv: Taycan mister motorkraft, tilbakekaller 43000 elbiler, hvorav 1368 i Norge
« på: Lørdag 04. Desember 2021, klokken 14:24 »
Den saken fra Teslarati, som forøvrig er skrevet av en die-hard Tesla fan https://twitter.com/alex_avoigt, virker jo helt sinnsyk. Oppsummert sier han: at alle Taycan har potensiale for batterifeil, 60% har allerede feilen, 1% begynner å brenne eller noe ryker så bilen ikke vil funke.
Videre at Porsche fikser dette uten å informere kunde, faktisk juger de, og viser utskrift av batterihelse fra nytt skiftet batteri og sier at det var det originale, og mot overbetaling OG fjerner alle spor etter reparasjon sik at det ikke skal synes i bilens logg. Det høres så drøyt ut at det ikke er mulig å tro på i grunn.
Enda verre; dette er hemmelig internt i Porsche, så bare en liten gruppe vet om det (mens det fremstilles som systematisk svindel)

Så  burde Taycan-eiere ta dette opp med Porsche?  Hvis det er snev av sannhet i at ombordladeren er av dårlig kvalitet, og at mange feiler, og at e-tron GT har en bedre ombordlader?
Hvis det skal gjøres slik du beskriver(Videre at Porsche fikser dette uten å informere kunde, faktisk juger de, og viser utskrift av batterihelse fra nytt skiftet batteri og sier at det var det originale, og mot overbetaling OG fjerner alle spor etter reparasjon slik at det ikke skal synes i bilens logg.) så bryter dette åpenbart mot neste påstand som er (dette er hemmelig internt i Porsche, så bare en liten gruppe vet om det (mens det fremstilles som systematisk svindel)

Det kan derfor være umulig at bare en liten gruppe vet om dette, eller tror noen at denne lille "gruppen" reiser rundt på Porsche sentre rundt i hele verden?

Jepp, og tipper at de bruker en Neuralyzer https://youtu.be/QjMCWZnXcpc?t=116

5
Model Y / Sv: Vinterkjøring
« på: Onsdag 17. November 2021, klokken 17:56 »
Det jeg ikke skjønner er hvorfor de har fjernet muligheten for valg av regenerering. Maks rekkevidde ville jo uansett vært oppgitt med maks regenerering så kunne de som ønsket det hatt mindre regenerering og mindre rekkevidde.

Samme med snow mode og permanent awd, burde ikke vært noe problem å ha det som et valg. Hadde valgt bort peis og promp tvert i bytte for valgbar regnerering og snow mode.

6
TAYCAN / Sv: Vurderer taycan som familiebil - innspill på plass og utstyr
« på: Torsdag 28. Oktober 2021, klokken 23:14 »
En fordel med Sport Chrono er at det gir deg en rask måte å justere høyden på bilen. Du har da satt ulike høyder i de ulike modusene og et kjapt klikk på hjulet endrer bilens høyde uten knoting på skjermen.

8
TAYCAN / Sv: Vurderer taycan som familiebil - innspill på plass og utstyr
« på: Onsdag 27. Oktober 2021, klokken 00:15 »
Når du legger ned setene, tror du at du hadde fått en offroader (vanlig 29') inn bak hvis man tar av forhjulet? (Og beskytter interiøret selvfølgelig)

9
Model 3 / Sv: Hengerfeste - ubehandlet treverk?
« på: Mandag 18. Oktober 2021, klokken 20:35 »
De burde benyttet teak og ikke furu (evt impregnert) så hadde det tålt fuktigheten bedre. Typisk California.

10
Helt enig. Ingenting som er miljøvennlig med en elbil til over 600 000 kr.

Snarere tvert imot

Men det er vel mer miljøvennlig enn en tilsvarende dyr fossil bil. Og med mva blir avstanden mellom el og fossil mindre slik at enkelte som ville valgt el nå lander på bensin/diesel istedenfor.

11
Model 3 / Sv: Parkeringshjelp med kameraer
« på: Mandag 04. Oktober 2021, klokken 15:21 »
Det var sidekameraene fremover jeg tenkte kanskje kunne bidra hvis man skal inn en smal åpning, men de ser kanskje uansett ikke nærme nok forskjermene.

12
Model 3 / Parkeringshjelp med kameraer
« på: Mandag 04. Oktober 2021, klokken 15:04 »
Hei,
har en 2021 modell Kina utgave, skulle gjerne ha vist kameraer forover på skjerm ved parkering (ikke bare kamera bakover)

I håndboken står det "Når du kjører med kameraappen vist på berøringsskjermen kan du bytte over til parkeringshjelpvisning når du kjører under 8km/t. Berør knappen oppe i venstre hjørnet av kameraappvinduet".

Men når jeg viser kameraene så har jeg bare X'en øverst til venstre som er for å lukke kameravinduet.

Noen tips?

13
Model Y / Sv: Ikke bestill model Y før Tesla setter ned prisen
« på: Torsdag 30. ſeptember 2021, klokken 11:13 »
En årsak til at de ikke øker prisen mer i USA kan jo være at de tenker på litt lengre sikt og heller vil ha kjøperne på venteliste for Y enn å sende dem til en konkurrent.

14
Model 3 / Sv: Redusert nyttelast på TM3?? Nye og eksisterende...
« på: Tirsdag 28. ſeptember 2021, klokken 11:02 »
Min 2021 LR 580km m/ hengerfeste har egenvekt med fører 1931, tillatt totalvekt 2232 og nyttelast 301.
Tipper det er forskjell på egenvekt på 580km versjonen og 614km versjonen og litt forskjell med/uten hengerfeste..
Min 2021 LR MIC (580km hf/18") har 1919kg egenvekt med fører..
Snodig, jeg har også 18" så forskjellen ligger iallefall ikke der. Lurer på hvor de 12kg kommer fra. Min leveres i morgen så produsert relativt nylig.

15
Model 3 / Sv: Redusert nyttelast på TM3?? Nye og eksisterende...
« på: Tirsdag 28. ſeptember 2021, klokken 10:50 »
Min 2021 LR 580km m/ hengerfeste har egenvekt med fører 1931, tillatt totalvekt 2232 og nyttelast 301.
Tipper det er forskjell på egenvekt på 580km versjonen og 614km versjonen og litt forskjell med/uten hengerfeste..

Sider: [1] 2 3 ... 22