Er det noen mulighet for at for eldre ladere kan få mulighet til å lese SoC fra bilen? Easee Home eller Easee Charge Up, for eksempel?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: turfsurf på mandag 10. april 2023, klokken 20:55Tesla selger bra type 2 32A trefas kabler til 990. Hvis du kjenner noen med Tesla kan de sikkert bestille til deg.Denne Tesla-kabelen er for kort, så det er ikke aktuelt. Og poenget mitt er altså: er det akseptabel kvalitet også på billige kabler, eller bør man unngå dem?
Sitat fra: Rav4_EV på søndag 11. oktober 2020, klokken 18:04Typisk en helg, men med behov for å bruke bilen også i løpet av helga. Har ganske lang veg, så vil ankomme med nesten tomt batteri og ha behov for å lade rundt 70kWh. I tillegg kommer litt småkjøring mens jeg er på hytta - det krever også litt strøm og betyr at bilen ikke kommer til å stå tilkoblet hele helga. Ser som sagt for meg at 16A vil dekke behovet mitt - 10A blir ofte litt knapt.
Hvor lenge er du på hytta om gangen? Du får mange kWh i løpet av et døgn, selv på 10A.
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 01. mai 2020, klokken 00:09Flere fra Grønn Kontakt, eller Circle K?
Circle K Gulsvik (RV7 sør for Flå) har fått nye hurtigladere, men venter på tilkobling i trafo, så foreløpig er de ikke i drift. Tesla har en rekke SuperChargere på samme stasjon.
Sitat fra: Elmo på mandag 02. mars 2020, klokken 10:38
APPen heter nå WeConnect. Fungerer både på gamle og nye wUp'er
Sitat fra: automat på torsdag 27. februar 2020, klokken 22:35Det er ulovlig for nettselskaper eller eiere av nettselskaper å gi seg selv slike fordeler. Det er forøvrig ikke nettselskapene som investerer i hurtigladere, men andre deler av disse konsernene.Sitat fra: xyzzy på torsdag 27. februar 2020, klokken 21:59
Den største utgiften for slike ladestasjoner er nettleie, spesielt på effekt. De som tar over for Fortum her er nettselskapene som ville tatt seg betalt for dette... Nå blir det vel heller på selvkost-basis og ikke på "vi flår ladestasjonseierne"-basis.
Som netteiere har de selvfølgelig noen fordeler. Det er likevel ikke noen selvfølge at de tar på seg dette. De kunne sagt at de skal ha inn nettleie på samme linje som for ordinære kunder. Så strengt tatt subsidierer de hurtigladerne. (Ikke forstå det slik at jeg klager på dette.)