Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - gr

Sider: [1] 2 3 ... 417
1
Kia Niro EV / Sv: E-Niro på vintertur
« på: mandag 18. november 2019, klokken 11:58 »
Hæ?

Kan ikke fatte og begripe annet enn at Drammen - Trysil går uproblematisk uten lading? Eller har du takboks? Ekstremt kaldt på østlandet for tiden? Veeldig høye forbrukstall du oppgir.

2
Mach-e / Sv: Mach-e noen som vet noe nyttig?
« på: mandag 18. november 2019, klokken 11:38 »
Noen som har trykket på i-ved rekkeviddeangivelse eller? Det står at rekkevidde er estimert basert på et forbruk på 16,5 kWh / 100 km. Og har oppgitt samme på både SR RWD og AWD-utgavene. Virker veldig optimistisk. Tipper snittforbruket vil ligge over 20 for de aller fleste..

3
Jaguar i-Pace / Sv: IPace vs Model x
« på: lørdag 16. november 2019, klokken 01:22 »
Et punkt som ikke har vært nevnt er at i-Pace kun kan trekke 750 kg henger, mens Model X kan trekke 2250 kg. Kan være utslagsgivende for noen.

Personlig så hadde ikke i-Pace vært aktuell å kjøpe i dag, det hadde stått mellom e-tron og Model X. I premiumklassen er i-Pace egentlig utdatert på ladefart både på AC (kun 1-fas) og DC. I tillegg syns jeg e-Tron er milevis penere å se til enn i-Pace. Jeg tror verditapet på i-Pace vil være stort fremover, på grunn av e-Tron 50 til 499, EQC og Model 3 og Y.

4
Tesla SW og AP / Sv: Håp for bedre vindusvisker-automatikk (2019.40.1)?
« på: fredag 15. november 2019, klokken 14:53 »
"It is actually called deep rain, as sort of a joke at Tesla. Takes a surprising amount of deep learning to know when & how fast to move the wipers."
https://twitter.com/elonmusk/status/1183776809743077377
Legger meg flat, men hvis det er tilfelle så kan jeg si så mye som at det aldri vil bli bra for alle. Jeg har alltid likt regnsensorautomatikk, og hatt følsomheten forholdsvis lavt. Madammen må ha det omtrent på maks, og vil helst ikke ha automatikken i det hele tatt. Hvis de har tenkt at alle skal passe inn i samme boksen her, så kommer de ALLTID til å ha kunder som er misfornøyde med viskerne. Jeg er igrunnen ganske fornøyd i dag (på trinn 2 uten rain X eller trinn 1 med rain X), mens andre her inne syns det er helt ubrukelig.

Hadde trodd de kanskje hadde lært av BMW her, hvor man helt siden 80/90-tallet har hatt mulighet til å justere intervallvisking helt trinnløst (den lærer av at man slår på visker, ned igjen, og opp igjen når man vil ha neste visk, så kjører den det intervallet hele tiden, helt genialt). Hadde vi fått gjøre dette, de hadde benyttet timingen i forhold til detektert regnmengde/intensitet, og det lagret seg på profil, så hadde regnsensoren fungert for omtrent alle - iallfall alle som hadde giddet å lære seg bruken. Enkel og god løsning.

5
Mach-e / Sv: Mach-e noen som vet noe nyttig?
« på: fredag 15. november 2019, klokken 14:39 »
Skal være lekket:
https://www.side3.no/motor/ford-mustang-mach-e-rekkevidde-pris-levering-6847850

Tesla ser ut til å diktere hvordan interiør skal være nå om dagen.
Ikke tvil om at mange skuler mot Tesla ja. Polestar har også hentet mye fra Tesla sitt interiør (kanskje ikke så overraskende at de importerte og registrerte de første Model 3-ene i Sverige..).

Men, hva Forden angår, ikke bare ser interiøret ut til å være en blanding av Model 3 og S/X, men syns den har veldig mye Tesla utvendig også.

6
Tesla Pickup / Sv: Tesla pick-up?
« på: fredag 15. november 2019, klokken 14:08 »
Fikk invitasjon i går kveld (22:35), men allerede da jeg svarte en time etter jeg fikk mailen, så var det fullt.

7
Tesla SW og AP / Sv: Håp for bedre vindusvisker-automatikk (2019.40.1)?
« på: fredag 15. november 2019, klokken 14:04 »
Nå er det vel sånn at denne treningen av NN fungerer slik at alle autovisker-funksjonen fungerer bedre for alle. Det vil vel ikke påvirke bare den konkrete bilen, og dermed er ikke dette en funksjon som noen vil savne.
Det har jeg ingen tro på, så forskjellig som folk opplever det i dag (madammen får omtrent panikk før jeg ser behov for å viske). I så fall kunne de vel bare tatt ti testbiler, kjørt i regnvær og trent det opp - for alle. Trenger ikke en halv million biler for å sette et nivå på følsomheten. Hva som er regn vet den jo allerede. Blir overrasket om ikke det blir profilbasert følsomhet. Men håper snart profilene blir online og mulige å bruke på tvers av biler. :)

8
Model S / Sv: Er det noen som har fått mer Power ennå?
« på: fredag 15. november 2019, klokken 12:47 »
En med Model 3 Performance mente det var sinnsykt godt merkbar endring, ordene "en helt annen bil" ble brukt..

9
Kia Niro EV / Sv: Levering av e-Niro
« på: fredag 15. november 2019, klokken 11:16 »
Demobilene ble stort sett registrert i 2018. Jeg tok kun tall fra 2019.

Ellers kommer de til å dumpe ut i 2020.

10
Lade hjemme / Sv: 32A lading med 32 sikring + andre kurser i garasje
« på: torsdag 14. november 2019, klokken 17:41 »
Du må ha jfb type B eller filter i ladestasjonen, så hvordan skal da jfa i sikringsskapet få problemer? Og hvor får du det fra at du må bruke dobbelisolert kabel på grunn av ladestasjon+flere kurser dersom du har jfa i sikringsskapet?

Men hva er det egentlig slags problem du forsøker å løse? Har du begrenset plass i rør, eller handler det om noen hundrelapper fra eller til i kabel og evt jfa kontra automatsikring? Hvis ikke er da dette veldig enkelt å løse på en god måte?

11
Model X / Sv: Problemer med ryggekamera på Model X
« på: torsdag 14. november 2019, klokken 17:33 »
Hvorfor henter du ut igjen bilen uten at de har funnet feilen? Lever innc få lånebil, kjør lånebil til din er reparert?

12
Model S / Sv: Knirk i interiøreet
« på: torsdag 14. november 2019, klokken 16:58 »
Dumt spørsmål men er dette noe man betaler for på SC?
Altså betaler man for en diagnostisk time (når man tror det er garantisak?)
De begynte med det for noen måneder siden - altså at man må akseptere mulig kost på undersøkelser dersom de konkluderer med ikke garanti. Men det signerer du eventuelt på ved innlevering.

13
Model S / Sv: Permanent redusert ladehastighet.
« på: torsdag 14. november 2019, klokken 15:37 »
Gradvis mellom ca 2000-14000 har jeg lest. Med 18.000km er vel bilen et sted mellom 3500-4000 tør jeg tippe. Nedtrappingen skal ha begynt, men det burde være nesten umerkelig.

Vår X75D nærmer seg 7000kWh hurtiglading og lader raskere enn noen gang før. Jeg får 127kW på maks nå, og den krysser på 65kW/65%.

Mesteparten av de snaue 7000kWh'ene er dog CHAdeMO-lading.
Skal ikke si det har skjedd, men avhengig av hvordan denne reduksjonen, og ikke minst økningen, er implementert, softwaremessig, så KAN det jo ha skjedd at de har nerfet hele den tidligere reduksjonen med en glipp da de gjorde en flåtevid økning på ladefart? ;)

14
Model S / Sv: Ladehastigheten faller umiddelbart som en stein på SuC
« på: onsdag 13. november 2019, klokken 20:10 »
Hva var toppeffekten på lading da bilen var ny? 96? Har 70D fått økning - altså hva mener du den skal være?

15
Model S / Sv: Bilen min på vinterføre.
« på: onsdag 13. november 2019, klokken 20:07 »
Da hadde alle kjørt ned bakker i 0,5 km/t, slik som på Land Rover?  8) Prøvde det én gang fordi bilen hadde det, og det var kun fjas for alt annet enn sinnsvak terrengkjøring langt utenfor hva folk flest gjør med biler til 600k+.

Firehjulstrekk gir veldig feil bilde av hvor glatt det er, merker det knapt oppover uten provokasjon, så finner en ut hvor håpløst glatt det faktisk er nedover...

Sider: [1] 2 3 ... 417