Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - rmrsr

#1
ES8 / Sv: Fargevalg
onsdag 16. februar 2022, klokken 21:40
Brunt er veldig lekkert, men kan gi en rosa tone i visse farge-komboer. Man bør derfor være ekstra påpasselig med god match inn/ut.
#2
BMW i3 / Sv: Fortsatt i3 , 4 år og snart 100’km
torsdag 25. oktober 2018, klokken 14:43
Siden tråden har sporet av (..i alle fall snart) til en bilbarnestol-tråd, har dere spesielle tips?

Jeg har sett et sete som går å vri ut 90* for enklere adkomst, men er det setet sikkert + verdt pengene?
#3
EQC / Sv: Nyheter om EQC
søndag 30. september 2018, klokken 15:12
Sitat fra: bergen77 på søndag 30. september 2018, klokken 13:43
Ut fra videoene av e-tron og EQC har jeg problemer med å se hvem som er størst. Noen som vet? Ser da vekk i fra oppbevaringsplassen e-tron har under panseret.

Jeg så EQC Live i Stockholm, den er ikke kjempestor bak... Ca. GLC+.

Er selv en av de som har gått over til eTron etter avdukingen, skuffende fra MB!
#4
BMW i3 / Sv: Parkeringsbulk
fredag 28. september 2018, klokken 12:13
Jeg har fått ripet opp lakken etter parkeringsskade, der motpart forsøkte å stikke av.
Døren er veldig fleksibel, så her var det kraft + motparts rustne/ru bildør som var årsak...
#5
EQC / Sv: Nyheter om EQC
tirsdag 04. september 2018, klokken 20:57
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 04. september 2018, klokken 19:06
1800 kilo hengervekt er ok.

Er 1800 kg bekreftet? Kilde?

Høyre ladeport passer meg perfekt, har rygge-plass  8)
(dog skal Audi ha kredz for å tilby dobbel penetrasjonsmulighet)
#6
BMW i3 / Sv: Utvidelse av bagasjerom
fredag 08. juni 2018, klokken 17:26
Dersom flere skal ha denne, så går det muligvis å få bedre pris? Evt. billigere frakt?
#7
BMW i3 / Sv: Når kommer i3 med 120 ah batteri?
lørdag 12. mai 2018, klokken 14:44
Er det noen som har oversikt over prisen for å oppgradere fra 60 -> 94 Ah?

(Som en indikasjon på hva et evt. batteribytte vil koste - jeg har 94 Ah som fungerer utmerket, men om jeg skal ha denne i 30 år så er det greit å vite!)

Er ellers enig i at i3 nok vil bli en klassiker.
Et avvik designmessig (elsk/hat = særing), BMW's første elbil, og en av de første bilene under millionen i helkarbon ;)
#8
BMW i3 / Sv: Korrosjon på aluminium i hjulopphenget I3
onsdag 14. mars 2018, klokken 21:36
Sitat fra: Arve J på mandag 12. mars 2018, klokken 18:45
Da er saken løst! Etter mye om og men har plutselig Bavaria blitt veldig serviceminded og kallte meg inn på kontroll etter og ha avvist meg på alle mulige måter. Det hjalp å få tak i folk som skjønner hva det går i og som lytter til kunden. Så jeg kontaktet selgeren i stedenfor garanti ansvarlig. Selgeren satte meg i kontakt med service lederen som hadde en helt annen tilnærming til dette enn garantiansvarlig! Så nå bytter de ut korrodert alu.deler , bolter og støvmansjetter på støtdemper. (som også var sprekte).
Snakk om total endrig i positiv rettning!

Kan du legge ut dine orginalbilder? Kan ikke se de i det opprinnelige innlegget
#9
BMW i3 / Sv: Automatisk nødbrems på I3?
tirsdag 10. oktober 2017, klokken 11:30
Systemet i i3 er kamerabasert, levert av israelske Mobileye (som også leverte til Tesla, før Mobileye trakk seg).
Teknologien er i seg selv er ganske fasinerende, da den måler avstander på tross av kun 1 lense ("monocular camera").

Som de fleste systemer er denne satt opp passivt, e.g. du skal provosere ganske hardt før systemet aktiveres (dette for å unngå at folk benytter det for mye - da systemet ikke er perfekt). En kjent svakhet med systemet f.eks. er direkte sollys - som gjør at cruise control stopper (Den kjente dødsulykken med Tesla, hvor en bil kjørte inn i en lastebil under sterkt motsollys, skjedde på et Mobileye system).

Det er viktig å påpeke at systemet i i3 begynner å dra på årene // dvs. utviklingen på dette feltet går meget fort og årlig gjøres det store fremskritt. Det finnes/kommer derfor systemer som har større reaksjonsmodus (høyere fart, klarer flere objekter (fotgjengere, syklister etc.). Nå husker jeg ikke terskelverdiene, men i3 var tidlig ute og systemet har i praksis ikke vært oppgradert (desverre taktisk fra BMW, de ønsker å knytte oppgraderinger til nye modell lanseringer).

Som en interessant tilleggsobservasjon var jeg på IAA bilutstillingen i Frankfurt nå i september, hvor de hadde en tom selvkjørende i3 kjørende rundt - interessant nok observerte jeg at denne også hadde radar/lidar i tillegg til kameraet...  (For ikke å nevne at den bilen nok hadde seneste versjon av alt)

#10
BMW i3 / Sv: Faceliften er ute på nettet
tirsdag 29. august 2017, klokken 00:19
Meh.

Hadde håpet på mer spenstig oppgradering, litt usikker på om den nye ser finere ut i grunn (riktignok kun basert på bilder)
#11
BMW i3 / Sv: Forventet verditap for BMW i3
søndag 27. august 2017, klokken 21:48
Sitat fra: tossa på onsdag 09. august 2017, klokken 15:15
Sitat fra: tiger`n på onsdag 09. august 2017, klokken 11:34
Og mange prøver å selge biler fra i fjor høst med 15-20 tusen på telleren, til cirka 320-330.
Noen har sikkert gitt 350, men jeg tipper de fleste har gitt 325-330 som dere sier her.
Lite vits å kjøpe en bil som er brukt og nesten ett år gammel da.
Hva er leveringstiden hvis man bestiller en i dag for eksempel?

Tiden vil vise..
Min skal selges og det relativt fort, så vi får se hva folk er villige til å gi for den :)
Hvordan endte det?
#12
Hei!

Har andre opplevd problemer med at ryggekameraet ikke dukker opp?
Opplevd det gjentatte ganger ila. helgen, det merkelige er at det også kom 1 gang - så her lukter et SW feil...

Noen?
#13
BMW i3 / Sv: ACC erfaringer
lørdag 19. november 2016, klokken 23:13
ACC'en i i3 er basert på singel-kamera, med sine svakheter. Det jeg kan oppleve er 1) at den kan reagere litt tregt på biler som svinger inn rett foran bilen (du må følge med dersom de begynner å bremse), 2) den er konfigurert passivt (kjører litt defansivt, fks. dersom noen aksellererer) og 3) at den kobler ut av og til (dog ikke ofte).

Alt i alt vil jeg likevel si at jeg er fornøyd med systemet når jeg først har det.
#14
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
lørdag 22. oktober 2016, klokken 14:52
Sitat fra: hELgenen på lørdag 22. oktober 2016, klokken 12:06
Som bagasjeromsmatte til i3 kjøpte jeg en billig sak på biltema som jeg kappet til selv. Veldig enkelt og veldig fornøyd med den løsningen selv om det luktet litt spesiell gummi de første par ukene...

Link?

Vurderer å kjøpe noe selv, om jeg kan slippe billig unna så er tipset vel mottat!
#15
BMW i3 / Sv: Når får vi bilene våre?
mandag 05. september 2016, klokken 09:57
Hvilket prod. nummer ligger vi på nå; og hvilken produksjonstakt ca.?

Noen med oversikt?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA