Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - VWspirit

Sider: [1] 2 3 ... 11
1
Model S / Sv: Bytte førersete TMS P85 - 14.mod.
« på: tirsdag 17. september 2019, klokken 07:47 »
Bruker du ledningsnettet fra de gamle setene så passer det rett inn. Setter du inn seter av siste generasjon så får du ikke justerbare hodestøtter menn det kan fikses med egen bryter

2
Model S / Sv: Fullmakt for tilgang til servicehistorikk?
« på: onsdag 04. september 2019, klokken 22:08 »
Det er slik hos alle bilmerker. Hvis du får ut service-historikk uten tidligere eiers samtykke brytes faktisk lovverket.

3
Model S / Sv: Støydemping av TMS - oppskrift og erfaring.
« på: tirsdag 13. august 2019, klokken 13:25 »
[quote
Jeg mangler fortsatt dempematten under baksetene som Muffin linket til tidligere.
[/quote]

Den matten tror jeg sitter fast i gulvmatta. Har en matte fra en 2018 modell liggende og er temmelig sikker på at den sitter fast i den. Kan sjekke i morgen

4
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Pcu,er til salgs
« på: lørdag 10. august 2019, klokken 20:13 »
4 gen 1 ukjent tilstand
1 gen 0 ukjent tilstand
4 gen 2 ukjent tilstand
1 gen 2 brukt med 2x25amp sikring
1 gen 2 ny med 2x25amp sikring

Bud motas enkeltvis eller samlet

5
Model S / Sv: Kjøp av inventory nå noen mnd før refresh?
« på: torsdag 27. juni 2019, klokken 09:03 »
Jeg fikk også EAP i min Hw 2.5, garantert i fra klargjører og selger
Har heller ingen oppgraderings muligheter.
Hva starter din VIN med? Kanskje der er en sammenhæng her :)

299


Sent from my iPhone using Tapatalk

6
Model S / Sv: Kjøp av inventory nå noen mnd før refresh?
« på: torsdag 27. juni 2019, klokken 07:49 »
Jeg fikk også EAP i min Hw 2.5, garantert i fra klargjører og selger😊
Har heller ingen oppgraderings muligheter.

7
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: 2010 Think Lithium starter ikke
« på: onsdag 25. juli 2018, klokken 09:16 »
Ta ned batteripakken og sjekk precharge motstanden

8
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Vurderes solgt........
« på: tirsdag 12. juni 2018, klokken 11:20 »
1stk meget pen 2009 norskbygd Think nå med Li-batteri 40000km, sort, soltak.
1stk 2010 4 seter må på eu, Li-batteri, ac
1stk Li batteri med HV kabler for ommbygning fra zebra
Komplett orginal diagnose
Diverse varmere også 1 ny type luftvarmer
10-15 pcu’er, en helt ny i eske med 25A sikringer
+ en del lys og andre deler
Selges helst samlet

9
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Power Limit / diagnose - Jæren
« på: fredag 09. mars 2018, klokken 11:37 »
Høres ut til at det er precharge resistoren som har tatt kvelden. Du kan sjekke med en pcan og enerdel software om det er feil med rlec kort, battericeller eller temperatur følere.

10
Batteriet er nokk avkjølt og må stå med ladekabelen i. Oppvarming kan ta opptil 2 døgn. Reparasjon er nokk ikke lønnsom, det beste er å la bilen være tilkoblet så mye som mulig

11
Kan tyde på at du har vakuum-dropp i batteriet ditt, det mister varmen og blir for kalt og må varmes litt for å få temperatur nokk til å starte.

12
Hei du kan prøve å ta kontakt med Think1 her på forumet, han fikk noen ladeluker av meg tidligere bla. en gul

Mvh Nils

14
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Ion-Zebra
« på: onsdag 13. september 2017, klokken 16:25 »
Hei Walter 8)

Som vi diskuterte tidligere så er nokk den beste løsningen å sette Zebrabatteriet inn i Gen1 bilen.
Gen1 og Gen2 har helt forskjellige ledningsnett så Gen2 CPU vil ikke kunne settes inn i en Gen1 bil.
Du kan selfølgelig sette over hele ledningsnettet + motor fra Gen2 delebilen......
Eller du kan få tak i en fungerende Gen2 CPU og sette inn i Li-bilen.
Koblingskjema for å koble om Gen1 til LI-batteri skal jeg ha liggende hvis ikke så har Frederik her inne på forumet det

15


Veldig synd å høre! Ifm bytte av forsikringsselskap så sjekket jeg hva det ville koste å skifte batterier hos Elbilmek (dette var i februar), for konvertering til nye Lithium på Gen2 blir det ca kr 55' pluss arbeid ca kr 5' (4-seter), for bytte til brukte Zebra ca kr 35'. Dette var inkl mva. Bytte til brukte Zebra er jo et sjansespill de-lux, går man for Litium bør man vel kunne ha bilen lenge. Men ikke helt billig.

Dersom ein kjem over eit brukt Zebra-batteri som har stått ein tid, f.eks. eit år eller meir og "frosen" ned til
omgivelses-temperatur i lang tid, kva er då sjansane for at med 30 timars oppvarming at batteriet i det heile vil fungere?? -Og vil fungere i lengre tid deretter... :D
Nokon som har prøvd og gjennomført ein slik operasjon?

ThinkGeo


Dersom batteriet har stått lagret i rom-temperatur så er det stor sansynlighet for at det er like godt, men har det vært lagret utendørs så kan det være korrodert innvendig.

Sider: [1] 2 3 ... 11