Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Øyst1

Sider: [1] 2 3 ... 66
1
Lading / Sv: Er 6.6 kwh integrert lader viktig?
« på: I dag kl. 13:59 »
Ok, den lader litt fortere, men viktig? Nei, jeg vil ikke si det. Har akkurat solgt min Leaf 30, som ikke hadde 6.6 kWh ombordlader. Hadde den bilen i ca 4 år, og aldri vært et problem. Men nå ladet jeg hjemme om natten.
Skal du bruke offentlige ladere, og event ikke har så god tid, kan 6.6 kWh være en liten fordel. På hurtiglading har det derimot ikke noe å si.

2
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Acenta 40kWt
« på: I går kl. 21:05 »
Jeg hadde gått for Ioniq både ny og gammel før Leaf.

Skal ikke gå inn på alt det negative, men Leaf er fryktelig ineffektiv. Den bruker mye strøm på hastigheter over 80 km/t. Den kan ikke sammenlignes med Ioniq. Legg til aktiv kjøling av batteriet, raskere lading ( gamle Ioniq) og penere inni (subjektivt). Vet jeg tråkker på mange tær her inne, men ville valgt  Ioniq gang på gang før Leaf. Har erfaring med begge. Også med Leaf 40 kWt!

3
Godt spørsmål. Vil tro de starter med 2021 mod, men vanskelig å si. Plutselig blir det en liten forandring på bilen, og de kaller biler fra sommer 2020 for 2021 mod.

4
Kan reserveres fra neste uke, og levers fra vår 2020. Pris starter på 521 000 kr.

5
Opel Ampera PH / Sv: Noen som kjenner til denne ?
« på: torsdag 14. november 2019, klokken 17:22 »
Dette var kjipt. Du må nesten bare kjøre løpet for heving. For mye penger og god sak til at du bare skal gi opp!!

Jeg prøver å kjøre heving. Opel mener jeg kan prøve det, men sier også at denne delen bare går uten forvarsel. Så de var redd jeg ikke kom så langt mot selger. Jeg kunne derimot sikkert klare å få avslag på bil grunnet feil info om rust og bremser.

6
Opel Ampera PH / Sv: Noen som kjenner til denne ?
« på: torsdag 14. november 2019, klokken 15:30 »
Jepp. Offisiell drittbil!
Er 2 Opel jeg har i mitt liv, og 2 gang jeg bare har hatt trøbbel med bil!
Opel forhandler har nå endelig funnet feilen med bilen. De er 95 prosent sikre, veldig betryggende!
Jeg må betale 7900 kr i feilsøking.
Feilen er da at 530095 hydroaggregat må byttes. Dette kommer på 42 000 kroner!

Bilen ble kjøpt for 106 000 kr. Den skulle være i meget god stand, bremser nylig byttet og ingen rust.
Den er ikke kjørbar, har rust på samtlige bremser som da må byttes, ganske mye rust rundt på understellet, og denne feilen med hydroaggregat.
Så for å få den på veien igjen, vil det komme på ca 70-80000 kr.

Vi får se hva selger sier, har sendt han klage med mine krav.

Om ikke blir det å selge en lite kjørt og flott Ampera som rep.objekt!

7
Opel Ampera PH / Sv: Noen som kjenner til denne ?
« på: mandag 11. november 2019, klokken 17:42 »
Skal skrive en Mail til Forbrukerrådet og høre hva de tenker.

Bilen ble opplyst som rustfri fra selger. Jeg spurte om den hadde rust eller om det var kjente mangler, noe han tydelig sa det ikke var. Videre stod det tydelig i annonse at alle bremser var byttet i 2018.

Når bilen fikk feilmeldinger nå, tok de den på bukk, og det viser seg at alle bremser er nedslitt og rustne, bilen er forholdsvis sterkt angrepet av rust under ( prøvde å se etter dette når jeg kjøpte, men felger dekker for bremser og korte ikke komme seg så langt under bilen at jeg så det bar rust).
Jeg må altså bytte alle bremser og klosser. Videre må jeg fjerne rust under og få lagt på understellsbehandling.

Men det absolutt verste er feilmeldingene på bremsene, som det virker som det er vanskelig å finne ut av.

Jeg har hatt bilen i 5 dager!

8
Opel Ampera PH / Sv: Noen som kjenner til denne ?
« på: mandag 11. november 2019, klokken 16:17 »
Bil du ikke engang kommer deg hjem med lukter heving av kjøp umiddelbart iaf om du kjøpte av firma.

Er jo det som er utfordringen her.
Bilen ble kjøpt av bruktbilselger utenfor Oslo. Var ingen feilmeldinger da jeg prøvekjørte. Gikk nøye gjennom bilen. Lyste så godt jeg kunne under, men bilen er lav så vanskelig å komme til. Original sommerfelger er utformet slit at en ikke klarer å se bremseskivene.

Jeg kjørte hjem, ca 50 mil, og så litt småkjøring hjemme. 2 dager etter kommer feilmeldingene. Og da startet ballen å rulle.

9
Opel Ampera PH / Sv: Noen som kjenner til denne ?
« på: mandag 11. november 2019, klokken 15:50 »
Nå har Sven Kvia fått den inn. De bare lurte på hvor mye jeg ønsket å bruke på feilsøking. Før jeg kjøpte bilen ringte jeg til Oldervoll bil, som solgte bilen ny og har tatt alt av servicer, for jeg ville sjekke litt opp, men fikk bare beskjed om at det hadde jeg ikke rett til, det var mellom dem og kunden.

Nå viser det seg at bilen har en lang historie med feilmeldinger som de ikke finner ut av. Og det er en fare for jeg sitter med skjegget i postkassen.

Elendig service hos Oldervoll, derimot gjør Sven Kvia så godt de kan.


10
Opel Ampera PH / Sv: Noen som kjenner til denne ?
« på: mandag 11. november 2019, klokken 08:40 »
Hei.
Ja, jeg måtte ta en sjanse, så jeg kjøpte den. Kjørte Leafen til Oslo, leverte den til ny, veldig fornøyd eier, gikk nøye over Amperaen. Kjøpte den, kjørte den tilbake til Stavanger. 50 mil med en behagelig bil.

Men, lykken var kortvarig. Nå står bilen på verksted, på ubestemt tid.
Plutselig forsvant mye av bremsekraften, og det lyset opp flere lys i dashbord. Rødt utropstegn for at det er noe feil med bremser. ABS lyset lyser, stabilitetskontroll lyset lyser. Den gir beskjed om at det må utføres service på bremsesystem og på StabiliTrak.
Jeg våget ikke annet enn å frakte den til nærmeste verksted, og der står den. De skal se på den når de får tid.

Veldig kjedelig start.

11
Leaf 2010-2017 / Sv: Utrolig overpriste biler på Finn.no
« på: søndag 10. november 2019, klokken 20:54 »
Jeg sammenlignet med 2016 modeller. Og når noen da mener de skal få 150/160 000 for en 2016 mod som er kjørt 70 000 kilometer, da mener jeg de overpriser.

12
Andre Elbiler / Sv: MG ZS EV fra 229.900
« på: torsdag 07. november 2019, klokken 21:44 »
Synes det er dumt, da alt jeg leser av tester og kundeopplevelse fra England er svært positive.

Til prisen virker det å være en veldig konkurransedyktig bil!

Med bare 3 stjerner i kollisjonstest (for fossilutgaven) er det vel begrenset hvor stor appell denne ville hatt i Norge? Riktignok kan den nok presses opp i 4 stjerner ved å inkludere masse førerstøttesystemer som standard, men "standarden" i dag er jo minst 4 stjerner uten slike systemer og 5 med.

Du maser og maser om 3 stjerner osv.
Denne bilen vil få 4 stjerner når elbilen testes, da grunnet den har fått flere førerassistanse systemer enn fossilutgaven.

Er det bare MG som har 4 stjerner?
Hva med f.eks nye elektriske Peugeout 208? Den har også fått fire stjerner, og folk står i kø for å kjøpe!

Så ro ned korstoget ditt. Folk kjøper Twizzy også, er jo en dødsfelle sammelignet med denne MG’en og 208.

13
Andre Elbiler / Sv: MG ZS EV fra 229.900
« på: torsdag 07. november 2019, klokken 12:56 »
Synes det er dumt, da alt jeg leser av tester og kundeopplevelse fra England er svært positive.

Til prisen virker det å være en veldig konkurransedyktig bil!

Men blir usikker på fremtidig bilhold når det er så mye usikkerhet rundt dette.
Selv om de finner en samarbeidspartner i Norge, hvor lenge vil det vare? Hva med garanti på bilene om plutselig MG forsvinner fra markedet igjen etter de kom til Norge? Hva med tilgang på deler? Og ikke minst, annenhåndsverdi?

14
Leaf 2010-2017 / Sv: Utrolig overpriste biler på Finn.no
« på: tirsdag 05. november 2019, klokken 17:30 »
Kan si hva jeg fikk for min.

2016 , 30 kWh, kjørt 88000 kilometer. Alle batteristreker på plass. Fin bil med chrom pakke.

Solgt for 130 000 plank. Da med utslitte sommerdekk som måtte byttes.
Dette ble kjøper informert om, og var greit.

Bilen hadde da litt igjen av garanti.

Jeg ønsket å selge før denne gikk ut.

Prøvde meg høyere i pris først men, så fort hva markedet var villig å betale.

En 2016 med kortere kjørelengde kan nok selges for rundt 140 00, så mye mer enn det er overpris.

Det er hva jeg mener da.

15
Andre Elbiler / Sv: MG ZS EV fra 229.900
« på: tirsdag 05. november 2019, klokken 14:16 »
Nå er vi i November, og det er fortsatt helt stille rundt denne bilen.
Ikke fått noe informasjon om forhandler. Ikke noe nettside i Norge. Ikke noe informasjon om når biler kan forventes i Norge.

Venter i spenning.

Sider: [1] 2 3 ... 66