Kjørte Asker-Bodø-Asker denne uken med en 2016 Ioniq 28kWh, prlatisk rekkevidde på rundt 180 km. Helgelandskysten nedover. Ladet på SuC hele veien med unntak av 3 ganger. Fikk ikke ladet på Ørnes, ingen kontakt mellom bil og lader men en annen lader rett ved så gikk greit. Leinstrand fant jeg via en annen app, den var ikke åpen for alle, men denne står på CirckleK med egne ladere.
Jeg har laderen på samme sted som Tesla, så veldig lettvint. Men problemet var ofte at det sto annenhver bil med lader på høyre og venstre side, så det kunne stå at halvparten av laderene var ledige mens det var kø. Imidlertid kjørte jeg 2700 km og sto i kø i kanskje 30 minutter til sammen, ladet 22 ganger. Beste løsningnen, om enn ikke plalagt, var på Brekkvasselv, der det er plass bak laderene så VW/Skoda m.fl. kunne kjøre gjennom og bruke ladere uten å blokkere andre ladere.
Ikke rart folk flest bruker Tesla sine ladere. Det er halv pris på strømmen, appen bare virker og alt er anklere. De andre laderene krever masse dårlige apper, logg inn med BankID for hver gang, bare mas og hassle. Lengre kabler ville løst problemer med feilparkering. Kanskje det kunne kommet en form for skjøteledning slik at E-tron og ID4 kunne ladet uten å oppta flere plasser?
Jeg har laderen på samme sted som Tesla, så veldig lettvint. Men problemet var ofte at det sto annenhver bil med lader på høyre og venstre side, så det kunne stå at halvparten av laderene var ledige mens det var kø. Imidlertid kjørte jeg 2700 km og sto i kø i kanskje 30 minutter til sammen, ladet 22 ganger. Beste løsningnen, om enn ikke plalagt, var på Brekkvasselv, der det er plass bak laderene så VW/Skoda m.fl. kunne kjøre gjennom og bruke ladere uten å blokkere andre ladere.
Ikke rart folk flest bruker Tesla sine ladere. Det er halv pris på strømmen, appen bare virker og alt er anklere. De andre laderene krever masse dårlige apper, logg inn med BankID for hver gang, bare mas og hassle. Lengre kabler ville løst problemer med feilparkering. Kanskje det kunne kommet en form for skjøteledning slik at E-tron og ID4 kunne ladet uten å oppta flere plasser?