Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Skjøteledning

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model S utrygg på vinterføre/snø
søndag 05. desember 2021, klokken 08:35
Jeg har 75D med Nokian H3 samme som deg. Er på min tredje vintersesong med den. Bor på Østlandet. Kjørt mye på E18 slapseføre og vanlige vinterveier.
Aldri opplevd det du forteller. Sladd/ sleng må fremprovoseres. Bilen oppleves av meg som den tryggeste mest stabile jeg har kjørt på vinterføre, kom fra Golf med 4motion.
#2
Model 3 / Sv: Innkalling til kjøretøykontroll (ikke EU-kontroll)
fredag 15. januar 2021, klokken 16:27
Bodde noen år i Dubai og der var det forskjellige regler for lokale og vi som utenlandske « slaver».
Husker de lokale hadde så mørke ruter fremme at de måtte heise ned sidevinduet de gangene de gadd å kikke ut før de svingte inn på en hovedvei, ellers så hadde de ikke sett noe som helst. Fantastisk.
#3
Tesla / Sv: Reklamasjonssaker mot Tesla utenfor garanti
fredag 15. januar 2021, klokken 09:14
Kjører selv ca. 45.000 km. i året. Har en S75D kjøpt ny des.-18.
Kommer til å runde 100.000 før høsten -21.

Jobbpendler og har voksne barn, bakseter(dører) brukes knapt.
Hvis dørhåndtak bak streiker etter kjørte 100.000 km men bilen er under 3 år så skal jeg like å høre argumentasjonen fra Tesla for ikke å skifte de på reklamasjon.

Mange deler av bilen som ikke har sammenheng med antall kilometer kjørt. Samme med skjerm MCU. Bruker selv 2 timer på 180 km til jobb kjører E18/ E6. Mange som bruker 5-6 timer på samme kjørelengde. Så du kan ha tilfeller hvor skjerm har vært i bruk mange flere timer i en bil som har kjørt under halvparten av en som har gått over garanti kjørelengde men bare er 3 år. En Skjerm blir jo ikke slitt av antall km. men antall timer den er i bruk(gangtid).

Er ikke helt svart/ hvitt dette med garanti/ reklamasjon.
#4
Tror årsaken til at UK og Performance har det er at de er produsert i en senere batch og at alle vin. etter det vil ha nye lykter.
#5
Havnet i liten skrent skjult av tettpakket snø langt oppe på fjellet i et nytt hyttefelt. Bilen sto med begge bakhjul i været. Fikk tak i en som holdt på med gravemaskin på en nabotomt. Fikk lagt slepetau(bred type) rundt bærearm høyre bak og festet det så i grabben. Ble dratt forsiktig opp. Var spent på om noe ville bli ødelagt eller hjulstilling ville bli påvirket. Så ut til å klare seg uten skade. Dette var i mars-20 og har kjørt 25.000 problemfrie km. etter det.
#6
Tesla SW og AP / Sv: Norge får FSD (sammen med Canada) etter USA!
tirsdag 03. november 2020, klokken 08:50
Har time denne uken for skifte til HW3 på min 2018 Model S75D, bra timing. Jeg er klar :+1:
#7
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
onsdag 07. oktober 2020, klokken 10:10
Kjørt på Goodyear UG ICE 2 i 2 sesonger nå(30.000 km) på S75D.
Beste piggfrie vinterdekk jeg kjørt på for «Østlandske» forhold.
Pendler Sandefjord-Gardermoen og litt kjøring til fjells på vinter'n.

Dekkene er helt suverene på motorvei, vått slapseføre, bra på tørt føre.
Bra på snø og akseptabel på is.
Støyer lite og er enig med NAF test som mener det er en «asfalt cowboy»

Hadde Nokian Hakkapellitta 3 tidligere og er mer fornøyd med Goodyear.
#8
Kan bekrefte at Lier North har fått CCS på plass. Ladet der i går.
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Cc slås automatisk av ved vannplaning
mandag 02. mars 2020, klokken 07:50
Står også advarsel i brukerhåndboken om ikke å bruke CC under de forhold som du beskriver:utdrag «eller når værforholdene (f.eks. kraftig regn, snø, tåke osv.) gjør det uegnet å kjøre i konstant hastighet. Aktiv Cruise Control tilpasser ikke kjørehastigheten etter vei- og kjøreforholdene»

Måten du da kjører bilen din på er «reaktiv», den har ingen mulighet til å lese veiforhold med vann/ snø i veibanen og er avhengig av å havne i en situasjon hvor elektronikken må redde bilen ut av en vannplaning eller skrens som allerede har oppstått.

Kjører du manuelt og ser og tolker veibanen foran deg så kan du handle «proaktivt»ved å senke fart styre unna vannansamlinger og unngå å måtte være «reaktiv».

Blir faktisk litt skremt når jeg leser hvordan du kjørte brukte bilen under de rådende forhold og stolte blindt på at elektronikken skulle ordne opp gang på gang.

Det er kjekt med ESP som retter opp bilen hvis du får en skrens også, men kommer du for fort inn i sving så gjelder fortsatt de samme fysiske lover for deg og meg og det er bare så mye elektronikken kan gjøre for deg.

#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Forbedringer på Model S siste 3 år
mandag 17. februar 2020, klokken 08:01
Hadde 2015 S70D med helskinn, ble aldri helt venn med skinnet.
Synes de ikke holdt seg spesielt bra og var klamme om sommeren og kalde om vinteren.
Har nå en 2018 S75D med stoffseter, superfornøyd.
#11
Tesla SW og AP / Sv: Tesla V10 er her!
tirsdag 15. oktober 2019, klokken 09:00
Takk for tips, skal prøve en reset/ skifte av språk.
#12
Tesla SW og AP / Sv: Tesla V10 er her!
tirsdag 15. oktober 2019, klokken 07:32
Lastet ned V10 i går. Får ikke opp netflix når jeg står i park trykker på theater
Så er det bare tom hvit side. Noen andre som har fått netflix? Sto i garasjen med full wifi dekning.
#13
Model 3 / Sv: Erfaring med model 3 etter 3 mnd...
fredag 21. juni 2019, klokken 07:40
Mener å huske at trilliningen gikk ned fra 249.000 til 149.000 over natten.
Vesentlig større tap i prosent og kroner enn det som skjedde med Model 3.
Alltid kjipt når det det skjer deg selv.
Opplevde selv at prisene ble dumpet kraftig på inventory etter at jeg tok ut min S75D i des.
Får heller tenke på de 1.99% jeg fikk i fast rente over 10 år, da blir ikke regnestykket så ille.
#14
Model 3 / Sv: Få løs CCS-kabel på SuC?
mandag 06. mai 2019, klokken 08:30
Bedre å spørre når du ikke vet :+1:
Nok av folk som bruker «Hercules metoden»(riv og røsk med mye kraft) for å kompensere for feil bruk.
Sett nok av ladekabler ødelagt av den metoden.
#15
Jeg troppet opp på mitt lokale Vianor senter i påsken og der hadde de ikke
sett noe til mine dekk.
De undersøkte i sitt system og sendte henvendelse til Tesla, de har heller ikke
noe info om dekkene.
Sendt flere mailer til service, sendt inn spørsmål på min Tesla side. Har vært på service senter snakket med kundebehandler.
Ingen har tatt ansvar.
Nå må jeg kontakte advokat får å få dekk/ felger som bilen ble kjøpt med. Utrolig.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA