Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - trykkertor

Sider: [1] 2 3 ... 112
1
Model 3 / Sv: Den første tiden - Tanker Opplevelser Spørsmål
« på: ſøndag 28. Februar 2021, klokken 20:59 »
Vindusviskerne fikk helt ADHD i auto-modus.
Sa: - "Gi vindusviskerne Ritalin"

Da roet de seg.

2
Model 3 / Sv: Innkjøp av takstativ?
« på: Fredag 26. Februar 2021, klokken 18:39 »
Bolten har jo gjenger hele veien. Bare å kappe av det du ikke trenger.

4
Model 3 / Sv: Glassbehandling - Viskere som hakker
« på: Lørdag 20. Februar 2021, klokken 18:34 »
Poler ruta med Meguiars glass polishing compound og til slutt glass sealant eller Rain x repellent. Og så et godt vintertips til slutt: Ha en dl. med Salty (konsentrert saltoppløsende middel) i spylervæska. Da løses saltlaka på vinduene opp mye lettere og pusserne glir fint. Alt dette fåes bl.a hos garasjetid.no
Da forsvinner jo hele poenget med at han har fått forseglet ruten sin.
Blir jo som å anbefale en keramisk behandlet bil å polere den og legge Fussocoat.
Du fjerner arbeidet som er gjort for å legge på et dårligere produkt.

og 1dl salty i spylerveksen er ALT for mye.
Vi snakker en til maks to korker i spylervesken.

5
Model 3 / Sv: Leveringstid på Model 3 om dagen?
« på: Lørdag 20. Februar 2021, klokken 12:08 »
Dette bør på ingen måte forsvares uavhengig av om det var fra Tesla eller andre merker!
Å prøve å bortforklare dette med behov for leiebiler eller andre konspirasjoner oppdiktet fra et gutterom bør vi holde oss for gode til.
Jeg kan prøve meg på en ironisk bortforklaring. Så får du ha meg unskyldt hvis den ikke løsner på smilebåndet.

Kanskje Tesla registrerer lånebilen på kunder som låner den, slik at de ikke skal gå glipp av følelsen å EIE Teslaen de kjører rundt i, hver gang egen bil er på feilutbedring??

6
Model 3 / Sv: Glassbehandling - Viskere som hakker
« på: Lørdag 20. Februar 2021, klokken 12:05 »
Denne hakkingen forsvinner når viskerne har vært i bruk noe tid.
Er som om det ytterste laget av coatingen og viskerne tilpasser seg hverandre.

Jeg behandler rutene på min bil hvert halvår og har tilsvarende erfaring som du beskriver.

7
Elbilen i Samfunnet / Sv: Salg av elbil til utlandet?
« på: Lørdag 20. Februar 2021, klokken 12:00 »
Kanskje "Marcus bil" kunne ordnet alt det formelle for deg mot et vederlag. Så får du en viss trygghet i transaksjonen og en profesjonell er inne i prosessen.

https://marcusbil.no

8
Jeg er helt sikker på at det vil være en varig endring i måten vi tenker på arbeidssted
For noen, men på langt nær for alle.
Tenk på alle som sitter og sitrer for å komme ut av hjemmekontor og møte staben igjen.
Tror ikke vi skal se på hjemmekontor som løsningen på hverken kø- eller kollektiv-problematikk.
Det blir et musepiss i havet når vi er tilbake til normalen.
Og like mange, om ikke flere vil ut å reise i helgene til hytte, fjell, Sverige og andre steder.

Så tror ikke vi skal ta Korona-krisen til inntekt for at transportproblemer er en saga blott.

9
Elbilen i Samfunnet / Sv: Salg av elbil til utlandet?
« på: Lørdag 20. Februar 2021, klokken 00:26 »
Mitt råd er ikke gjør det.. det lukter problemer.....

.. når noe er for godt til å være sant......

Hvis noe virker for godt til å være sant, så er det ofte det! Ikke la deg lure til å gi fra deg betalingsopplysninger.
Han har jo ikke skrevet at det er for godt til å være sant.

Be om betaling av bilen.
Overfør pengene som kom inn til en annen konto du eier. (Just in case.)
Avregistrer bilen og be kjøper hente bilen på prøveskilt.

10
Model 3 / Sv: Hvorfor har Tesla fjernet muligheten til å justere regenerering?
« på: Mandag 15. Februar 2021, klokken 21:56 »
Er jo ikke en hersketeknikk når jeg gjengir det som er blitt sagt gang på gang. Da er noen som har behov for å vri diskusjonen.

Eksempel med mangel på low regen eller enda bedre, winter mode.
Jeg har en reaksjon som sier at jeg vil la bilen rulle i fri/nøytral hvis jeg mistet litt styring på glatten. Dette klarte jeg før ved å trampe inn klutsjen.
På Kona Electric kunne jeg sette regen til nærmest null. Samme i e-Niro.

I en panikksituasjon vil jeg ikke klare å balansere wattpedalen til seiling, og heller ikke flikke bilen i nøytral. Det tar også for lang tid.

Winter mode med null regen tipper jeg er så lett å lage at en Tesla-koder hadde fikset det på under en time.
Da er det et mysterium for meg at enkelte som ikke trenger denne funksjonen argumenterer for at bilen er "perfekt" til vinter slik den er.
Vi snakker om forbedringspotensiale som er meget lett og nesten kostnadsfritt å implementere.

11
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
« på: Mandag 15. Februar 2021, klokken 17:55 »
Roland kan/vil ikke svare på hvor mange biler det gjelder. Hva med å lære han å bruke Google?

The National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) has requested Tesla to recall about 158,000 Model S and Model X over an issue with the vehicles’ media control unit, where key features such as the backup camera are displayed. The recall affects Model X SUVs produced from 2016 to 2018 and Model S sedans that were manufactured from 2012 to 2018.

Noen som vet hva som dukker opp på skjermen hvis du trykker ctrl-v på Roland sin datamaskin??

"– Vi kommenterer av prinsipp ikke enkeltkunder i media. Vi synes det er leit å møte kunder i rettslige instanser. Heldigvis skjer det ytterst sjelden. De aller fleste Tesla-kundene i Norge er fornøyde, som dokumentert i blant annet Norsk Kundebarometer 2020, hvor Tesla med 4/5 stjerner ble plassert i kategorien svært fornøyde kunder."

12
Model 3 / Sv: Hvorfor har Tesla fjernet muligheten til å justere regenerering?
« på: Mandag 15. Februar 2021, klokken 17:47 »
Litt festlig å se alle som forsvarer hvordan bilen oppfører seg på vinteren.
Det er fordi et knippe Tesla-folk ser på bilen som perfekt og ikke noe trenger å forbedres. Da er det kun snakk om å bortforklare eller finner måter å omgå forbedringspotensialet på.
Dette finner vi i diskusjoner på hvorfor vi ikke trenger rattvarme, vi kan jo bare bruke 3-4 kwh på å varme opp bilen i forkant. Trenger ikke Winter-mode på regen. Kan jo bare lære å "kjøre bilen". Osv. osv.

Spør de samme folkene så.
Du kan velge mellom en Model 3 med winter mode på regen og rattvarme, eller en Model 3 uten.
Så kan det hende de velger den med likevel. Selv om de ikke "trenger det".

13
Model 3 / Sv: 77 kWh batteri eller 82kWh batteri på nye Model 3 2021?
« på: ſøndag 14. Februar 2021, klokken 15:32 »
Hei, kjapt spørsmål, er det flere her som har problemer med at power limit på Tm3P 2021?altså at prikkene kommer allerede rundt 30-40%? Forvarmer bilen godt, spesielt nå i dette været, men etter å ha kjørt en stund og den kommer rundt 30% så kommer prikkene.
Til sammenligning så oppførte vår Model 3 LR 2019 mars seg slik i går.
Vær. Tørt -8 til -12 i kjøreområdene.
Kom ut til kald bil 34% på batteriet.
Effektprikker helt ned til venstre side av det rattsymbolet. Bilen føltes som en sløv bensinbil hva motorkraft angikk.
Kjørte 15km til butikken. Handlet, kjørte 15km hjem igjen.
Da var det 22% igjen på batteriet, og kun 4 prikker effektbegrensning helt til høyre på skalaen.
Tok en 0 - 80km/t akselerasjon og det var rikelig med futt og fart i bilen. Reiv godt slik som Model 3 typisk gjør.

Bjørn Nyland la vel helt nylig ut video hvor han sammenligner akselerasjon mellom Long Range og Performance, hvor Long Range vinner i disse tider og temperaturer.

https://www.youtube.com/watch?v=N2s71w2W9UA

14
Så når noen sier at de ikke savner det, er det andre som må ha det. Særlig når det er minus 7 inne i bilen (som det var i min bil i forrige uke). Alternativet hadde vært polvotter...
Minus 7 er jo nesten luksus i forhold til het hos meg. Er vanligvis -18 til -20 interiørtemperatur her hos meg.
Og noen sier at etter 5 minutters kjøring er rattet temperert.
Think not, in these conditions...

15
Elbiler i media / Sv: Elbiler slått ut av sprengkulda.
« på: Torsdag 11. Februar 2021, klokken 22:42 »
Nye Model S og X går over til Li-Ion-batteri på 12V.

https://insideevs.com/news/485543/refreshed-tesla-model-sx-liion-12v-battery/

Sider: [1] 2 3 ... 112