Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Ingeniøren

Sider: [1] 2 3 ... 167
1
Tror det er noe feil på angivelse av ladehastighet i WattCat.

Har sett det lenge da det virker som + km/h ikke henger sammen med det som står i parentes. F.eks nå så startet jeg lading med +30/h (1.6 kW) på jobb i dag og når flere kommer går hastigheten ned og nå står det +15/h (1.6 kW). Mao så endres ikke antall kW - virker som den står konstant på 1.6 kW/ 7 Amper i parentesen.

2
Jaguar i-Pace / Sv: Forsikring på Ipace
« på: I går kl. 06:48 »
Og når vi sammenlikner her er det greit å skrive hvor man bor da prisen på bygda eller byen kan være veldig forskjellig...

3
Jaguar i-Pace / Sv: Feilmelding: feil med fjæring
« på: onsdag 13. november 2019, klokken 19:19 »
WattCat lagrer alerts bare i et døgn ser det ut til, ser ikke lengre tilbake enn i går på min i alle fall.

Spent på hvordan bilen takler 35-40 minusgrader. Vi pleier å ha 2-3 slike dager på nyåret her hver vinter :)

Jeg har logg tilbake til 3 oktober.

Når det er så kaldt ville jeg holdt meg inne og latt bilen stå. Alt av plast og gummi blir stivt og sjansen for skader øke så du er herved advart. Bilen er neppe testet ved slik temperaturer.

På den annen side er det vist en i Karasjok som har en BMW i3 - går vist veldig bra, men det er ikke f. esk. luftfjærer på den... 


4
Audi e-tron / Sv: Vinterbilen e-tron quattro
« på: onsdag 13. november 2019, klokken 15:45 »
Veldig fornøyd med hvordan den kjører på vinterføret som er nå og komforen er upåklagelig. Men en ting som jeg reagerer på er hvor lett 360-kameraene blir dekket av dritt. Audi burde ha tenkt på deksler eller lignende som åpner seg automagisk når man aktiverer kameraene. E-golf har tenkt på dette på ryggekameraet, og det er en bil til halve prisen. Som været er nå må jeg børste av sensorene minst en gang hver dag.

Vær forsiktig med å børste, da ender du fort opp med permanent dårlig kamera. Skaff heller en sprute flaske med hard stråle og fyll den med spylevæske og litt salo. Sprut og la det renne av, ikke tørk. Trikset har jeg fra Tesla Bjørn..

5
Model 3 / Sv: Biltrekk / Tophat
« på: onsdag 13. november 2019, klokken 09:19 »
Jeg har ingen garasje og lurer på om noen som har noen biltrekk eller tophat å anbefale til Model 3?

Når var er på det kaldeste så slet jeg litt med å kjøre ned og opp vinduet, men ved forvarming så har ikke det vært noe problem, det har heller vært en utfordring med å få opp dørhendelen, men det går med litt banking. Så jeg tror kanskje det hadde gått litt mer uproblematisk om man hadde fått kledd på bilen.

Og om du gjør det så riper du opp lakken. Jeg ville ikke gjort det. Sørg heller for å smøre lister/pakninger og vinduskant for at vinduet skal gå ned.

Har brukt topphatt på tidligere biler i minst 10 år og aldri merket at en topphatt har gjort noen skade på lakk, og ja jeg er petimeter og sjekker slikt og ville stoppet umiddelbart om jeg fant noe.

Har dog bodd på steder der vind ikke er noe stort problem, og blir det vind så ledsages det gjerne at varme så da droppet man hatten. Noe annet er det om man bor et sted det konstant blåser om det er kaldt eller varmt, da ville jeg vært litt mer forsiktig.

6
Jaguar i-Pace / Sv: WattCat - Android-app for fjernstyring av I-Pace
« på: onsdag 13. november 2019, klokken 09:11 »
Og der var "Trips" / Siste turer på plass i appn.

Herlig ardevd, du gjør en kjempe jobb  :+1:

Edit: Lurer på hva den siste posten i Trips betyr, den meg grønt ikon og som hos meg ligger på 98-100% - er det økonomi da jeg normalt tar det pent i Øko mode og bare følger trafikken (ikke mye valg som regel...)

7
Model 3 / Sv: Skvettlapper/foliering
« på: onsdag 13. november 2019, klokken 09:05 »
Mulig jeg monterer også, men er litt usikker på hva som skjer hvis skvettlappen treffer kantstein eller liknende. Kan det bli skader? Noen med erfaring på sistnevnte?

I tillegg blir vel skvettlappene mer utsatt vinterstid mht. oppbygging av is/snø på de.

Spørs hva som er bra nok: foilering på utsatte plasser ved hjul, foilering på utsatte plasser ved hjul+skvettlapp eller kun skvettlapp...

En på CarSpa i Oslo sa at jeg fikk omtrent 90 % bedre beskyttelse ved hjulene hvis jeg monterte skvettkapper.
[/quote]

Nepper noe problem ved normale temperaturer med blir det kaldt som minus 10 grader blir en del plaster utrolig harde og sprø og da knekker de gjerne.. Tar du det rolig i kulda går det sikkert fint  :)

Edit: De er myke fordi plasten er tilsatt mykner. Over tid vil mykneren diffundere ut av plasten samt at sola tærer på plasten slik at om noen år vil de være stive året rundt. Her vil du dog finne en del forskjeller der pris ikke nødvendigvis sier at de vil holde seg myke lengre...

8
Jaguar i-Pace / Sv: Forsikring på Ipace
« på: onsdag 13. november 2019, klokken 08:50 »
Interessant. Det kan fort bli mye penger ved totalskadd batteri etter kollisjon. Har ikke lest papirene mine enda, da jeg fortsatt er på introtilbudet til dnb

Det kan da ikke være slik at batteriet bare delvis er inkludert i en skade ??? Noe annet om batteriet er skadet av misbruk. Har og DNB gjennom forhandler men får se meg om etter et annet selskap om dette er riktig !

9
Jaguar i-Pace / Sv: Feilmelding: feil med fjæring
« på: onsdag 13. november 2019, klokken 08:45 »
WattCat er en "Alerts log" der det kommer opp hendelser med bilen. Har ikke fått slike feilmeldinger siden jeg begynte å bruke WattCat med det dukker stadig opp småting om preconditioning, lading, åpent vindu mm. Skulle tro en slik hendelse dukker opp her og.

Elsker denne, skikkelig ingeniør app  :+1: :+1:

10
Jaguar i-Pace / Sv: Vindusviskerblad
« på: onsdag 13. november 2019, klokken 08:38 »
Mine har knirket fra dag en men det hjelper å myke de opp med spylervæske. De siste viserne jeg kjøpte på Biltema er bedre enn disse...

11
Jaguar i-Pace / Sv: Kommende oppdateringer
« på: onsdag 13. november 2019, klokken 08:34 »
Men, er det ikke slik at at det er forskjellige filosofer ute å går her. Tesla har et mindre topp buffer og lader du til 100% får cellen høyere spenning enn det de får i Jaguar. Derfor anbefaler Tesla og ikke ladet til 100% utenom når du må og har implementer regulering av dette så du kan sette dette til f.eks 90% ved daglig bruk.

Med andre ord kan 100% hos Jaguar kan tilsvare 90% hos Tesla hvis man ser på spenningsnivå i cellene.

I og med at Januar nå snakker om å øke kapasiteten med 8% kan det tyde på at de bare endrer bufferen i hver ende og kanskje innfører et tilsvarende regime som Tesla med justerbart ladenivå?

12
Jaguar i-Pace / Sv: Feilmelding: feil med fjæring
« på: tirsdag 12. november 2019, klokken 06:40 »
Føyer seg vel inn i rekken av litt underlige feilmeldinger. Har fått melding om feil på kamera et par ganger, både på egen og låne bil, uten at det er feil tilsynelatende...

13
Jaguar i-Pace / Sv: WattCat - Android-app for fjernstyring av I-Pace
« på: tirsdag 12. november 2019, klokken 06:35 »
Interessant. Jeg trodde det var spenningen på hovedbatteriet men jeg aner ikke for å være ærlig. API'et spesifiserer ikke. Kanskje jeg sender avgårde en mail til engineering og spør.

Tror det kan være lurt da hovedbatteri ligger på 400V+, men mindre vi snakker forbi hverandre...

14
Jaguar i-Pace / Sv: Feilmelding: feil med fjæring
« på: mandag 11. november 2019, klokken 07:07 »
Når jeg kjørte bilen inn i garasjen i kveld sto det feilmelding ca sånn:

OK å kjøre forsiktig - feil med fjæring

Hadde ikke med mobilen så fikk ikke tatt bilde, var muligens litt andre ord i meldingen.

Noen som har vært borti det samme?
Bilen har luftfjæring og det er ca 10 minusgrader ute.

Hvis du har muligheter så sjekk at du har 12-13V på batteriet. Det har vært en del tull med 12V lading og utlading av batteri som kan gi alle mulige feilmeldinger.

15
Jaguar i-Pace / Sv: Hvordan slå på varmetråder i ruten med app?
« på: mandag 11. november 2019, klokken 07:02 »
Det er nok en grunn til at de har valgt å ikke ta med seter og varmetråder. For en del termostat regulert utstyr kan det være fornuftig at det benyttes under tilsyn...

Ellers synes jeg det er litt kjærring å klage på kalde seter når bilen er oppvarmet  ;) Har ikke valgt varme i rattet og varmen i setet bruker jeg sjelden eller aldri, men jeg forvarmer bilen ja..

Sider: [1] 2 3 ... 167