Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - MikeLevy

#1
Model 3 / Sv: Hundebur Model 3
tirsdag 05. januar 2021, klokken 12:41
Sitat fra: Verius på tirsdag 05. januar 2021, klokken 12:23
Nå vet jeg ikke helt hvor du hadde tenkt å ha det hundeburet i en Model 3 da "luka" bak er ett helt lukket rom og ikke ett sted jeg tror noen hundeeiere ville ha hunden sin under kjøring.

Vet at mange går for en løsning med en "hengekøye" som monteres i baksetet og hunden i sele festes i sikkerhetsbelte punktet.

https://www.amazon.com/BASENOR-Waterproof-Scratch-Nonslip-Hammock/dp/B07MFYKLQQ

Takk for svar. Jeg hadde tenkt å ha den ene ryggen nede og buret i bagasjerommet ja. På kortere turer vil jeg bruke noe lignende du foreslår
#2
Model 3 / Hundebur Model 3
tirsdag 05. januar 2021, klokken 12:16
Hei
Prøvd å søke, men finner ingen som svarer på spørsmålet.
Jeg har lett meg frem til dette buret til Model 3: https://www.dyrekassen.no/herkules-4pets-hundebur-pro-1-falcon
Samtidig sier konfiguratoren til firmaet at det ikke vil passe.
Noen som har dette og vet at det passer eller har tips til andre gode bur?
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Forsikring Tesla
tirsdag 20. juni 2017, klokken 21:43
Hei
Da har jeg gått fra 6600,- første år til 13700,- for andre år hos et visst selskap selv etter å ha kjørt skadefritt. Noen som vet om selskap som fortsatt kan levere OK priser til Teslaeiere?
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Fungerer spotify smertefritt for deg?
tirsdag 16. august 2016, klokken 11:02
Sitat fra: frosken på mandag 15. august 2016, klokken 15:19
Omtrent hver andre eller tredje sang kutter ca 20 sekunder før slutt, og omtrent hver femte sang henger sangen seg opp og høres ut som det er hakk i plata. Den store skjermen må resettes for å bruke Spotify igjen etter dette. Slik har det vært i flere måneder, både før og etter siste oppdatering.

Så jeg har omtrent sluttet å bruke Spotify i bilen, men streamer heller fra telefonen.

Denne har jeg og. Tok det med Tesla som etter mye feilsøking over lang tid kom med svaret "dette vil bli fikset i en fremtidig oppdatering" Det er tre mnd siden nå.....
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Den store knirketråden...
onsdag 08. juni 2016, klokken 21:20
Sitat fra: Elkjell på onsdag 08. juni 2016, klokken 20:28
Ny knirk / gnissing

På min bil er midtkonsollen så nærmt førerseteryggen at de tar i hverandre når jeg lener meg bakover.
Dette gir en ekkel knirkelyd ved kjøring. På den andre siden er det 3-4 cm klaring mot passasjersete.
Har tatt det med på liste til servicebesøk.

Denne har jeg også, forferdelig irriterende. Gjør at jeg sjelden orker å kjøre uten musikk på.
Er nextgen-sete. Ikke sagt i fra til Tesla enda, men skal definitivt tas på neste service.
Noen som vet hvordan de løser dette?
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Vasking, detailing etc. av Model S
tirsdag 22. mars 2016, klokken 16:42
Sitat fra: SunSeeker på søndag 20. mars 2016, klokken 11:51
Sitat fra: Ega84 på søndag 20. mars 2016, klokken 09:39
Sitat fra: Muffinman på søndag 20. mars 2016, klokken 08:53
Etter at Tesla har polert den ene bilen min ser det ut som jeg må legge ny voks da de for alle praktiske formål har fjernet den jeg la i romjula uten å legge ny(se bilde). Den andre ble vokset samtidig og har fortsatt vannskrekken i god behold. Tenkte å bruke en kvalitetsvoks, og sikter meg inn på Swisswax.

Første kriterie er holdbarhet, og glans på andreplass. Hvilken av disse velger jeg (heller mot Shield):
http://swissvax.no/webshop/voks.html?alias=Voks

Om du er ute etter god holdbarhet vil jeg anbefale deg å ta en titt på Fusso Coat 12 months.
http://bilnerden.no/fusso-coat-12-months-dark-200g

Billig og kåret til årets produkt i 2015 på Detailersclub.

Ikke prøvd den selv, men de som har testet den er meget fornøyd!

Denne kan jeg absolutt anbefale. Den er vanvittig drøy, og lett å jobbe med, og en boks holder til utallige biler.

+1 Fantastisk drøy og latterlig lav pris
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Erfaringer med Tesla S 70 og 70D ?
mandag 26. oktober 2015, klokken 21:20
Sitat fra: glenn.sollid på mandag 26. oktober 2015, klokken 19:09
Om noen 70D eiere er interessert i å oppgradere til P85D så er jeg intr i å diskutere. Er nemlig på utkikk etter en 70D.
Kan jeg spørre hvorfor du vurderer byttet?
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software 7.0
søndag 25. oktober 2015, klokken 15:52
Sitat fra: Hyperstress på søndag 25. oktober 2015, klokken 15:41
Sitat fra: MikeLevy på søndag 25. oktober 2015, klokken 15:35
Sitat fra: VL på søndag 25. oktober 2015, klokken 15:33
Noen som har prøvd autopark som kan fortelle hvordan det brukes? Må noe spesifikt trykkes inn før man kjører opp til den luken man vil inn i?
Sett bilen i park så begynner prosessen

Sette i park etter en har kjørt forbi luken?
Mener å huske at Audi sitt system bare viste et tegn hver gang den registrerte en luke, så jeg har bare ventet på at Teslaen også skulle gi meg et tegn mens jeg gled forbi :)

Ja. Det kommer opp en P på den lille skjermen hvis bilen har funnet en luke. Da stopper du mens P'en fortsatt er synlig og setter i park. Fungerer strålende, men gikk litt fortere enn nervene mine likte  :)
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software 7.0
søndag 25. oktober 2015, klokken 15:35
Sitat fra: VL på søndag 25. oktober 2015, klokken 15:33
Noen som har prøvd autopark som kan fortelle hvordan det brukes? Må noe spesifikt trykkes inn før man kjører opp til den luken man vil inn i?
Sett bilen i park så begynner prosessen
#10
Sitat fra: BMW850 på mandag 05. oktober 2015, klokken 14:05
Har du hatt generelt lavt nivå på batteriet og/eller ladet lite den siste uka? Opplevde det samme med identiske feilmeldinger da jeg hadde graving rundt huset og lav SOC 1,5 uke.

Nei. Har aldri ligget under 30% og lader stort sett hver natt
#11
Da sitter jeg her mandag morgen med en 5 uker gammel 70D og venter på at NAF kommer med veihjelp. Den siste uken har "car needs service" "12 volt battery low" osv ventet på meg når jeg har startet bilen om morgenen spesielt når bilen ikke har vært ladet om natten. Tesla har bedt meg kjøre en shut down for så å starte opp igjen og det har stort sett virket. Inntil i dag.
Tesla er en fantastisk bil og oppfølgingen denne morgenen fra service har vært bra, men det er dumt å ha en lang liste med småfeil allerede samt denne på noe som er helt nytt.
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Premium Center Console
tirsdag 29. september 2015, klokken 22:54
Sitat fra: cirys1 på tirsdag 29. september 2015, klokken 22:04
Sitat fra: MikeLevy på tirsdag 29. september 2015, klokken 21:33
Min opplevelse med Tesla her har vært på grensen til skandaløs.

Visst dette fikk deg til og tippe over så lurer jeg på hva du har kjørt før?
De kommer med en løsning ganske fort, ta den (og sorry my language) "hold kjeft", hadde du hatt et lekkende tak eller noe lignende så hadde jeg virkelig forstått frustrasjonen..  8)

Så hyggelig svar..... Jeg skrev at opplevelsen gjaldt konsollen. At samme organisasjon går fra å bekrefte at du har bestilt en vare til å hevde at den aldri er bestilt er i enhver servicebransje lov å kritisere. De rydder fint opp i dag, men har nok av ting å ta av når det gjelder Tesla og ja. Mitt tak lekker, vinduene henger igjen ved åpning av dør osv. Fikk plass om fire mnd på service.
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Premium Center Console
tirsdag 29. september 2015, klokken 21:33
Min opplevelse med Tesla her har vært på grensen til skandaløs. Bestilte min i mai omtrent samtidig som jeg bestilte bilen. Fikk en mail rett før levering om at konsollen var kommet og ville monteres til utlevering. På utlevering var det ingen konsoll montert, men gleden over ny bil overskygget skuffelsen. Fikk beskjed om at dette skulle følges opp og legges inn som en serviceforespørsel. Etter uker uten svar og gjentatte purringer kom plutselig et merkelig svar i dag:
"Det er ingen consoll bestilt til ditt VIN nummer: xxxxxx
Vi har 1 consoll til overs her som jeg eventuelt kan holde av til deg og innstallere en av de neste dagene, hvilken dag passer best?"

Jeg sendte selvfølgelig over dialogen som viser at den visstnok skal ha kommet og være montert osv tidligere. Uansett slo jeg selvfølgelig til på den de hadde til overs og håper å få montert snarlig.

Tesla lager vidunderlige biler, men virker som en svært kaotisk organisasjon her til lands......
#14
Sitat fra: jazzwheel på fredag 18. september 2015, klokken 18:13
Jeg pleier å stå på P4 og betale normalt. Regner med at plassene koster, men at ladingen er gratis?

Riktig
#15
Sitat fra: MeTesla på fredag 18. september 2015, klokken 15:44
Jeg kjører aldri i Oslo med min Tesla i rushtiden men på tirsdag skal jeg rekke et fly 09:20. Jeg kjører fra Moss.

Jeg vet at dette ikke er eksakt vitenskap men om jeg kjører gamle Mossevei - er det da sannsynlig at jeg sklir gjennom rushet i kollektivfeltet? Eller er det her det ikke lenger er lov å kjøre i kollektivfeltet?

Flybussen fra Moss kjører jo her.

Eller må jeg regne med mye trøbbel på den tiden av dagen selv om Tesla kan kjøre i kollektivfelt? Blir jo å kjøre gjennom Oslo rundt 08:00.

Svar fra erfarne Oslopendlere tas imot med takk :)

Dette er veldig væravhengig. Pøsregner det står trafikken lettere. Ved oppholdsvær ville jeg beregnet 2 1/2 time til reisen. Du kan fint kjøre kollektivfelt på Mosseveien, det er ingen begrensninger, men begynner å bli fullt. Ved Ryen pleier Ring 3 og gå fint så kom deg opp dit via Mosseveien evt over Nordstrand. Husk at P10 har masse fine gratis ladeplasser i tredje etasje på Gardermoen.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA