Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - tangotom

#1
Begynte med creep på i 2015, det ble litt av og på første året eller to, deretter har det vært creep av og den blir ikke slått på igjen.
#2
Kontrastyring sitter nok i ryggmargen for meg slik du beskriver, etter mange år på diverse sykler og én elsykkel.  Hoppet rett på en Piaggio mP3 500 som første fossilmotoriserte sykkel, og det var ikke noe problem.  Men jeg har erfaring med at ikke alle som har fått prøve den mP3en tar det like lett, derfor er det nok lurt av produsenten å tilby kurs.

Å kjøre Monotracer med støttehjulene nede har vel store likheter med å kjøre mP3 med låst forgaffel, man følger underlaget helt stivt.  mP3 gaffelen kan låses med sykkelen loddrett i skrått terreng, kan Monotracer det og? 

Angående styring av låsemekanisme/støttehjul, så kan jeg avstå fra å synse om Monotraceren.  Men for mP3 holder jeg fast på at Piaggio med rimelige komponenter kunne forbedre vesentlig den styringen som de har.  Og da forbedre både sikkerhet og bekvemmelighet.  Det baserer jeg på den sykkelen jeg har kjørt siden 2014, og som er en 2013 modell.
#3
Gratulerer!  Hva blir den registrert som?  Motorsykkel med fire hjul?  Kan du kjøre den med klasse B?

Så litt på videoene, og undrer meg over at de ikke har automatisert støttehjulene.  Med en billig drone-IMU som sensor kunne man sette fornuftige kriterier for inn/ut og ta hensyn til hellende terreng.  Samme med Piaggio mP3 og låsing av forstilling.
#4
Elsket min til den ikke virket mer - det er en dekkende beskrivelse for meg og :)  Ble skiftet til manuell vrider for et år siden, og har ikke savnet automatgiret som stadig oftere låste seg i tyngste gir og krevde rekalibrering.
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software v8.0
mandag 07. november 2016, klokken 09:52
Styring av Homelink i appen, når man ikke har med seg egen fjernkontroll til garasjen.
#6
nja, det var samme prisen i vår.  De har nok satt opp veiledende pris til det nivå som alle andre bruker.
#7
Jeg har hatt denne kombinasjonen med en E-Caprile Luxe siden i vår.  Problemfritt, er godt fornøyd med en velbygget sykkel.  Kom fra en Optibike, og det eneste jeg ville forandret var bredere dekk og kanskje et sete med litt fjæring.  Feite 4" dekk på den maskinen der, så har vi en perfekt allround sykkel synes jeg.
Reimen er stille og fin, glemmer at den finnes.  Ingen bekymring om smøring, ingen griseri, selv når det regner vannrett i Bergen.  Harmony er behagelig, jeg kjører mest i automat modus, og tar tråkkefrekvensen opp eller ned litt etter hvor mye jeg selv skal tråkke på.
#8
198 Wh/km ved 3500 km, blandet kjøring.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA