Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - pwb

#2
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Sv: Peugeot ion 2014 til salgs
onsdag 11. desember 2019, klokken 22:09
Tenkte rundt 35.000,- men kom gjerne med bud.
#3
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Peugeot ion 2014 til salgs
onsdag 11. desember 2019, klokken 13:37
Rød, gått langt (kommer km senere men 140.000 ish kanskje mer). EU ok til 30.11.2020. Går fint mellom Spydeberg og Ski tur-retur nå om vinteren med litt varme. Godt brukt. Kommer kanskje bilder senere også. Er montert defa kupevifte. ok vinterdekk (piggfritt 10.2017), tror det er ok sommerdekk også. 8/14A ladekabel + type2? ladekabel. Står i Spydeberg. Interessert?
#4
Bytte pumpa er enkelt. Av med venstre hjul, av med plastdeksler også bytter man pumpe på 5 minutter. Det som tar tid er å få av plastdeksler og tømme/fylle frostveske. Hvis den feiler når man har byttet (helt stille) så er det luft i systemet, få ut lufta (blås veska igjennom med munnen) og ta strømmen i noen minutter så starter den opp igjen. Husk koden til radioen hvis strømmen tas.
#5
Sitat fra: Kito76 på lørdag 06. juli 2019, klokken 00:52
Bilen har vært på sjekk hos Motorforum og de mener at AC pumpa må byttes igjen. Pris ca kr 27.000,-. Kun ulyd og bilen kjører normalt. Det er helt uaktuelt å påkoste bilen med kr 27.000,- og vi mener at Motorforum burde ha reparert/byttet AC pumpa på delgaranti. Enig?

5 års reklamasjon på deler også.
#6
Sikkert en liten dings inni nøkkelen som har blitt ødelagt, den trenger ikke strøm så den dumme nøkkelen har nok en slik liten dings inni seg så bilen starter. Eller rettere sagt, transponderen inni nøkkelen kan være ødelagt, flytt den fra reservenøkkelen til hovednøkkel. Det er derfor en slik nøkkel må inn på verksted for å programmeres.
#7
Model X 2014 - 2022 / Sv: Optimus Prime til salgs?!
fredag 19. april 2019, klokken 19:26
Sitat fra: Ellemelle på lørdag 30. mars 2019, klokken 23:43
Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 29. mars 2019, klokken 18:58
Husk at kjøpsloven gir reklamasjonsrett ovenfor selger :)
Og kjøpsloven, i motsetning til forbrukerkjøpsloven, kan man avtale seg bort fra.
Et par ord fra Bjørn i salgskontrakten, og du kan ikke reklamere på noe som helst.

Nja
https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2012/12/02/163822/kan-du-avtale-deg-bort-fra-kjopsloven-ved-bruktbilsalg
#8
Sitat fra: Elmo på søndag 17. mars 2019, klokken 13:25
Sitat fra: Bjoris på søndag 17. mars 2019, klokken 09:49
En kan sjekke tidligere eiere hos Biltilsynet, men da må en bruke regnr, kan Tesla få nytt regnr slik at en ikke ser at bilen har vært registrert før?
For å få nytt regnr så må man melde skiltet stjålet, så det tviler jeg på at Tesla kan gjøre særlig mange ganger.

Hvis du søker i vegvesen.no på VIN så får du opp bare det nyeste regnr, men hvis du søker på det gamle regnr så kommer bilen også opp uten at du kan se at den nå har et annet regnr-

hm. når jeg søkte på reg nr på en bil jeg hadde som ble kondemnert men kjøpt opp av noen, reparert og solgt så ser jeg både det gamle og nye regnummeret. Men søker jeg da på det nye så kommer kun det nye opp.
#9
"Det første jeg uansett skal gjøre her er og ta en ny eu kontroll et helt annet sted og se hva de finner"

Er det lov? Er det ikke slik nå at når man har tatt den så kan man kun klage til statens vegvesen hvis man mener den er feil. Ble vel noen nye regler for noen år siden.


"Ikke mer enn én per periode

Det har ikke vært begrensninger på om en bileier kan ta flere EU-kontroller i samme kontrollperiode. Noen har tatt bilen til ny kontroll et annet sted når de ikke har vært fornøyd med den første kontrollen.

- Dette blir det nå slutt på. Etter de nye reglene må bileiere som mener de har fått feil anmerkninger, enten klage til Statens vegvesen eller be om en ny vurdering av feil når bilen er på etterkontroll, forteller Jan Ivar Engebretsen."

https://www.dinside.no/motor/eu-kontrollen-blir-na-mer-omfattende/61059533
#10
Viktige deler som bremser har ingen reklamasjonsfrist/garanti tid, hvis det ikke er bruks/normal slitasje. Så hvis det er en kjent feil/tilbakekalling så bør det der dekkes uansett. Og hvis den allerede har vært inne så er det uansett ny 5 års reklamasjonsfrist på en såpass viktig/dyr del.
#11
Sitat fra: arthur på søndag 10. februar 2019, klokken 18:22
Ny koster den vel drøye 160' (med vinterdekk), og med dagens trykk i markedet så ville jeg ha holdt ut for 100', kanskje en tanke mere. Har selv en 2014 model med samme kjørelengde og vil tro den er verdt 90+.

Det man også bør tenke på er at når det selges brukt så er det jo da som du vil frem til med vinterdekk, men snart 4 år gamle sommer og vinterdekk, tja, hva er det verdt? En fornuftig pris på den bilen med tanke på garanti som gjenstår bør ligge på rundt 60.000,- Men siden folk ser seg blinde på hva man sparer i bomenger så får man sikker alt for mye for den. Skal man låne penger for å kjøpe en brukt elbil med lite garanti igjen og prisen nesten er som nybilpris så er det vel ikke dumt å legge på en 1000,- mer i mnd og ha problemfitt bilhold i over 3 år ekstra?
#12
Men hvordan klarer du å få en så kraftig bøy på den?
#13
Sitat fra: engolf på tirsdag 27. november 2018, klokken 17:27

Med värmen på ska man kunna se att vattnet cirkulerar i expantionskärlet med locket av.

Man vil se det uten å ta av lokket, man vil også høre det.
#14
Model X 2014 - 2022 / Sv: Kan sterkere interiørlys skade bilen?
søndag 25. november 2018, klokken 13:42
Tipper at varmen i ledningene vil øke med 0,003watt (0,1A * 0,03V(spenningsfall over 0,5mm2 på 4 meter)). Vet ikke tykkelsen på kabelen men er sikkert tykkere enn 0,5mm2 Det er nok heller ikke nubbsjangs at noe som helst måleutstyr på bilen vil fange det opp.
#15
Sitat fra: LittleHammer på torsdag 15. november 2018, klokken 19:39
Jeg får ganske lav ladehastighet på Chademo.
Bildet er fra i dag og viser i underkant at 12 kW. Dyr lading...
Bilen er en Peugeot Ion som har gått 105000km. Batteriet er ellers i finfin stand.
Noen med liknende erfaring?

Fikk selv 4kWh på 14 minutter for ca 1 mnd siden. Gått 128.000 km. 3de gangen jeg hurtiglader da og siden det kostet 60,- så skjønner jeg hvorfor. Gremmes over at ingen gjør noe med lademafiaen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA