Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Gatlas

#1
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
onsdag 30. september 2015, klokken 14:31
DAB / FM, på andre bilmerker skifter radio selv over til FM hvis DAB signaler blir borte og tilbake til DAB når signalene er sterke. Er det mulighet på i3? Jeg har ikke funnet ut om man kan sette dette i auto. En kan selvfølgelig programmere noen FM stasjoner til forhånd innstillings knappene på dashbordet men synes at det er litt tungvint.   
#2
BMW i3 / Sv: Bytte lyspærer til fjernlys
mandag 28. september 2015, klokken 10:41
Sitat fra: Klykken på onsdag 23. september 2015, klokken 12:36
Etter jeg søkte litt rundt for å svare på denne tråden bestilte jeg disse: http://www.ebay.com/itm/271532754828?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Ca 550kr, som jeg mener er mer enn billig nok hvis dette funker bra. Har dog mine tvil. ;D
Er samme som Real EoN linker til i ekstralys-tråden.

Klykken du får komme med en tilbake melding på hvordan du synes resultatet ble etter å skiftet til denne type pære. Vurder å kjøpe fra samme sted. 
#3
BMW i3 / Sv: Software update 10% lengre range
fredag 18. september 2015, klokken 09:07
Jeg har oppdatert SW i forrige uke hos Bilia Skøyen etter at jeg klaget på rekkevidde etter ladning med original lader.Hadde alltid en rekkevidde på 110 - 115 km.  Hadde også mistet reflekser i dører. Betalte ingenting for SW og nye reflekser.  Resultatet er at rekkevidde gikk opp med ca 10 -12%. (Rett etter oppdatert SW, viser den en rekkevidde som er veldig høy til man har fått kjørt og ladet noen dager)
Nå har jeg brukt bilen og teknikker fra Bilia ringte meg noen dager etter og spurte om det var noen forskjell. Jeg sa at jeg hadde forventet mer, hvor han sier at dette er helt etter kjøre stil. Bilen regner alltid ut fra siste kjøretur. Som han sa også er at hvis man starter på 130 km vil man kunne kjøre lenger, helt beroende på kjøre stil og hvilket type veie med stigninger osv.....Noe som er beskrevet i tidligere tråder her inne på forumet.  Jeg oppdaterte fra SW Nov 2014 og bilen er mye bedre på flere ting.
#4
BMW i3 / Sv: Schuko kontakt - meget varm
tirsdag 25. august 2015, klokken 09:35
Hei, har opplevd at schuko har blitt veldig varm på standard kladd fra BMW. Det må sitte en føler i kontakten, ladingen stoppet opp, heldigvis. Jeg hadde ikke dyttet støpsel 100 % inn i kontakten på veggen og det ble dårlig kontakt.
Jeg drar alltid ut schuko når lader ikke blir brukt.
#5
BMW i3 / Sv: iRemote oppdaterer ikke
tirsdag 30. juni 2015, klokken 09:32
Hei
Har samme problem, ikke oppdatert siden i går tidlig. Den har fungert utmerket over lang tid. Jeg regner med at den kommer opp om en stund. Kunne være ute av drift over flere døgn i vinter.
#6
BMW i3 / Sv: Vask, polering og voksing
onsdag 08. april 2015, klokken 22:06
Hva skal man behandle det lyse treverket med innvendig?
#7
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
onsdag 08. april 2015, klokken 07:33
Sitat fra: LMOR på tirsdag 07. april 2015, klokken 23:54
Sitat fra: Gatlas på tirsdag 07. april 2015, klokken 22:24
Under innstilling og kart kan man velge moderne eller classic utseende på kart, jeg har prøvd begge innstillinger og ser ingen forskjell på de. Er det noen som har forskjellige utseende?
Det er stor forskjell. Moderne gir alt i blåtoner, men klassisk gir typiske kartfarger. Men i satelittmodus >2km er det kanskje ikke forskjell.
Takk for svar LMOR, jeg har ikke blitt fargeblind, så da er det en feil i min bil. Det er ikke så viktig, men jeg får ta det opp neste gang jeg skal på verksted, forøvrig etter at jeg fikk rettet en del feil sist november har bilen oppført seg eksemplarisk. Et rute skift men det er ikke bilen sin feil. Nå har jeg fått en steinsprut igjen. Er front rute på I3 utsatt for mer steinsprut enn andre biler?
#8
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
tirsdag 07. april 2015, klokken 22:24
Under innstilling og kart kan man velge moderne eller classic utseende på kart, jeg har prøvd begge innstillinger og ser ingen forskjell på de. Er det noen som har forskjellige utseende?
#9
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
onsdag 11. mars 2015, klokken 07:06
Jeg lader med standard lader og 10 amp kurs. Det er helt tilfeldig om det står 97 - 98  eller 100 % oppladet når det er brukt forvarming. I går måtte jeg endre avreisetid med en time tidligere. Bilen var satt på lading på ettermiddagen dagen før. Da jeg skulle endre avreisetid sto det 98 % oppladet og lading var igang. Endring ble utført ca 15 min før den første planlagte avreisetid. Da jeg hentet bilen en time og 15 min senere var den 100 % oppladet og forvarming var utført.
#10
BMW i3 / Sv: Software problem BMW vs Fortum
lørdag 21. februar 2015, klokken 09:04
Sitat fra: Joakim Sveli på torsdag 19. februar 2015, klokken 09:06
Vi har noen utfordringer knyttet til ladere av typen DBT CEV og lading av BMWi3. På våre ladere av annet fabrikat forekommer ikke feilen.

Feilen arter seg som følger:

Tilkobling og oppstart av lading er ok og man kan se antall ampere telle opp på skjermen. I løpet av det første minuttet stanser dog ladingen av seg selv.


Feilen er diffus og forekommer ikke alltid. Det kan hjelpe å starte på nytt og forsøke flere ganger. Tirsdag kveld var jeg selv på Vestby og hjalp en BMWi3 eier som ikke fikk ladet. Vi klarte det på 5. forsøk. Vi har en rekke ganger forsøkt å gjenskape feilen ved hjelp av lånte i3 er og har da kun fått vellykkede ladinger.

Det skal selvsagt ikke være slik og vi jobber med saken opp mot produsenten og BMW. Vi ber om at alle som har opplevd denne feilen om å sende oss tidspunkt, ladernummer hvordan feilen så ut. Vi trenger denne info for å finne igjen ladingene i loggen og hente ut feilkoder til produsenten. Vi trenger også bilens regnr. slik at vi kan sjekke software-versjonen hos BMW. Send samtidig med evt. brikkenummer så vil dere få godskrevet kr 100 på deres ladebrikke, som takk for hjelpen!

Tilbakemelding sendes til: chargedrive.no@fortum.com

Vennlig Hilsen
Joakim Sveli
Fortum Charge & Drive
Må få lov til å komme med en positiv melding til Fortum. Onsdag denne uken måtte jeg hurtiglade og kom meg frem til Fortum laderen på Furuset. Ingen andre som ladet og noen ganger betyr det at det er feil på lader. Rygget inntil og ingen feil eller ute av drift melding. Så da var det bare å koble til og lade med 50 KW. Alt var i orden og fikk fylt opp det jeg trengte. Må si at det var en herlig følelse at alt gikk etter planen den dagen. Det var deilig å eie en el-bil!! Håper at Fortum finner ut av feilen med BMW. Jeg skal melde i fra ved feil men håper jeg slipper å få frem feilen.  ;)
#11
BMW i3 / Sv: Vilkår for BMW Veihjelp
tirsdag 17. februar 2015, klokken 07:00
Det er gratis veihjelp ved tomt batteri. Har prøvd det selv. Viking sa at de kjører til nærmeste lader.
#12
BMW i3 / Sv: Software problem BMW vs Fortum
tirsdag 17. februar 2015, klokken 06:58
Fortumladere i Oslo fungerer når de vil. Jeg fikk oppgradert SW i Nov 14. Har prøvd Furuset, Alnabru, Kiwi Mølla og Vestby. Jeg ringer inn og melder i fra feil på lader. Får noen ganger beskjed om at det vet de om eller nei det var nytt for de. Har stått flere ganger og sett folk med dårlig tid ikke får koblet fra bilen igjen. Ladehanske sitter fast uansett hva  man gjør. Det ender med at man må trykke inn nødbryter. Jeg tror ikke det har noe med SW men med fortsatt ustabile ladere. Det er meget beklagelig når man bruker el-bil i Oslo for å kjøre rundt til kunder og må innse at det ikke er å stole på ladere.
Ofte ingen melding om at de er defekte på lade appen.  :-[
#13
BMW i3 / Sv: Min første skade ...
mandag 02. februar 2015, klokken 17:31
Første gang kjørte kona på en stein som lå i veien. Det var veiarbeid. Andre gangen var det jeg som traff en bordet som lå i veien. Jeg tenkte ikke på dette og parkerte på Gardermoen. Når jeg kom for å hente bilen noen dager senere så jeg at det ene bakhjulet var flat. Da var det til med kompressor. Fikk kjørt hjem og kom meg til dekk verksted. De dro ut en stor spiker. Fikk reparert vinter dekket. Den første punktering ender med at jeg må kjøpe nytt sommerdekk til våren.
Jeg kjører mye og har skjelden eller aldri punktert før. Dette må kun være uflaks. Håper det nå blir lenge til neste punktering og at ny frontrute vil holde  lenge.
#14
BMW i3 / Sv: Min første skade ...
fredag 30. januar 2015, klokken 11:37
Etter 11 200 KM så er ststus 2 punkteringer og til uken må frontrute skiftes pga steinsprut. Jeg heller til at ruten ikke er så solid for steinsprut som på en fosilbil. Dette kan jo ha en forbindelse med vekt f.eks.  :-\
#15
BMW i3 / Sv: ConnectedDrive
onsdag 26. november 2014, klokken 18:03
Sitat fra: snakkis på onsdag 26. november 2014, klokken 10:40
Sitat fra: Gatlas på onsdag 26. november 2014, klokken 08:44
Fjernstyring avreisetid og klimatisering med Connected drive. ???
I dag står bilen og lader på en vanlig offentlig ladestolpe med en Ratiolader. Altså ikke den originale ladekladden. Jeg får ikke fjernstyrt avreise tid eller klimatisering.
Er det kun bruk av den originale lader som fjernstyring fungere på?
Noen som har erfaring?
Kan man forhåndsinnstille dette i menyen i bilen?
Dette har ingenting med laderen å gjøre.
Fjernstyring via appen er ikke veldig stabil. Jeg får ofte feilmelding selv om jeg bruker standardladeren.
Senest i dag tidlig.

Takk skal du snakkis, den fungerte etter noen forsøk. Så da fungerer den når har selv lyst til det. Batteri fulladet men fikk  lade feil en halv time før avreisetid var satt. Klimatisering var aktivert.  Da viste appen 99% ved avreise tid. Blir det brukt strøm fra batteriet selv om den står tilkoblet til nettet ved klimatisering?

Innstilling av avreisetid og klimatisering kan du også gjøre i bilmenyen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA