Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - TeslaK

Sider: [1] 2 3 ... 27
1
Model Y / Sv: Spekulering - når kommer den første kundebilen?
« på: Mandag 09. November 2020, klokken 20:04 »
I fare for å spørre om noe som har blitt svart på mange ganger allerede, har kinamodellen de samme forbedringene som det planlegges at berlinmodellen skal ha?

Ville vel være helt bak mål hvis ikke?

2
Model Y / Sv: Long Range vs. Performance
« på: Tirsdag 03. November 2020, klokken 19:21 »
Hvis man skal kjøre på 21" er utvalget i dekk tynt ser jeg.. fins f.eks. ikke piggdekk i den dimensjonen på byttdekk.no.

3
Model Y / Sv: Long Range vs. Performance
« på: Tirsdag 03. November 2020, klokken 17:38 »

Så langt ligger valget mitt på en grå long range med standard felg. Eneste problemet jeg har med performance er hjulene. Det byr meg imot å kjøpe en bil med hjul jeg ikke tenker å bruke. Jeg kan med sikkerhet si at jeg ville ha ødelagt performance felgene, og da blir prisdifferansen en helt annen. Regner med at valget mitt kommer til å stå seg.
Det er jo bare å selge überturbine hjulene. Eller bytte de mot 20". Sikkert noen som ønsker det.

Sikker? Ringte Tesla og de sa bare at det var 21" på Performance. På m3 kan man jo velge 20", så burde gå

4
Model Y / Sv: Long Range vs. Performance
« på: Mandag 02. November 2020, klokken 23:11 »
Hvis økonomi har noe betydning så kan du regne med dyrere forsikring og høyere dekkutgifter.

Sjekket prisforskjellen på Model 3 og det var snakk om noen 100-lapper. Men ja, dekk er nok en god del dyrere - men kan jo evt. bytte til 19/20"?

5
Model Y / Long Range vs. Performance
« på: ſøndag 01. November 2020, klokken 22:06 »
Sitter og vurderer Long Range vs. Performance. Kun 55k opp, så begynner å helle mot det.. men hva er den største ulempen med Performance?

- Den leveres med 21". Noen som har fått bekreftet at man kan kjøre på 19"?
- Den er 1" lavere. Blir det for lavt?

6
Model S / Sv: Lavere pris på Model S
« på: Fredag 23. Oktober 2020, klokken 21:45 »
Mangler trekkrok bare. Ellers en hinsides god bil til de aller fleste formål og ser på vår overgang til Tesla Y som en nedgradering.

Enig! Hadde jeg fått lovlig krok på MS, hadde det vært den ultimate bilen :D. Det hadde faktisk vært helt rått!!

Enig! Da hadde jeg faktisk bestilt ny. Egentlig merkelig de ikke har hengerfeste opsjon. Må være vilja det står på.. ser jo teit ut med sedan og krok, men man tar den jo bare av når man ikke bruker den.

7
Tesla / Sv: Hva vil Tesla aksjen være verdt ved slutten av året 2020?
« på: Fredag 04. ſeptember 2020, klokken 21:22 »
Etter Battery Day og ny Model S tipper jeg lufta går ut av ballongen. Så stabiliserer den seg rundt 200. Om 5-10 år, derimot, tror jeg den vil være opp mot 1000-1500.

8
Tesla / Sv: Tesla aksjer
« på: Mandag 04. Mai 2020, klokken 22:35 »
Ser ut som en mildt sagt ustabil Elon kun svekker kursen litt over en halv dag. Nå er kursen snart på 750 igjen.

For de som ventet på en solid dipp så ble det tydeligvis den i slutten av mars på 360.

Neste mulige dipp blir kanskje Q2 tall, som er nødt til å bli dårlige. Men det vil jo markedet forvente og Tesla har jo egentlig styrket sin posisjon i denne krisa.

Jokeren nå blir Battery Day. Hadde ikke overrasket meg hvis den passerer 1000 dollar etter det, særlig hvis de får igang Fremont igjen. Men jeg har tatt feil før..

9
Tesla / Sv: Tesla aksjer
« på: Lørdag 02. Mai 2020, klokken 09:51 »
Ganske åpenbart at han sliter psykisk. Trist, men ikke veldig overraskende. Du tweeter  ikke slik rett før du skal bli far..

10
Tesla / Sv: Tesla aksjer
« på: Onsdag 22. April 2020, klokken 22:37 »
Veldig opp og ned nå...men mange selskaper er jo omtrent tilbake til all-time-high nivå. Litt rart, syns nå jeg. Krisen er vel over.

11
Model S / Sv: Fra P85D til 100D/P100D - er det verdt det?
« på: Lørdag 04. April 2020, klokken 21:07 »
En annen ting er kanskje at tiden er et viktig aspekt her. Pga kronefall kan prisen kun gå opp, vil jeg tro                (sikkerhetsventil for feil spådom :angel: )  Det viktigste er ikke hva du kjøper, men at du kjøper fort 8)

Den billigste Model S Performance koster nå 1.060.000 NOK i USA og 954.900 NOK i Norge. Vi får se hvor lenge det fortsetter sånn.. På den annen side, så kommer jo Plaid til sommeren, sannsynligvis med nytt interiør/eksteriør. Men da snakker vi nok en ganske så annen pris.

Har Model S Performance (Raven) selv og den er helt rå, det kan jeg skrive under på😎. Anbefaler deg å prøve en.

12
Model S / Sv: Fra P85D til 100D/P100D - er det verdt det?
« på: Lørdag 04. April 2020, klokken 07:28 »
Har lest flere steder at understellet på P100D er ganske mykt. Det er vel en grunn til at de endret til adaptivt? Jeg hadde ikke byttet, men kommer jo helt an på hvor mye du vil bruke..

Hadde lagt inn bestilling på Model Y Performance, hvis jeg var deg. Da må du kanskje legge 2-300k imellom hvis du selger.

13
Model 3 / Sv: Overgangen fra S til 3
« på: Lørdag 28. Mars 2020, klokken 21:53 »
Vi har 3 barn og da tror jeg det blir for trangt i baksetet med Model 3. Model Y kunne fungert ift. bagasjerom men den er jo fortsatt like smal i baksetet.

14
Model S / Sv: Glasstaket sprakk med takstativ!
« på: Tirsdag 18. Februar 2020, klokken 23:16 »
https://youtu.be/grZ4yQgFbXc

Der hvor han skrur med momentnøkkelen så mister jeg etter hvert feste med umbracoen. Det tolker jeg slik at jeg ikke skal sku mer. Stativet sitter bra og mutteren er jo låst, så er ikke bekymret. Genialt patent egentlig 👍

Trikset for å komme til under gummilisten var å bruke en tynn plast-spatel, begynne bakerst og slide' den forover.

15
Model S / Sv: Glasstaket sprakk med takstativ!
« på: Tirsdag 18. Februar 2020, klokken 20:24 »
Har montert nå, men klarer ikke skru til så mye siden umbraco området i mutteren dekkes av skruen/gjengene som kommer opp, spesielt foran. Noe jeg gjør feil? Andre som har samme erfaring?

Sider: [1] 2 3 ... 27