Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - crusader78

#1
BMW i4 / Sv: i4 - Din bestilling (farge, utstyr osv)
lørdag 15. juli 2023, klokken 15:28
Det er veldig mange biler på Finn nå som du får til gunstige priser. Nyprisene er veldig høye for tiden.
#2
BMW i4 / Hvor bør en ha PPF på i4?
fredag 14. juli 2023, klokken 18:24
Hei,
Lurer på hvor det er mest fare for slitasje på bilen uten om innsteg og lastesone bak.
Hvor vil steiner bli kastet opp fra hjulene? er det bakskjermen og kanaler?
#3
Rogaland elbilforening / Sv: Lading Egersund
tirsdag 31. juli 2018, klokken 08:42
Jeg var i Egersund 21 Juli og da var det kommet 2 eller 3 (husker ikke helt) stolper med Zaptec logo. Det var 2 uttak på hver av disse.
Det var nylig asfaltert rundt stolpene men det stod ikke noe skilt om bruk av disse så jeg antar at de ikke er klar enda. Jeg vet ikke om det er kommunalt eller om det er andre aktører som har satt i gang disse. Dette var på parkeringsplassen som ligger med taxisentralen.
#4
Nei men denne blir ikke brukt noe spesielt. Førersiden blir fort inn og ut 3-4 ganger om dagen mens passasjersiden er 1-2 ganger i uken.
#5
Ja ser for meg at det blir noe krangling for å få det til, men på en annen side så har de ikke vært interessert i å finne ut hvorfor det skjer. jeg har ikke hatt knapper på baksiden av buksene mine og det ser ut som at det kommer slitasje langsomt, jeg mener at jeg ikke har noen unormal inn og utgang i bilen som burde tilsi slik slitasje.
#6
Det er akkurat det samme som jeg har slitt med på mitt loft interiør. Jeg har skiftet to ganger og nå begynner det å vises på det setet som jeg har nå.
Hvordan vil dette være etter garanti på bil er gått ut? Jeg har prøvd å spørre Bavaria men de unngår på svare på dette.
#7
BMW i3 / Sv: Sliter i3 raskt dekk?
onsdag 13. september 2017, klokken 22:16
etter 3 vintre så må jeg ha nye dekk før jeg legger om igjen. Det er en bil som innbyr til slitasje på dekk  ;D
Sommerdekk holder kanskje en sesong til. måler når jeg skifter.
har en 2014 modell som er gått 47.000
#8
Hei, Er det noen som har Loft interiør eller annet interiør som har vært borti at "skinnet" slites hull i? Se vedlagte bilde. Dette er akkurat der hvor lår/føtter blir dratt over når en setter seg inn i bilen.

Dette har nå hendt meg 2 ganger på 35000km, Bavaria har skiftet begge gangene, men jeg er litt bekymret for kvaliteten på dette setet og hva som kommer til å skje etter 5 år når reklamasjonsrett er ute.

#9
Jeg hadde også min inne i sommer for å bytte denne låsepinne motoren. Min i3 er fra april 2014.
#10
BMW i3 / Sv: Software versjoner
mandag 21. mars 2016, klokken 14:24
Jeg hadde bilen inne til service og det ble oppdatert software samtidig. Etter dette ble gjort så får jeg ikke frem fartsgrense og deteksjon av dette igjen. Tidligere lå denne fast på skjemen men nå finner jeg den ikke noen steder. Er dette fjernet i nyere softwareversjoner eller er det bare jeg som ikke finner ut hvordan jeg aktiverer denne igjen?
#11
BMW i3 / Sv: Priser service i3
onsdag 20. januar 2016, klokken 22:22
Er det bilen selv som rapporterer behovsorientert service? eller vil det være etter en service?
#12
BMW i3 / Sv: Priser service i3
onsdag 20. januar 2016, klokken 12:15
Til de som har hatt bilen inne på 1. Service, hva sier bilen om når neste service skal være?
Er det en gitt måned/år eller er det km som teller etter 1. Service?
#13
BMW i3 / Sv: Brannfare ved bruk av standardkladd
onsdag 06. januar 2016, klokken 08:44
Hei,
Bildet lyver litt med tanke på at boksen er brent. det som er brent inne i boksen er noe som har falt av kontakten når jeg har tatt den løst.
Jeg er er litt i tvil angående fabrikatpå kontakten, ser det står ABB på kontakten men mente det stod Schneider på pakkene elektrikkeren hadde med når han satte det opp.
Det er ikke en dedikert kurs, det er samme kurs som lys og stikkontaktene bruker i garasjen. I praksis så er det kun bilen som trekker strøm.
Vet ikke hvordan det blir med de nye forskriftene nå når jeg må ha inn elektrikker for å ordne dette. men må jeg ha en egen kurs så blir det slik.
#14
BMW i3 / Sv: Brannfare ved bruk av standardkladd
tirsdag 05. januar 2016, klokken 22:03
Det er en 16 amp kurs. Jeg har ikke kjent på fordelerskap/sikringskap. Det står et fordelerskap i Garasjen hvor dette er koblet til. Tror ikke det er noe problem med kapasitet da det er lagt ut 400V/32A.

hvorfor vil kladden kunne være synderen?
Det jeg tenkte på var å få installert CEE kontakt og Bytte til CEE på ladekabel også. Alternativt sette opp en ladestasjon om det er eneste mulighet til å få lest av effektforbruk.
#15
BMW i3 / Sv: Brannfare ved bruk av standardkladd
tirsdag 05. januar 2016, klokken 20:59
Slik ser min stikkontakt ut etter 1 1/2 års bruk. :o

Jeg har hatt i energimåler fra Clas Ohlson det siste året denne har da stått i hele tiden, stikket til ladekabel har vært koblet i hele tiden.
Jeg har bare tatt ut lader fra bil når jeg har tatt bilen. Stort sett hver natt blir bilen ladet, jeg vil anta 70% på reduced og 30% på max ladehastighet med originalkabel med kladd. Kladden har vært støttet slik at det er kun vekten av ledning som har belastet kontakt.

Det virker som at energimåler er smeltet fast inni kontakten for jeg får ikke
dratt det i fra hverandre.

Jeg vil nå få installert en CEE kontakt her.
Spørsmålet mitt er om det energimåler som kan ha forårsaket dette? Jeg vet at denne typen kontakt ikke bør brukes på lading men burde ikke kontakten vart mer en dette hvis det ikke er energimåler som er problemet?
Er dette noe jeg bør kunne reklamere på hos elektriker?

Hvilke muligheter er det til å måle/lese av strømforbruket tilsvarende dersom jeg bytter til CEE støpsel i stedet?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA