Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ok67

#1
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
mandag 11. mars 2024, klokken 21:59
Sitat fra: PerBear på torsdag 07. mars 2024, klokken 06:13men nå lukter det rart i bilen når varmeapparatet brukes.
Heilt normalt etter bytte av PTC, luktar litt varm olje liknande lukt, blir gradvis mindre og blir heilt vekk etter eit år eller to. Luktar mest like etter oppstart.
#2
Hjul, dekk og felg. / Sv: Erfaringer med støydempede dekk
mandag 04. september 2023, klokken 09:05
Har ikkje erfaring med andre ein Hankok 19" som stod på bilen som ny. Satte på "vanlege" Nokian Haka Black 3 i vår, synes dei har mindre støy enn dekke som stod på bilen som ny
#3
Model 3 / Sv: Model 3 refresh (highland)
søndag 03. september 2023, klokken 16:10
Sitat fra: turfsurf på søndag 03. september 2023, klokken 16:03
Sitat fra: E-Trond på søndag 03. september 2023, klokken 14:13Men ser AutoTopNL ikke er helt fornøyd med støyen enda.
Fortsatt for høyt nivå på motorvei.
Se 7-10 min ut i videoen.

Hvis de tester med 19" er det Hankook dekk som støyer mye.

Kjører e-tron nå med 21" Goodyear dekk, da støyer den og, selv om det er en bil som går for å være en av de mere støysvake elbilene.

Lurer foresten på hva greia med dekk er hos Tesla:

18" = Michelin (3)
19" = Hankook (Y/3)
20" = Michelin (Y) / Pirelli (3)
21" = Pirelli (Y)

På min 2019 TM3 så bytta eg i vår til Nokian Black 3, og dekkstøyen er betydeleg redusert i forhold til Hankok med støydempeskum i dekka som sat på bilen som ny. Så dekk har mykje å sei for dekkstøyen.
#4
Men kan tenke meg å prøvekøyre den for å sjå korleis dette fungerer i praksis
#5
Manglande blinklyshendel og girspak gjer at eg er usikker. Hadde dei vore på plass så hadde det vore ei anna sak.
#6
Model 3 / Sv: Model 3 refresh (highland)
fredag 01. september 2023, klokken 21:37
Sitat fra: Otkristo på fredag 01. september 2023, klokken 21:06
Sitat fra: turfsurf på fredag 01. september 2023, klokken 20:12
Sitat fra: elektro på fredag 01. september 2023, klokken 17:34
Sitat fra: førategangtesla på fredag 01. september 2023, klokken 15:57Den kommer nok til å selge, men jeg synes ikke den er særlig fin å se på. Fresh bak, men om jeg kunne velge hadde jeg nok gått for første generasjon.

Jeg synes den er fin å se på, men tror ikke den kommer til å selge uten hendler til blinklys, lys og viskere.
Tror ikke Model 3 hadde solgt noe særlig mere med hendler heller. Det er en nisjemodell når det finnes alternativer i crossover utførelse (i Norge).

Det var samme ojingen når Model 3 kom uten IC også. Kommer aldri til å selge uten speedometer rett foran osv.

Når Model Y kommer i ny utgave tipper jeg den kommer til å selge like bra, gitt den ellers er like konkurransedyktig.

Folk flest bryr seg mindre om hvordan girvelger er utformet og blinklys aktiveres.

I løpet av året kommer det valgfri modus for auto blinklys basert på navigasjon. Når du kommer til kryss vil rett blinklys aktiveres basert på ruten i navigasjonen.

Sjeldan eg brukar navigasjonen på daglege køyreturar i byn, og der er det flust med rundkøyringar...
#7
Model 3 / Sv: Model 3 refresh (highland)
fredag 01. september 2023, klokken 11:38
Sitat fra: Dalingen92 på fredag 01. september 2023, klokken 09:20https://www.elbil24.no/nyheter/lanserte-ny-model-3-i-norge/80133408

Hvis man ser på nærbilde for rattet i artikkelen så ser det ut til å være knapp for viskere til høyre på rattet, selv om bildet er noe utydelig👍
Men, er ikkje det symbolet for vindusspylerar?
Men kan kanskje fungere med eit kjapt trykk for visk og langt trykk for spyl.
#8
Liggende strek på 3ern og C og omvendt C på Y, meiner eg å ha observert.
#9
Model 3 / Sv: Reparasjon av varmeapparat (pre-varmepumpe)
torsdag 25. august 2022, klokken 12:07
Varmeaparatet på min 2019 rauk i slutten av desember 2021, tok ca 3 veker å få det reparert pga leveringstid på deler frå US.
#10
Model 3 / Sv: Keramisk coating vs folie
tirsdag 19. april 2022, klokken 13:18
Sitat fra: Handyman på mandag 18. april 2022, klokken 11:25
Sitat fra: Nilsern på mandag 18. april 2022, klokken 11:14
....Jeg ser imidlertid at der allerede er folie på kanalene (lengst nede). Er det noe Tesla nettopp har begynt med eller har TM3 blitt levert slik lenge?....
Den tykke folien nederst på kanalen var i alle fall på min mars -19, TM3.
Min også, så det har truleg vore standard på alle TM3 levert i Norge
#11
Model 3 / Sv: Lastindeks - feil i vognkort
onsdag 06. april 2022, klokken 13:52
Min er levert med 19" originalt.

Mål og vekt
Lengde 469,4 cm
Bredde 185 cm
Akselavstand 287,5 cm
Egenvekt 1 927 kg
Egenvekt med fører 2 002 kg
Tillatt totalvekt 2 305 kg
Maks nyttelast 303 kg
Maksvekt tilhenger m/brems 0 kg
Maksvekt tilhenger u/brems 0 kg
Maksvekt på tilhengerkobling 0 kg
Maks vogntogvekt 0 kg
Maks taklast Ikke oppgitt
Maks aksellast foran 1 110 kg
Maks aksellast bak 1 257 kg
Luftfjæring Nei
#12
Model 3 / Sv: Sommerdekk 19" - dimensjon og dekktips
onsdag 06. april 2022, klokken 09:22
Litt (svært) dårleg bilde, men det står 96 W
 [ You are not allowed to view this attachment ]  

Og opplysningar frå vegvesen.no:
Dekk og felg
Dekk foran 235/45R18
Dekk bak 235/45R18
Hastighetsindeks Y (300 km/t)
Lastindeks foran 98
Lastindeks bak 98
Innpress foran 40 mm
Innpress bak 40 mm
#13
Model 3 / Sv: Sommerdekk 19" - dimensjon og dekktips
onsdag 06. april 2022, klokken 09:04
98
#14
Model 3 / Sv: Sommerdekk 19" - dimensjon og dekktips
tirsdag 05. april 2022, klokken 20:38
Ganske sikker på at min er levert med 96.
#15
Eg slår av automatisk innfelling av speil om vinteren, så den funksjonen er der og fungerer.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA