Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Luniboy

Sider: [1] 2 3 ... 5
1
BMW i3 / Sv: Bremseskiver
« på: Mandag 28. Oktober 2019, klokken 19:36 »
Heisann

Skal prøve å huske å få tatt bilde av alle tre "kvalitetene" ved skifte til vinterdekk når den tid kommer, spesielt da på innsiden foran :-\

BR

2
Lading av Tesla / Sv: TWC og lengde på kommunikasjonskabel for lastdeling
« på: Onsdag 14. August 2019, klokken 10:27 »
Min komm. kabel er vel opp mot 25 meter, og det virker fint, aldri hatt noe problemer med dette. Brukte CAT6 kabel, og et par til hver leder for å øke tykkelsen (tenkte at mer kobber må jo være knall  :) )

BR

3
BMW i3 / Sv: Bremseskiver
« på: Mandag 29. Juli 2019, klokken 18:00 »
Ingen erfaringer så langt, men vi er 3 stk. som har kjøpt inn og byttet til forskjellige merker i år. (Når vintersesongen var ferdig/nesten ferdig)
Vi har byttet fremme og bak, arbeid utført selv  :laugh:
Bil 1 2017: Zimmermann skiver og ABS klosser
Bil 2 2015: Bosch skiver og klosser
Bil 3 2017: Brembo skiver og klosser

Foreløping er selvsagt alle fine, men det hadde vært fint om noen andre hadde skutt inn noe info om disse eller andre merker som hadde rullet noen vintersesonger ...

BR

4
Model S / Sv: Oppdatert Model S, 'Raven', testet
« på: Mandag 29. Juli 2019, klokken 14:07 »
Yepp. Den ”gamle” går 0-100 på 3,7 til 3,8 sek.
Tesla oppgav den gang 4,2 eller 4,4 sek. På denne øvelsen, dette for å distansere den vanlige S100’en på papiret lenger bort fra P modellen.
Sjekk YouTube for info. Tror det er Dragtimes som har lagt ut en S100 2017 mod.

5
Model S / Sv: Inventory priser
« på: Lørdag 11. Mai 2019, klokken 14:09 »
Videre så står ny 100D oppført med 0-100 på 3,8sek, mens inventory bilene ligger på 4,3sek. Er nok ikke samme motor.

Alle S100D'ene går 0-100 km/h på 3,8 sek. Tesla valgte å holde det på papiret til 4,3 for å skape en viss avstand til P modellen, slik at man følte det var verdt pengene å gå for P modellene (noe man sikkert gjør)  ;)

Se link (video fra 2017)
https://www.youtube.com/watch?v=KV3pIZRAwhQ

6
Lading av Tesla / Sv: CCS Adapter - Info fra tesla.com
« på: Onsdag 08. Mai 2019, klokken 09:54 »
Sendt mail for bestilling ...  Tenker også som "sjokomelk", kan være greit å ha ... selv om jeg superlader 0,5 % av strømmen jeg forbruker ... men tenker det blir greit når man skal på langturer nedover i Europa !!
Sist jeg ladet bikket den under 100 kW/h inn ved 63% SoC...


7
Tesla SW og AP / Sv: 2019.12.11 4b1dd29
« på: Mandag 29. April 2019, klokken 09:37 »
Jeg fikk 110 kW på min 75D peak etter 2019.12.1. Håper de ikke har "fikset" dette med å trekke denne oppgraderingen

Hmmm... har nå fått 12.1.1, men testet å lade på 12.1 for et par dager siden, men fikk kun 118 kW/h inn på max ... noen som vet når de oppgraderer eksisterende V2 til å gnu ut 150 kW/h ? ... eller er dette allerede utført på samtlige ladere ?

8
Tesla SW og AP / Sv: HW 3 i produksjon
« på: Tirsdag 09. April 2019, klokken 08:16 »

9
BMW i3 / Sv: ConnectedDrive
« på: Fredag 29. Mars 2019, klokken 12:43 »
Samme her, iPhone 8, IOS 12.2 ... virket heller ikke på den forrige IOS versjonen ... %&%#&#& irriterende ... og ja, har avinstallert nitten ganger ... no luck ...


10
Model S / Sv: Model S 100D vs P100D
« på: Torsdag 08. November 2018, klokken 21:29 »
For å pirke litt ... S100D er vel nede i 3,75 sek. 0-100 og 3,6 0-60 mph .
på en del tester på nettet
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/model-s-100d-accelaration-time.116939/

så forskjellen blir jo ikke fullt så stor, men det er klart at opplevelsen på rett over sekundet raskere merkes  :D
BR

11
Lading av Tesla / Sv: Lastbalansering av TWC'er og ulike styrke på kurser
« på: Onsdag 31. Oktober 2018, klokken 14:51 »
hehe, ser den nå etter å ha lest posten en gang til ...  :o
 :-[

12
Lading av Tesla / Sv: Lastbalansering av TWC'er og ulike styrke på kurser
« på: Onsdag 31. Oktober 2018, klokken 09:35 »
Hvis du setter opp TWCs for 32A, men stiller bilen på slave på 16A, så skal det vel gå bra?
Nei, dette går ikke. Det er Master som styrer. Grunnen er at det er samme "hjulet" man roterer for å stille inn Amp på TWC'en og om det er master/slave.
Uansett ikke noe problem, da i3 tar alt mulig (max 11 kW). Lader selv en TMS og i3 på dette systemet.

13
Lading av Tesla / Sv: Kjedekobling av Tesla Wall Connector
« på: Torsdag 18. Oktober 2018, klokken 21:18 »
Jeg kjører dette opplegget i dag, med en sikring inne, som går ut til et lite skap i garasjen som inneholder 2 st. B vern og ikke noe annet.
TWC koblet opp i slave/Master, lader en Tesla Model S og BMW i3. Trikkeren min mente det var krav til et B-vern pr. lader.
Virker utrolig bra   :)

BR

14
Lading av Tesla / Sv: Lading av andre elbiler med Tesla vegglader
« på: Torsdag 27. ſeptember 2018, klokken 17:16 »
Har en Tesla wallboks som jeg brukte på Tesla og MB Belectrik. Den er koblet på 230V IT nett 1x32A. I manualen heter det 230v singel-phase Wye-connected. L1 koplet til L1 og L2 til nøytral. Begge DIP swich i øverste posisjon. Fungerer fint på Tesla og MB, men på i3 blir det en klikke lyd fra bilen når jeg lader med denne boksen. Bilen lader med 7,4kw, men jeg liker ikke klikke lyden fra et rele i bilen. Har prøvd annen ladeboks (Ratio portabel charge station) med 230V1x32A og da lader den uten klikkelyd.
Noen som har tips om hvordan Tesla boksen skal settes opp for klikkefri lading av i3?

Heisann

Sjekke denne:

https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=29390.msg710565#msg710565

Svar #21

BR

15
Audi e-tron / Sv: Tesla Fanboys i ETron Forum
« på: Tirsdag 25. ſeptember 2018, klokken 07:41 »
Når en vanlig Model S med 75kWh batteri har samme veiledende pris som en Audi e-tron med 95kWh, så er det vel grunn til å tro at de fleste vil ønske seg en Audi. Ikke nødvendigvis fordi det er Audi, men store sedaner har jo tradisjonelt ikke vært så populært i Norge. Selv om det er en viss risiko for at det følger noen barnesykdommer med den første elektriske Audi, så har jo Audi et mer utbygd og landsdekkende serviceapparat. Dessuten er det grunn til å forvente høyere kvalitet på materialer og utførelse på en Tysk (Belgisk) Audi enn en amerikansk Tesla.
Etter MIN mening er jo nettop kvaliteten, service og garantisaker hovedgrunnen til at jeg nå har bestilt en Tesla, og ikke Audi. Har hatt Audi i snart 10 år, og makan til mye feil og kostnader på en bil skal man lete lenge etter. Ser rundt på forumet at jeg absolutt ikke er alene. Med tanke på BMW i3 har jeg ennå ikke hatt noe feil på denne, og den er nå to år. Beste bilen jeg har hatt EVER !!
Etter at Audien var to år, var det rust på begge forskjermene (noe de først nektet å dekke, hjullagere byttet, dempere byttet, omprogrammert oljetrykk sensor, oppdatert styring, samt andre ting. At den i tillegg har sinkslepp (som de selvsagt ikke dekket) og andre rust skader rundt om (som HELLER ikke dekkes) er helt utrolig.
Ja E-tron blir helt sikkert en salgsvinner, og en bedre bil enn TMS som jeg nå har bestilt, men jeg ønsker virkelig dere som har bestilt Audien lykke til med ev. problemene som måtte oppstå med deres service apparat og garantioppfølging.
Er klar over at jeg slipper en atombombe i et temmelig lite glasshus her nå, men Tesla ordner hvertfall opp og det er aldri noen diskusjoner, selv om det kan ta temmelig lang tid for å få fikset shiten ...  :o

BR

Sider: [1] 2 3 ... 5