Sitat fra: elektrolux på søndag 07. februar 2021, klokken 04:43
Kjøpte selv en 2013 Tesla S med stålfjærer og alutak. Ellers full speck og med gratis Supercharging. Alle kjente feil er byttet på garantien som nå går ut.
Veldig fornøyd med bil og Tesla support. Også deleprisene virker "fornuftige", i alle fall sammenlignet med asiatiske biler.
Det aldrende batteriet lader med maks 86 kW men går raskt ned mot 65-55 kW. Likevel raskt nok til at vi ikke nøler med å kjøre Europa rundt.
Stor pluss for stort bagasjerom framme på eldre bakhjulsdrevne S. Det er spesielt nyttig når en sover i bilen, noe som er en annen nyttig egenskap.
Veldig glad vi valgte denne framfor Tesla 3, men håper likevel at en Aptera etterhvert kan overta oppgavene til Tesla S, nemlig lengre destinasjonsturer.
Til småkjøring er favoritten Smart ED, men grunnet innføring av bompenger også på elbil er den sitt bruk begrenset til innenfor bommene og en Buddy M9 med Diesel Eberspresher tar meg varmt og komfortabelt og helt uten timesregler og bomplasseringsstress gjennom den forhatte moderne bymuren.
Litt ironisk egentlig at jeg uten slike bommer kunne kjørt den mer miljøvennlige og tryggere Smart ED uten Ellen av Diesel.
Takk for tilbakemelding. Vurderer å kjøpe brukt Model S nå. Orker du å ramse opp de "kjente tingene" som bør være fikset på en eldre Model S?
