Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - HKS

Sider: [1] 2 3 ... 36
1
Lading av Tesla / Sv: Bilder og info om superladere som er under bygging.
« på: Tirsdag 21. Mai 2019, klokken 13:00 »
Kan også bekrefte at de er i gang med å grave i Hobøl/Tomter.
Skal se om jeg kan få dratt innom og tatt noen bilder etterhvert.

2
Lading av Tesla / Sv: Bilder og info om superladere som er under bygging.
« på: Tirsdag 21. Mai 2019, klokken 12:58 »
Er det noe tegn til utvidelse ved Gulsvik enda? Skal doble antall stalls, ref. denne denne posten https://elbilforum.no/index.php?topic=7959.msg758813#msg758813
Stoppet der for å lade på vei over fra vestlandet i går, og utstyr fra Tesla var på plass, et stort område var sperret av, og gravingen hadde begynt.

3
Lading av Tesla / Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?
« på: Onsdag 08. Mai 2019, klokken 15:10 »
Her er forresten saksdokumentene fra Hobøl kommune vedrørende Tesla sin superlader som kommer ved Jaren langs E18. Byggesøknad er nå godkjent av kommunen.

https://innsyn.hobol.kommune.no/wfinnsyn.ashx?response=arkivsak_detaljer&arkivsakid=2019000241&

Kjører ganske ofte forbi der, så skal sjekke om de er i gang med arbeidet neste gang jeg er forbi.

4
Lading av Tesla / Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?
« på: Mandag 29. April 2019, klokken 15:55 »
Ser ut som noe skjer i Hobøl, https://www.nve.no/konsesjonssaker/konsesjonssak?id=5094&type=A-1

Ser ut som det er ved XY langs E18, adresse dit er Osloveien 265, 1825 Tomter

Kartet som er vedlagt viser 20 stalls, http://webfileservice.nve.no/API/PublishedFiles/Download/201904029/2747677
Blir bra med en "hjemmelader" i indre Østfold da... ;)

Det er på høy tid at E18 østover i Norge også dekkes, her åpnet jo den nye veien for flere år siden...

5
Tesla SW og AP / Sv: AP-FSD forklart
« på: ſøndag 07. April 2019, klokken 18:30 »
Hvis man bestiller en ny Model 3 nå, men ikke kjøper AutoPilot for 25 000 kr, hva får man med? Vanlig Cruise Control uten automatisk avstandsholder? Og ikke Autosteer
Stemmer.

6
Tesla SW og AP / Sv: 2019.12 cb68c3d
« på: ſøndag 07. April 2019, klokken 18:29 »
S/X har NoA i USA, så det står ikke på det tekniske.
Model 3 har NoA i Norge, så det kan ikke stå på det regulative.
Alt handler nok om det regulative.

Model 3 hadde ikke AP i det heletatt når den kom til Europa. Tesla så vel ikke behoved for å få godkjent vanlig AP i noen månder for så å få godkjent NoA. Der for tenker jeg de sertifiserte Model 3 med NoA.

Model S og X er nok enda ikke sertifisert for dette, dette har sikkert også blitt prioritert ned fordi det hastet mest med Model 3.

Her er det bare å slappe av... NoA kommer til S og X etterhvert...

7
Tesla SW og AP / Sv: Nå kommer enda bedre Navi on AP - men ikke til deg
« på: Fredag 05. April 2019, klokken 11:04 »
Det er grunn til å tro at denne pakken også kommer til Model 3 her i Norge. Mens du og jeg i våre Model S og X er skjøvet ut i kulda.

Jeg håper jeg tar feil.
Så hvorfor mener du det ikke kommer for Model S og X?


8
Tesla SW og AP / Sv: AP-FSD forklart
« på: Fredag 05. April 2019, klokken 11:01 »
Hvis jeg bestilte Model 3 den 5/12-18 og betalte 42 000 kr for Enhanced Autopilot, og fikk bilen utlevert i slutten av mars 19, har jeg da Stop Traffic Sign, Automatic City Street Driving og Full Self Driving?
Ja, det vil du få, men det er funksjoner som ikke er klare enda.

9
Tesla SW og AP / Sv: HW 3 i produksjon
« på: Mandag 25. Mars 2019, klokken 01:27 »
Blir mye "synsing", men det jeg liker minst er at det ikke tydelig er definert gjenkjenning av fartsskilt. Det står tydelig bare "stoppskilt". Jeg har ingen/liten tro på at vi får dette før HW3 er klart. Da burde de isåfall ha implementert det for lenge siden.
Dette gjøres allerede i bakgrunnen... Har gjort det en god stund allerede.
Deteksjon og klassifisering av skilt med AI er ikke en veldig tung oppgave, å ha god, og mye nok data til å trene nettverket det er en utfordrende oppgave, men det gjøres offline hos Tesla, ikke i bilen.

10
Tesla SW og AP / Sv: HW 3 i produksjon
« på: ſøndag 24. Mars 2019, klokken 21:15 »
Vil jo si det trengs ASAP, da HW3 har et bedre nevralt netverk som er mer robust i forhold til de som kan kjøres på HW2 / HW2.5.

Og siden de har lovt flere ganger, og inkl bestilling at de med FSD får slike features før året er omme, så begynner det jo å haste med å få de installert.  8)
Som sagt så tviler jeg på at det blir snakk om noe retrofit før det kommer funksjonalitet som krever HW3, noe jeg tviler på kommer til å skje med det første.

Tror HW2 og HW2.5 helt fint kommer til å greie mye av funksjonaliteten de lover i FSD-pakken i dag (deteksjon av stoppskilter og rødt lys). Navigate on Autopilot i by kan bli litt mer utfordrende, men siden pakken nå er tydelig på at du som sjåfør fremdeles har kontrollen/ansvaret så bør også dette gå greit.

Med det tempo ting går fremover i Europa, så blir det nok fort 2020 før det er snakk om noe retrofit.

11
Tesla SW og AP / Sv: HW 3 i produksjon
« på: ſøndag 24. Mars 2019, klokken 01:08 »
Det store spørsmålet er : NÅR får de som kjøpte FSD tidlig denne? (retrofit)
Når det trengs er vel svaret på det.
Så tenker jeg det blir "first come, first serve".

12
Model S / Sv: Nå oppdateres model S også med CCS og 15 min ladetid?
« på: Torsdag 21. Mars 2019, klokken 18:35 »
Lade kablene til batteri på S og X er mye tynnere, så det må nok en hardware oppgradering for å utnytte SC v3 fullt ut.
Kilde -> https://www.youtube.com/watch?v=rDYbvI32OBE&feature=youtu.be&t=499
Kan ikke sammenlignes direkte... Kablene på Model S/X er av kobber. Kablene på Model 3 er av aluminium.

13
Model S / Sv: 2170 Battericeller i nye Mod S fra nå?
« på: ſøndag 17. Mars 2019, klokken 15:24 »
Nei. Det stemmer ikke.
Det er ikke bare på sette inn nye celler. Det kommer neppe før en refresh av Model S og X.

14
Model 3 / Sv: Mid range - fjernet i USA
« på: ſøndag 17. Mars 2019, klokken 15:01 »
Det betyr nok at den aldri kommer til Europa.

15
Model X / Sv: Min gamle EAP og den nye inndelingen?
« på: Fredag 15. Mars 2019, klokken 13:13 »
Det er plug and play på AP2.5, men krever mye ledningsbytte og kabler på AP2.0.
Det må du gjerne komme med kilder på...

Hvilke connectorer er forskjellige mellom HW2.0 og HW2.5 maskinen?
Hvorfor mener du dette er komplisert?

Sider: [1] 2 3 ... 36