Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Celter

#1
TAYCAN / Sv: Kansellering
fredag 27. september 2019, klokken 12:48
Jeg er glad hver gang jeg leser om folk som kansellerer reservasjonen. Jeg var redd for at dette skulle bli en like vanlig bil som Tesla i bybildet i Oslo. Jeg solgte min Tesla for et par år siden, fordi jeg var lei av å kjøre samme bil som halve Oslo. Dessuten er det vel ingen som kan eie en bil som det ikke er mulig å få reparert.
Min Taycan Turbo kom på 1,650 og det mener jeg er en helt OK pris for denne bilen.
#2
TAYCAN / Sv: Porsche Taycan
fredag 06. september 2019, klokken 17:33
Jeg hadde konfigurert en Turbo S, og fikk en telefon fra Porsche Ryen som anbefalte meg å velge Turbo i stedet da han mente det ville bli problemer med leveringen av Turbo S og at jeg måtte vente lenger på denne modellen. Noen som har hørt det samme? Jeg har tenkt litt og kanskje det ikke er så dumt å velge Turbo. Den vanvittige akselerasjonen har jeg opplevd med Tesla P 85 med ludicrous, og jeg synes det er en overvurdert egenskap. Turbo har også lengre rekkevidde. Keramiske bremser er standard på Turbo S og det kan jeg være foruten. Jeg har konfigurert en Turbo med alt av det utstyret jeg ønsker og landet på 100' under min konfigurasjon av Turbo S.
Hva mener dere? Turbo eller Turbo S?
#3
TAYCAN / Sv: Porsche Taycan
onsdag 04. september 2019, klokken 20:26
Sitat fra: hemi på onsdag 04. september 2019, klokken 19:50
Sitat fra: Celter på onsdag 04. september 2019, klokken 19:05
Da var jeg klar for el-bil igjen. Turbo S er bestilt. Kom såvidt under 1,8.
Kult! ses på bane til våren? :)

You bet :+1:
#4
TAYCAN / Sv: Porsche Taycan
onsdag 04. september 2019, klokken 19:05
Da var jeg klar for el-bil igjen. Turbo S er bestilt. Kom såvidt under 1,8.
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Flere Servicesentre?
onsdag 06. desember 2017, klokken 17:32
Min bil fungerer ikke ordentlig og første ledige tid på service er 30. januar. Helt håpløst.  Det er blitt alt for mange Teslaer i Oslo-området og Tesla er tydeligvis ikke interessert i å følge opp med nok servicesentere.
Nå selger jeg min Tesla og kjøper en bil jeg kan få service på.
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Er du gått lei?
lørdag 21. oktober 2017, klokken 17:02
Jeg har bestemt meg, og selger min P85DL. Det er ikke fordi jeg har problemer med bilen eller servicen hos Tesla. Og det er meget mulig at det blir en ny Tesla i fremtiden. (Men det blir ikke en X, som jeg rett og slett synes er stygg).
Men nå har jeg lyst på forandring. Og velger en bensinbil. Jeg kjører nesten aldri i kollektivfeltet, parkerer nesten aldri på offentlig plass og kjører gjennom bomringen en gang i uken. Bensin har jeg råd til.  Jeg har ingen tro på at CO2 er et miljøproblem. (Dette er ikke vitenskap, men religion) Jeg har derfor ingen dårlig samvittighet for å slippe ut CO2.
Jeg foretrekker komfort fremfor 0-100 på 2,9 sek.
På mandag bestiller jeg en Mercedes E 400 Coupe 4-Matic.
#7
Model S 2013 - 2022 / Er du gått lei?
tirsdag 17. oktober 2017, klokken 17:44
Jeg var en «early adopter» og fikk min første Tesla P85+ i september 2013. Byttet til P85D i januar 2015 og oppgraderte til «ludicrous» senere. Jeg var veldig interessert i Tesla og var en ivrig bidragsyter til dette forum. Skrev innlegg som bl. annet dette:
https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7683.msg86664.html#msg86664

Tok også initiativet til å starte «Tesla Owners Group» i Norge.

Har kjørt mine 2 Tesla tilsammen over 70´ km uten ett eneste problem.

Men nå er interessen borte. Har ikke vært her på forumet på evigheter og jeg er ærlig talt lei av å ha den samme bilen som halve Oslo.
Bilen er på mange måter fantastisk, men 0-100 på 2,9 sek. er noe jeg ikke lenger er så opptatt av. Blir uvel hver gang jeg akselererer fra stillestående og kona nedlegger veto mot slike utskeielser.
Så er det en del ting som jeg er misfornøyd med, først og fremst støynivået, hvis det ikke er helt ny og slett asfalt. Interiøret er ganske kjedelig og derfor vurderer jeg å hoppe av Teslavogna.

Som alternativer ser jeg bl.annet på den nye Mercedes E Coupe 400 4-Matic. ( Jeg har nesten aldri passasjerer i baksetet)

Jeg vet at jeg får mot strømmen ved å gå fra elektrisk til bensindrevet bil. Jeg vet at mine bilkostnader vil stige betraktelig.

Så si meg, er jeg alene om disse tankene?
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Forbrukstall under ekstreme forhold
mandag 11. januar 2016, klokken 17:19
Jeg regner med at det økte forbruket i kaldt vær først og fremst skyldes at kald luft er mye tykkere og dermed øker luftmotstanden betraktelig. I tillegg vil snø på veien også øke motstanden og jeg bruker nå ca. 270  i ca. 100km/ t på motorvei. Om sommeren ca. 220.
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Useriøs selger fra Brumendal
fredag 06. november 2015, klokken 18:09
Sitat fra: Sandvika på fredag 06. november 2015, klokken 17:13
Om du har dette skriftlig så er det bare å sende en faktura på omvendt dekningssalg.   :D

Du mener vel dekningskjøp?
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Vi som bare er kjempefornøyd.
onsdag 26. august 2015, klokken 17:18
Nå har jeg hatt 2 biler og kjørt problemfrie 32000 km. Like gøy å ha med nye passasjerer og ta en 0-100 hver gang :)
#11
Sitat fra: Haknys på torsdag 06. august 2015, klokken 15:36
Gutter, jeg åpnet denne tråden for å ha en tråd uten klaging og surmuling. Dere har nå 3-4 andre tråder der dere samme 3-4 synger den samme sangen på repeat. I denne tråden bør topic være glassklart for alle med høyere IQ enn egen skostørrelse. Og det tror jeg dere har!!  ;)

Ber dere respektere topic.
+100

Tilbake til topic. Jeg skal oppgradere. Ringte Tesla Skøyen og ble satt på venteliste.
#12
En annen ting som har stor innvirkning på rekkevidden er temperaturen. Høy temperatur gir mindre luftmotstand. Dette har jeg opplevd betyr mer enn jeg trodde.
#13
Jeg vet ikke om dette er nevnt tidligere i tråden, men jeg ønsker meg en indikator som viser nivået på luftfjæringen. Nå må jeg inn i menyen og kanskje trykke 2 ganger for å finne ut om bilen er satt i "high".
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Skrytebilder! :)
onsdag 06. mai 2015, klokken 20:31
Mattene ligger løse, men de er så solide at det ikke er noe problem.
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Skrytebilder! :)
onsdag 06. mai 2015, klokken 14:00
@Havebigfun: Jeg la bare folie på fronten, ikke på panseret, samt på sidespeilene. Ingen problemer så langt, men jeg kan foreløpig ikke si noe om holdbarheten.
@BMW850: Jeg skjønte etterhvert hvordan du hadde sette de bildene
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA