Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - bcx238h

#1
Uff Uff...helt ut av det blå begynte "Høyspentfeil" lampa å lyse da jeg kom til skolen til yngste dattera mi.  ::)
Da jeg prøvte å sette girspaken i "E" begynte "PowerLimit" lampa å blinke og slutt med framdrift.

Jeg klarte å rulle i "N" på en ledig parkerings rett ved siden av. Derfra så det ut som at sønnen min og jeg måtte gå til skolen/arbeid. Heldigvis ble vi tatt med av et hyggelig foreldrepar som vi kjenner.  :)

"Varmekolben" kan det ikke være. Den har jeg fjernet for en god stund siden og blindpluggen er tett.
Men vinteren i år er et rent kaos - snø, mildvær, storm, snø, mildvær, storm - vann vann vann  >:( ::)

Håper ikke at det rant vann inn en plass, det ikke hører hjemme til.  :D

Vår andre bil er på EU-kontroll i dag - nydelig timing!  :P
Satser på at jeg får den tilbake i dag for å slepe Thinken hjem eller helst til skolen der jeg jobber for å "tørke" han.

Det kommer nok litt mer informasjon etterhvert...  :-\
#2
Hei folkens!

Da var Think-en min på EU-kontroll i dag.
Det er noen få punkter som må gjøres.
Men det er veldig overskuelig:

  • Skifte sprukkete sommerdekk - (visste om det  ;), har bestilt nye)
  • Skifte bremsevæske - for lavt kokepunkt - det var litt overraskende, men men
  • Skifte endeledd høyre sida - ifølge delelisten finnes den på Biltema
  • Holderen til håndbrekkwiren høyre bak er "borte", wiren tar i felgen

Tenkte å høre om det kan bekreftes at endeleddet fra delelisten passer, eller om noen har andre originaldelenumre?

Største utfordringen er vel håndbrekkwiren og holderen.  ::)
Noen som kan si noe til det? Det er veldig lite informasjon her i forumet - synes jeg i hvert fall. Dessuten står det ikke noe i delelisten om det.
Høres ut som at Peugeot sin er lengre enn nødvendig, siden Think-en er kortere.
Håper noen kan si noe mer om det!

Ønsker alle en fin sommerdag!  8)

P.S. Alltid kjekt med bilder



Det er de to deler jeg trenger.



Slik ser festen ut på venstre siden. Kanskje noen som har en delebil som er villig til å selge festen til høyre sida???  :D



Her er høyre sida med skadet "rør" rundt håndbrekk wiren.
Kanskje har noen slik en wire liggende eller fortsatt montert i en delebil og er villig til å selge den også?  ;D
#3
Meg og min elbil / Nordligste Think City A306 ? ;-)
tirsdag 22. februar 2022, klokken 09:45


Måtte bare for engangs skyld poste et bilde av min Think ... som trives utrolig godt i Hammerfest ...  :D
#4
Hei folkens!

Jeg la merke til at prosedyren ikke fungerte på min Th!nk (2012-Lithium).
Altså den prosedyren som finnes på Elbil-Wiki:

1. Skru på tenninga, men ikke start bilen
2. Lås opp/igjen dørene tre ggr med knappen i døra(ikke åpne døra)
3. Skru av tenning
4. Lås opp/igjen dørene tre ggr med knappen i døra(ikke åpne døra)
5. Skru på tenning, du skal nå høre et "BIP" fra bilen
6. Skru av tenning, nok et "BIP"

Etter å ha lest flere innlegg i Ford-forumer, så fungerer følgende prosedyre hos meg:

1. - 5. skritt er OK
6. Lås opp/igjen dørene tre ganger med knappen i døra (ikke åpne døra)
7. Du skal nå høre et "BIIIP" (lengre lyd) fra bilen.
8. Skru av tenning.
9. Ferdig! Fungerer!

Dessverre får jeg ikke endret eller lagt til min versjon. Har stilt forespørsel, men vet ikke hvor lenge det tar. Kanskje har en annen som har allerede tilgang muligheten til det.

Som det ser ut har jeg et påbegynne kabelbrudd i venstre døra.
Sentrallåsen fungerer vanligvis bare når jeg har døra åpen i en bestemt vinkel.
Derfor fungerer ikke fjernkontrollen alltid - kanskje 1 av 10 ganger om i det hele tatt.
Men jeg kan låse med nøkkelen i hvert fall.  :D
#5
Hei folkens!

Lithium-Think-en som jeg har viser ingen regenerering når batteriet ikke er fulladet.
Dvs. viseren går ikke inn i det grønne området.
Morsomt nok ser det ut som at den gjør det når batteriet er fulladet og kjører ned de mange bakker her i byen med dels 11-13% stigning. Vi bor faktisk på slik en bakke og hver morgen triller jeg ned den uten at viseren går over den svarte linja som skiller "neutral" posisjon fra det grønne området.

Likevel kjenner man en forskjell når man skiftet mellom D og E i byen. Med en gang jeg tar foten fra gassen kjenner jeg større motstand i E enn i D. Men likevel ingen synliggjøring inne i cockpiten.

Kjenner dere til det? Kan det være batteritemperaturavhengig? Når batteriet er fulladet viser ICCB-en at batteriet kan ligge mellom 24-31grader. Men jeg lader vanligvis bare en gang i uka og resten av tida står den bare på sin plass foran huset, og vi har dessuten en sen start i våren i år i Hammerfest. Så utetemperaturen ligger rundt 0-5grader. I dag faktisk litt mer.
#6
Hei folkens!

Etter å ha gått gjennom de 50 sider med rundt 1000 tråder pluss elbilwiki, synes jeg at det er mange låse tråder i lufta som burde vel samles i én tråd, ikke sant.
Slike hovedtråder finnes jo i alle slags forumer som dreier seg om programvarer o.l.
Dermed kunne man konsentrere seg på bare "tilbud" i en tråd UTEN noen form for diskusjon eller brukerstøtte. Det kan tas opp utenfor hovedtråden.

Naturligvis vil jeg tro at det er færre og færre som kommer til å ha behov for det, men uten å samle kunnskapen på en plass, vil det bli vanskelig i framtida å opprettholde interesse i Th!ink-biler og lyst til å kjøpe en, når man ikke ha de nødvendige duppeditter.

Håper denne idéen blir likt av flere...  ;D
#7
Hei folkens!

Tror nok at det ikke er så særlig mye traffik på denne ftp-serveren det er henvist til via elbilwiki.
Men det er likevel litt rart at jeg ikke får åpnet flere dokumenter.
For det første må jeg bruke Internet Explorer for å få opp påloggingsvinduet.
Og så kommer jeg meg inn én gang og får bare åpnet ett dokument.
Etterpå vil jeg åpne et annet og det popper opp påloggingsvinduet igjen, men det godkjennes ikke lenger påloggingsinformasjonene.
Det var da rart, synes jeg.

Har noen av dere dokumentene liggende en annen plass eller kan hjelpe med det problemet her?
#8
Hei folkens!

Jeg har bare funnet dette innlegget her om "vask av Think":

Vask av Think

Men lurer på om dere har erfaring med å få lakken tilbake til å "shine"?

Sånn ser bilen ut per i dag:



Jeg har kjøpt den, siden jeg gav bort Miev-en min til mora mi som har forelsket seg i den.
Nå vil jeg få denne Th!nk'en til å se litt friskere ut.

Vi har en kjempebra bedrift her i byen som ordner med bilvask inn- og utvendig og polering osv.
Men i håndboka står det jo egentlig at den ikke skal poleres. Men men...midlene har jo blitt bedre i løpet av årene. Gleder meg til å høre om deres erfaringer/råd!
#9
Kanskje er det noe som det allerede ble snakket om, men søkefunksjonen gav meg ingen treff med de søkeordene som jeg valgte.  :D

MiEV-en vår står jo utenfor carporten ved siden av badestampen. I carporten står vår tilhenger og Peugeot-en vår. Når MiEV-en er koblet til laderen og det snør, så er det ganske mye snø som samler seg på ladepluggen og rundt ladekontakten i bilen.

Nå er jeg ikke så utrolig mye bekymret for kombinasjon av snø og tette elektriske forbindelser, men likevel kunne det ha vært bedre løst, synes jeg.

Derfor har jeg laget en slags fleksibel avdekning med innsydde magneter.
Den "fester" jeg over og rundt ladekontakten/ladepluggen på karosseriet.
(Jeg må ta et bilde... ;) ) Det holder også når det blåser "litt".

Siden jeg ikke vet hvor mange som plages av slike ting, tenkte jeg at jeg kunne det nevne likevel.
Her i Hammerfest snør det ganske mye og jeg har ikke lyst å skrape snøen ut av den åpningen rundt ladekontakten hver gang bilen stod på lading.  :D

Hvis noen har noe å si om det problemet og vil foreslå andre løsninger, så er det bare å si fra...
(Å bygge en garasje eller bytte plassen med den andre bilen er uaktuelt  :P )
MiEV-en skal bevise at den tåler "å bo" her oppe uansett vær.
#10
Finnmark elbilforening / Let's start...
torsdag 10. desember 2020, klokken 16:23
Hei folkens!  :)

Det var jo ikke verst å se at det ikke finnes ETT innlegg under "Finnmark elbilforening".
Og siden jeg skal få en el-bil i morgen, må jeg nok endre denne tilstanden.

Det er mange kollegaer som er kritisk innstilt til el-biler, spesielt når det angår rekkevidda osv.
Men for å rusle rundt i byen og omegn vil det være greit med en snærv liten bil som en Mitsubishi i-MIEV.
Satser på at det vil kommer flere folk i Finnmark som skjønner at el-biler er framtida.  :laugh:

Ønsker en fin dag videre!

Hilsen,
Matthias

(Hammerfest)

Bildet tatt før avreise i Harstad...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA