Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - ev55

#1
Avansert: Batterier og Lading / Forvarming før supercharging
onsdag 06. juli 2022, klokken 11:34
Forvarming batteri Model 3 RWD. Når du velger en superblader og kjører mot den, så starter forvarming av batteriet. Slik jeg forstår det, gjøres dette for å få hurtigere lading. Men jeg tenker at det ikke er bra for batteriet med høy effekt (når en ikke har det travelt). Kan det være bedre å ikke la bilen forvarme batteriet? Det brukes jo energi på forvaringen også. Forvarmingen kan stå på meget lenge har jeg lagt merke til. Dette er jo tapt energi. Ladeeffekten vil vel tilpasse seg til batteritemperaturen?
Hva tenker dere om å droppe forvarmingen når du har tid til å vente på noe lengre ladetid? 
#2
Vennligst gi tilbakemelding på dette notatet. Batteriet er den dyreste komponenten i en elbil og dersom den behandles på en god måte får vi lengre levetid og lavere fotavtrykk.
#3
Hyundai Ioniq / 15" hjul og dekk på Ioniq?
mandag 03. september 2018, klokken 18:51
Vurderer 15"hjul til erstatning for de originale 16" hjula på Ioniq. Pga økende rekkevidde og mykere kjøreegenskaper.

Går det med:
195/65 R15 sommerhjul
195/65 R15 vinterhjul
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA