Hei.
Jeg har en p-plass i underetasjen i en blokk som er organisert som et sameie. Jeg har bod ved siden av garasjeplassen min, med en 16A stikk med egen sikring og tilkoplet mitt måler for min leilighet. Stikket er ikke i bruk, men dersom jeg bruker det er det kun min egen måler/mitt eget abo som belastes.
Dersom elektrikeren min legger kabalen til min p-plass istedenfor til boden min vil strekket bli kortere.
Jeg har tilgang til el-tavlen der sikringen min henger og det er plass til å montere b-vern.
Jeg er derfor fristet til å få elektrikeren til å sette opp b-vern, fjerne bod-stikket jeg ikke bruker og heller legge kabelen frem til p-plassen min og deretter sette opp min egen 10A lader. (Har ikke behov for 16A, og tenker det er hensiktsmessig å bidra til lav samtidighet ettersom jeg kan.).
Det er et anlegg fra Ohmia i blokka, men bestemmelsene til Ohmia forbyr meg å lade firmabilen og forbyr meg å lade flere enn én bil (kona og jeg deler p-plass) og dessuten opererer de med en fast-pris som er alt for høy i forhold til mitt forbruk. Da jeg kjøpte leiligheten på kontrakt fra utbygger ble leiligheten bestilt med egen kurs og egen lader, men underveis har nok en eller annen tatt imot en kick-back og akseptert et balansert anlegg fra Ohmia som er kjempedyrt for brukerne.
Hvor mye trøbbel får jeg nå?
Hilsen Oppvigleren.
Jeg har en p-plass i underetasjen i en blokk som er organisert som et sameie. Jeg har bod ved siden av garasjeplassen min, med en 16A stikk med egen sikring og tilkoplet mitt måler for min leilighet. Stikket er ikke i bruk, men dersom jeg bruker det er det kun min egen måler/mitt eget abo som belastes.
Dersom elektrikeren min legger kabalen til min p-plass istedenfor til boden min vil strekket bli kortere.
Jeg har tilgang til el-tavlen der sikringen min henger og det er plass til å montere b-vern.
Jeg er derfor fristet til å få elektrikeren til å sette opp b-vern, fjerne bod-stikket jeg ikke bruker og heller legge kabelen frem til p-plassen min og deretter sette opp min egen 10A lader. (Har ikke behov for 16A, og tenker det er hensiktsmessig å bidra til lav samtidighet ettersom jeg kan.).
Det er et anlegg fra Ohmia i blokka, men bestemmelsene til Ohmia forbyr meg å lade firmabilen og forbyr meg å lade flere enn én bil (kona og jeg deler p-plass) og dessuten opererer de med en fast-pris som er alt for høy i forhold til mitt forbruk. Da jeg kjøpte leiligheten på kontrakt fra utbygger ble leiligheten bestilt med egen kurs og egen lader, men underveis har nok en eller annen tatt imot en kick-back og akseptert et balansert anlegg fra Ohmia som er kjempedyrt for brukerne.
Hvor mye trøbbel får jeg nå?
Hilsen Oppvigleren.