Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Torkor

#1
Selger den ene ZAPPI ladestasjonen da jeg også har fått meg Tesla Wall Charger. Zappi lader opp til 32A / 7.4kW. Lang ladekabel-7.5m og type 2 ladepistol. Har dynamisk lastbalansering som justerer ladestrømmen automatisk, så hovedsikring eller kursen ikke overbelastes. Zappi har innebygget jordfeilvern, programmerbar timer, justerbar ladestrøm, mm. Se www.gtec.no og www.myenergi.com for tekniske detaljer. Tipptopp stand.
#2
Har to ZAPPI-ladere i garasjen. De er satt opp likt og leverer inntil 32A/240V. Når BMW i3en er koblet til, gir begge laderne 7.4kW, men på TESLAen gir de 6.6kW. Målt av laderne - ikke av bilene. Har satt maks ladestrøm på Teslaen, noe som stopper på 30A. Slik har det vært siden installasjon for et år siden, men lurer på hvorfor Tesla ikke tar imot full effekt fra ZAPPIen.  Kanskje noen vet?

Model S75D 2018.
#3
Thule RaceWay sykkelholder for bakluke. Plass til 3 sykler.  Ubetydelig brukt. Passer også Audi, BMW mfl. Selges grunnet hengerfeste.
https://www.finn.no/148888653
#4
Model S 2013 - 2022 / Erfaring med sykkelstativ på bakluka
fredag 26. april 2019, klokken 15:47
Til orientering så har jeg brukt Thule raceway nr 992001 siden November, og det har fungert utmerket. Den tar inntil 3 sykler, totalvekt Max 45 kg. Har sel nøyd meg med 2 racersykkel om gangen, eller som her, en E-MTB.
Er ikke bekymret for bakruta ;)
#5
Ladeplasser og ladekabler / ZAPPI redusert fra 7.4-6.5 kWh?
tirsdag 11. desember 2018, klokken 23:15
Vi har kun hat ELbiler og ladestasjoner siden i sommer, og for noen dager siden registrerte jeg at TESLA ikke lenger tok i mot 32A, men 30A fra ZAPPI, noe som tilsvarer 6.5 kWh ved ca 228V.  Sjekket så mot i3, som vanligvis lader med 7.4kWh, og den har også gått ned til 6.5 kWh.  Alle innstillinger er urørt, og står på 32Ah.  Jeg lurer på om det kan ha noe med spenningen i huset å gjøre - at det er lavere effekt til huset når det er kaldt og nettet er sterkere belastet? Eller?  Er det noen med lengre ladeerfaring som har opplevd det samme?
#6
Dette har også vært noe berørt i tråden om 3-FAS IT med lastdeling, men jeg lar det stå til: 
Har installert to zappier i garasjen og en harvi inne. De fungerer helt etter hensikten, og jeg er godt fornøyd. Imidlertid ønsker jeg å begrense effekten til Zappiene slik at totalforbruket i huset ikke overstiger 19kkW når vinteren setter inn. Etter timer med frustrasjoner har jeg  fått med meg at det må en SW oppdgradering til. Men siden jeg allerede kan lese av både strømforbruk i A og effekt i W for hver av de tre fasene i zappi, er jeg fremdeles litt i stuss. Når jeg legger sammen forbruket i displayet på Zappi, stemmer det, men når zappi selv legger sammen, måler den ca halvparten av effekten. Jeg skal gi beskjed hvis jeg får ordnet det,  men tar gjerne imot tips.
230V 3x50Ah inn i huset.
#7
Jeg kjøpte en PHEV-box med NoICEheater funksjon i mars, men har bestemt meg for å bytte til ny bil nå, så får ikke bruk for den. Den gjør om ECO-knappen til en ren elbil-knapp.

Betalte 279 EUR, men selger den for 2000kr. Ligger i Originalforpakning med garantibevis. Kontakt meg på telefon 99578337 eller mail: torkorp@gmail.com.

Google PHEVbox fra Vtech-tuning for info om boksen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA