Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Lars Henrik Jensen

#1
Jeg sitter å vurderer å bygge om min Opel Meriva 2004 som har EasyTronic girkasse om til ELbil med god batterikapasitet. Noen som har noen råd og tips å komme med på veien.

Årsaken til at jeg leker med tankene er at det er en god bil generelt å kjøre, sitter høyt og tåler å bli påkjørt bakfra uten at bagasjerommet blir presset inn i baksetet, jeg ble påkjørt bakfra i fjor høst i Strømsåstunellen, og ble påkjørt av en VW Transporter..... Reparasjoner ble gjort på egen regning, men i ettertid har denne bilen kosta meg ekstremt mye i vedlikehold som at man måtte bytte girkasse, clutchsett (helautomatisk manuellkasse) og nå gjenstår registerreim og vannpumpe.
Går det an å ta en Nissan Leaf motor inn og elektronikken inn om man gjør om hele dashbordet eller er det teknisk umulig å få til??
#2
Hei

Jeg kjører nå til vanlig nå Nissan Leaf fra 2015 som har utrolig elendig rekkevidde, en ladning til 80% på hurtigladeren i Åmot i Modum kommune så sier bilen at jeg har 8 mil når jeg ikke har på varme overhodet, jeg kjører i B modus og ECO og kjører sakte og pent, men jeg kommer meg ikke dit jeg skal som Haglebu, jeg går tom for strøm allerede ved Eggedal, fra Åmot til Eggedal er det 6 mil ca, men problemet er at jeg også skal tilbake etter endt arbeid, noe som alltid har resultert med bilberger for å lade meg opp igjen samme sted jeg tok før jeg prøvde meg på veien oppover til Eggedal. Det er ikke muligheter å lade nok tilstrekkelig tid da jobben jeg er på er kanskje i toppen 4 timer. Veit noen om hurtigladere som kommer snart??

Har alltid ønska meg lademuligheter både i Prestfoss, Nedre Eggedal og Eggedal, Tempelseter og Haglebu, men jeg ser ikke noen ting på noe dekningskart over lademuligheter som har nok spenning til å lade på kort tid.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA