Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Ionisert

#1
S 2018 75D 19"


  • TPMS - varsel forsvinner ikke, 2,5bar alle dekk, emner jeg har fått dekk og felger tilhørende eldre bil
  • Dekk merket med annen eldre bils Reg.nr, og dekk stemplet 2015-2016
  • Skjermen har gul ring i yterkanter
  • Rygging med sving langer en merkelig lyd, vanskelig å beskrive, kakke/skrapelyd

1. Jeg har fått med feil dekk? Tilbakestille sensorer, kjøre lang og kort og over natten, eller Fabrikkresett av bil, hjalp ikke.

2. Jeg har fått vesentlig eldre dekk (7år gamle) til en bil fra sen 2018?
Hva skal jeg kreve av selger... Riktige dekk (som de sikkert har solgt med en annen bil) eller nye dekk, er det urimelig?

3. Leser at Tesla dekker å fikse dette med UV-curing, gratis.

4. Legger over mye, så kommer det en lyd mens man rygger.
#2
Hyundai Ioniq / CCS til CCS lading (Bil til Bil)
onsdag 13. juni 2018, klokken 17:44
https://www.youtube.com/watch?time_continue=343&v=TQ_ZC4Ahiwo

:+1:

I stede for å kjøre ut med en stor diesel-redningsbil å laste elbil på plan, så kan en liten elektrisk bil kjøre ut å lade en annen elbil nok til å komme til nærmeste lader. Kortere tid tar det vel også å få ut en mindre bil å gi en 15minutters lading på stedet enn å måtte bli lastet og losset... Billigere også... Mer miljøvenlig... osv...

Det sies at det er 3 Ioniq med denne ladeløsningen i Tyskland, og en del i Korea som kjører rundt å hjelper andre elbiler.

I videoen lades det fra 10% til 21% på 11minutter /  340Volt * 52Ampere
#3
 :+1: :+1:
2017.10.18 : SnåsaKroa Åpnet = 2stk Hurtig DC + 2stk AC
2017.10.18 : Trones / Namskogan Familiepark åpnet = 2stk Hurtig DC + 2stk AC
2018.10.19 : Namskogan Sentrum CircleK = 2stk Hurtig DC + 2stk AC
2018.10.26 : Circle K Hommelstø (utover mot Brønnøysund.) = 1 stk Hurtig DC + 2 stk AC

Da er hullet mellom Trøndelag og Nordland nede på 120km, og flere kommer. 
:+1: :+1: :)
#4
Siden jeg har kjøpt en bil som ikke har fancy app greier.
Lurer jeg på om det finnes hjemmeladere som har mulighet for noen form for varsling..
Om det så er GSM, Wi-Fi eller bare "Pin-out". Expansjonskort?
Foreksempel : Lading ferdig, Lading 80%, Error og andre ting...

Om noen vet om noe, før jeg begynner å sende mail til alle leverandører...
#5
1. Elbil som går på 15kW pr/100km = 1,5kroner pr mil ved hjemmelading a 1kr pr kW? Rett / Galt?

2. Fortum Hurtiglading 2,50pr minutt, her fant jeg at 21minutter ble 52,50kroner for 15.6kW (10mil)
Som blir 3,33kr pr kW, jeg syntes dette nesten ble på kanten av dyrt.
Jeg har forståelse for infrastrukturen, mann betaler for mengden, hastigheten, plassen, kundeservicen osv.
Men en moderne diesel/hybrid på 0,44l/mila kjører på 65kr, sånn sett litt dyrt.
Rett / Galt, tanker?

3. Det er en 22kW lader på butikken her, en bil med 6,4kW ombordlader vil vel ikke få mer en 6,4 fra en slik lader? Den er ikke DC? Er det biler som har 22kW ombord?

4. Lade hjemme 1,5kr pr mil.
4 dekk, 6000kr (dekktrykkdritt?) 20.000km på et sett.
6000/20000=0,3kr pr mil. Riktig tanke?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA