Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Ketilwaa

#1
Tesla / Medfølgende medlemsakp i elbilforeningen
fredag 20. desember 2019, klokken 10:08
Jeg kjøpte M3 i juni, og har somlet litt med dette. Er det ikke et medfølgende elbilforeningen-medlemskap første år, eller noe sånt? Jeg googlet, og finner denne https://www.tesla.com/no_NO/support/norsk-elbilforening men denne knappen fungerer ikke.
Noen som vet hvordan jeg går frem?
#2
Hei

Jeg har barn som sitter forovervendt i baksetet , og som er notoriske på å dunke borti ryggen på forsetet mned skitne føtter. Noen som har tips til trekk som dekker baksiden av forsetene, som ser OK (nøytrale) ut, og som festes uten at man sitter i forsetet med borrelås i håret?
Svart interiør.

Mvh Ketil
#3
Ladepluggen på TM3 er bak på venstre side, ikke sant? Jeg skal ha ladestasjon fra Zaptec, og må spesifisere hvor laderen skal stå. Får bilen til uka. Smal og ikke så dyp garasje. Det beste er vel ofte å rygge inn i garasjen, men hva tenker folk her? Laderen burde i hvert fall være på samme side som førersiden for lett tilgang, og på endeveggen.
Tips mottas med takk!


Sent from my iPhone using Tapatalk
#4
Hei. Antar dette endrer seg gjennom månedene, og at leveringstid for et par måneder siden ikke nødvendigvis er relevant for situasjonen nå.

Jeg har bestilt Tesla 3 long range i svart standardfarge, med hengerfeste, uten ekstra selvkjørende egenskaper. Ved bestilling 29. mai stod det "estimert levering mai", og det ville jo vært optimistisk. Jeg ringte inn, og kundebehandler sa at ved bestilling nå burde  jeg kunne forvente levering i løpet av juni.

Noen som har nylig erfaring med bestilling/levering, som kan si noe om realismen i dette? Og hvor lang tid går det typisk fra bestilling til det er aktivitet i form av at jeg får faktura, etc.?

Takk for svar, og beklager på forhånd hvis jeg har stilt et dumt spørsmål.
#5
Hei. Har en Citroen C-zero som skal selges. Selvsagt har det oppstått en hake. Den lille klipsen som gjør at ladekabelen sitter helt inni bilens kontakt er defekt. I den forstand at knappen ikke virker, og jeg må lirke fingeren inn til kontakten og løfte på klipsen for å ta ut kontakten. I tillegg lader den da ikke. Jeg antar at det er fordi kabelen ikke går beskjed om at kontakten er helt inne.
1: Noen som har et triks for å fikse dette hvis det er kjent problematikk?
2: Billigste sted for å evt få ny kabel? (Skal selges så investerer ikke i noen ny type før salg, selv om det evt skulle være "nesten" billig)
#6
Hei.
Jeg vurderer å bytte ut familiens 7-seter dieselbil og Citroën C-Zero til høsten, med en par år gammel Tesla S av en eller annen variant, forutsatt levelig pris.
Spørsmålene er:
- Hvor stor er den? (plass i garasjen?)
- Vi ønsker å kunne komme til fjells uten å lade underveis. Det er Haukelifjell og distansen fra Asker er ca 240 km. Er dette helt uproblematisk med 5 i bilen pluss bagasje og oppoverbakke?
- Hvor mye må jeg minst forvente å punge ut med? Så lenge distanse og sånt ikke er et problem er kravene kun til ekstrautstyr at den skal funke til en gjeng på 2 voksne og 3 barn på 3, 6 og 14.
- Hvor mye må jeg minst ut med for tilstrekkelig ladekapasitet i garasjen? Er kun 10A kurs der nå.

Selvsagt litt minus å leve uten hengerfeste, men må man, så må man.
#7
Ladeplasser og ladekabler / Schuko-kontakter blindet i Oslo?
fredag 18. desember 2015, klokken 18:30
Ble i dag plutselig oppmerksom prat Schuko-kontakter på kommunale ladeplasser ved Freia på Grünerløkka er blindet, og kun type 2 er igjen. Der det er bilde av en scooter er det må kun er gummideksel og ikke noen stikkontakt under. Ikke mange ukene siden sist jeg brukte disse til lading, og dette er dårlig nytt for oss som har eksempelvis trilling (Citroën C-ZERO), særlig nå når det er kaldt og batteriet holder kortere.
Noen som vet om dette skal gjennomføres overalt, eller hva som er planen?

Og hva er billigste kabelvariant for at vi kan bruke de andre kontaktene?
#8
Lade hjemme / Ladestasjon hjemme for Citroën C-Zero
søndag 20. september 2015, klokken 21:49
Dette har sikkert vært besvart før, og jeg beklager i så fall, men er dessverre like forvirret etter mye googling.
Vi har en Citroën C-Zero kjøpt brukt i juli, første gang registrert 2014, og lader primært hjemme i garasjen på ordinær stikkontakt på 10a. Har lest at slik lading er brannfarlig, og ønsker å ha dette sikkert. Vi er relativt nyinnflyttet inn i et hus fra 1978. Usikker på om kursen til garasjen er så gammel, men det kan meget godt hende. Sikringsskapet hadde kun automatsikringer fra den tiden.
Vi har ikke kjempebehov for å lade på 13a, men skader selvsagt ikke. Spørsmålet er hva vi burde velge for trygg men rimelig løsning. Har kun ladekabelen som fulgte med bilen, så kostnader til ny ladekabel må vi evt også legge til.
Tusen takk for enkle forklaringer :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA